Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@12:02:32 GMT

کشت ۵۶۴ هکتار هندوانه در فیروزآباد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۷۵۷

کشت ۵۶۴ هکتار هندوانه در فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: ۵۶۴ هکتار از سطح اراضی منطقه فیروزآباد به کشت محصول هندوانه اختصاص یافته است.

 ایرج دهقانی در گفتگو با خبرنگار سرویس شهرستان‌های فارس در فیروزآباد بیان داشت: در سال زراعی جاری کشت هندوانه در فیروزآباد از اوایل اسفندماه آغاز شده و با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب اقلیمی حدود ۵۶۴ هکتار از سطح اراضی منطقه به کشت این محصول اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توصیه‌های کارشناسی به کشاورزان در مراحل کاشت و داشت پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۴ هزار تن محصول تولید و از  اواخر اسفند ماه تا اواخر تیر ماه به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر جهادکشاورزی فیروزآباد با اشاره به عملکرد ۶۰ تن در هر هکتار این محصول بیان داشت: به لحاظ بالا بودن سطح کمی و کیفی این محصول و بر اساس تجربه سال‌های قبل بیشتر محصول تولیدی به خارج از  شهرستان و استان و در برخی موارد به خارج از کشور به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

انتهای پیام/ م

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس هندوانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر۳ هزار و ۲۷۶هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

علیرضا رضایی افزود: میانگین عملکرد کلزا در شهرستان ۱/۷ تن در هکتار برآورد شده است و پیش بینی می‌شود که درحدودبیش از۵۵۰۰تن کلزا از این مزارع استحصال شود.
وی ادامه داد: تمام برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برداشت، خرید و انتقال محصول کلزا انجام گرفته است و   دو مرکز خرید تعاونی روستایی اتحاد روستای عبدالخان پاییند و  دهخدا در روستای خویس بخش شاوور درحال تحویل محصول کلزای کشاورزان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه اظهار کرد: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که روغن این محصول به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این کاشت دانه روغنی کلزا به دلیل تناوب زراعی با غلات باعث حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌های گندم و افزایش عملکرد می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد