Web Analytics Made Easy - Statcounter

پردل امیری نژاد روز سه شنبه در بازدید از ساختمان چوبی گمرک در محوطه اداره کل گمرک آستارا اظهار کرد: اجرای این طرح به دلیل نبود اعتبار، متوقف شده است اما با توجه به تصویب پنج میلیارد ریال از سازمان گمرک، امیدواریم به زودی عملیات ساختمان ادامه یابد. 

وی بیان کرد: در سال گذشته این بنا به شماره ۳۱۸۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و مرمت و بازسازی آن با تایید و نظارت این سازمان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مرمت و بازسازی ساختمان چوبی گمرک آستارا حفظ بافت سنتی مدنظر است و تبدیل آن به موزه تخصصی گمرک در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

ساختمان چوبی گمرک آستارا به مساحت ۴۰۰ متر مربع در ۲ طبقه دوبلکس به ارتفاع هفت متر و با سقف سفالی شیبدار احداث شده و طبقه اول آن دارای پنج اتاق اداری، ۲ سالن بزرگ، بالکن دور ساختمان، سرویس بهداشتی و آشپزخانه است و در طبقه دوم نیز پنج اتاق اداری دیگر به همراه سرویس بهداشتی و انبار زیر شیروانی ساخته شده است.

گمرک آستارا در حدود سال های ۱۲۰۵ هجری شمسی در دوره عباس میرزا توسط کارشناسان بلژیکی دایر و با احداث ساختمان چوبی، فعالیت گمرکی در این نقطه از کشور آغاز شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و گمرکات زمینی، دریایی و ریلی آن از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

برچسب‌ها آستارا گمرک جمهوری اسلامی ایران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا گمرک جمهوری اسلامی ایران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی بنای تاریخی آستارا گمرک جمهوری اسلامی ایران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی بنای تاریخی ساختمان چوبی میراث فرهنگی گمرک آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت + فیلم

تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا که به دلیل اختلال در ارتباط فیبرنوری و دستگاه های ایکس ری گمرک جمهوری آذربایجان با کندی مواجه شده بود به حالت عادی برگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، ‌از دو روز پیش به دلیل اختلال در ارتباط فیبر نوری و دستگاه‌های ایکس ری گمرک آستارای جمهوری آذربایجان امکان انجام تشریفات گمرکی و پذیرش کامیون‌ها در طرف مقابل با مشکل مواجه شده بود.

بازگشت روسیه به مذاکره ساخت راه آهن رشت- آستارا

‌با پیگیری‌های گمرک ایران این مشکل از سمت طرف جمهوری آذربایجان برطرف شد و در حال حاضر تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در گمرکات مرزی آستارای دو کشور به حالت عادی برگشته و روان است.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • تصاویری از تردد عادی کامیون ها در گمرک مرزی آستارا
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت + فیلم
  • (ویدئو) معطلی کامیون‌ها در گمرک آستارا
  • صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا (فیلم)
  • تصاویری از صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا |‌ ویدئو
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی