Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساخت اتومبیل‌ با سوخت هیدروژنی آن‌قدر‌ها که باید مانند خودرو‌های الکتریکی مورد استقبال شرکت‌های سازنده قرار نگرفت و با وجود آن که هیدروژن فراوان‌ترین عنصر بر روی کره زمین است، اما با این حال به دلیل بالا بودن هزینه ساخت چنین خودروهایی، شرکت‌های اتومبیل‌سازی توجه‌ای به ساخت این نوع وسایل نقلیه نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال همچنان شرکت‌هایی وجود دارند که معتقدند سوخت هیدروژنی تمیزترین نوع سوخت در جهان است. به تازگی شرکت‌های جگوار و لندر روور اعلام کردند که کار روی تولید اتومبیل با سوخت هیدروژنی را آغاز کرده‌اند. بر اساس بیانیه رسمی این دو شرکت اولین اتومبیل ساخته شده با این نوع سوخت از سوی آن‌ها قرار است نمونه‌ای شاسی‌بلند باشد.

در حالی که بسیاری از شرکت‌های اتومبیل‌سازی پیش از این قدم در عرصه سوخت‌های هیدروژنی گذاشته بودند و آن را کنار گذاشتند، اقدام اخیر JLR یا همان شرکت مشترک Jaguar Land Rover با پشتیبانی محکم دولت در حال انجام است. این برنامه با عنوان پروژه زئوس شناخته می‌شود و قسمتی از سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیون دلاری دولت انگلیس برای کاهش کربن دی‌اکسید محیط است.

بیشتر بخوانید

جدیدترین اتومبیل شرکت جگوار دیده شد + تصاویر تولید سوخت هیدروژنی جگوار و لند روور

شرکت JLR قرار است به صورت مستقیم و نزدیک با برخی شرکت‌های انگلیس مانند Delta Motorsport، Marelli Automotive System و UKBIC که مرکز باطری‌سازی خودرو در انگلیس است کار کند. تمامی این شرکت‌ها پیش از این در آزمایش ساخت و تولید سوخت‌های متفاوت موفق عمل کرده‌اند.

ایده اولیه به این صورت است که تمامی مجموعه‌های نام برده شده چند سالی بر روی تحقیقات خود متمرکز می‌شوند و سپس سعی می‌کنند بهترین مدل سوخت هیدروژنی را به بازار جهانی عرضه کنند. در بیانیه رسمی که از سوی دپارتمان کسب‌وکار، انرژی و استراتژی صنعتی منتشر شده، مسئولین اظهار داشتند که شرکت JLR اتومبیل شاسی‌بلند با سوخت هیدروژنی خواهد ساخت که به سرعت سوخت‌گیری می‌کند، مسیر زیادی را طی می‌کند و می‌تواند در آفرود نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. از آن جایی که پروژه به تازگی شروع شده است اطلاعاتی از زمان عرضه خودروی ساخته شده در دسترس نیست و احتمال می‌رود دسترسی به فناوری سوخت هیدروژنی مدتی به طول انجامد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت جگوار سوخت هیدروژنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید بیگی با بیان این که اقدامات زیست محیطی شرکت ساماندهی به دو‌ بخش اصلی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: بخش اول اقدامات نظارتی شرکت است که در قالب اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری در حیطه فعالیت‌های صنفی انجام می‌شود. براساس این بند از قانون، شهرداری موظف به جلوگیری از مزاحمت مشاغل و کسب‌هایی است که با انتشار دود و آلودگی باعث آلودگی هوای شهرها می‌شود.

وی با اشاره به این که اقدامات توسعه‌ای بخش دیگری از اقدامات زیست محیطی شرکت است، تصریح کرد: شرکت ساماندهی اقدام به ساخت 15 جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون 4 جایگاه به بهره‌برداری رسیده و 11 جایگاه‌ دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره اهمیت زیست محیطی ایجاد جایگاه‌های سوخت بیشتر در شهر عنوان کرد: این اقدام می‌تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

راه‌اندازی 3 جایگاه سوخت کوچک مقیاس در مرکز تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای شرکت، ایجاد تصفیه‌خانه پساب بازار پرندگان است که با به‌کارگیری آن، علاوه بر کاهش آلودگی، امکان استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب فراهم می‌شود.

به گفته بیگی، برای رعایت هرچه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در بازار پرندگان، نماینده اداره حفاظت محیط زیست تهران در این مجموعه مستقر شده است تا تعاملات لازم برای بهبود شرایط زیست محیطی انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر نفتگاز کشاورزی استان کردستان