Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از قدسنا، رژیم صهیونیستی در بدو ورود به جنگ و تجاوز سال ۲۰۱۴ به نوارغزه درصدد آن بود تا این بار، با بهره گیری از شرایط و تحولات سیاسی جدید منطقه، مقاومت را به زانو در آورد، ولی با وجود گذشت ۵۰ روز از جنگ یک بار دیگر دچاراشتباهات محاسباتی شد وسومین شکست پی‌درپی را در کارنامه خود به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویی میان سران آمریکایی برای دستیابی به مقام عالی مسابقات عرب‌کشی مسابقه وجود دارد!

عمق این بخش از قصیده را می‌توان در سروده‌های نزار قبانی، شاعر پرآوازه سوری که قصاید کوبنده‌ای در وصف استعمارگرانی، چون آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی و مدح مقاومت فلسطین نگاشته دریافت کرد.

در جنگ ۵۱ روزه صهیونیست‌ها علیه نوارغزهِ بی‌دفاع که از هیچ حمایت خارجی گسترده‌ای مانند حمایت‌های واشنگتن و حتی برخی پایتخت‌های عربی برجسته از جمله ریاض و ابوظبی برخوردار نبود،

فردا ۸ جولای مصادف است با ششمین سالگرد جنگ ویرانگر، بی‌رحمانه، خونبار و غیرانسانی سال ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی علیه نوارغزه؛ جنگی که به عنوان یکی از برجسته‌ترین جنایات صهیونیستی در روح و روان خانواده‌های فلسطینی ثبت گردید و تاریخ آنان را با گرامیداشت هر ساله قربانیان این جنگ عجین کرد.

بیش از ۲۲۰۰ کشته و هزاران مجروح فلسطینی، یتیم شدن هزاران کودک، معلولیت همیشگی هزاران جوان، بیوه شدن صد‌ها بانوی فلسطینی، تخریب صد‌ها مهد کودک، مدرسه و مسجد و در نهایت آوارگی بسیاری از ساکنان بزرگترین زندان بی‌سقف جهان (لقب بین المللی نوارغزه)، یادگاری‌های مقاومت باریکه غزه در مقابل اشغالگران صهیونیستی است.

تجاوز ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه

تجاوز ساعت ۱ بامداد ۸ جولای تابستان ۲۰۱۴ توسط کلاغ‌های نیروی هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل و با بمباران خانه «محمد العبادلة» در منطقه «القرارة» واقع در جنوب نوارغزه آغاز شد.

پیش از آنکه رژیم صهیونیستی به طور رسمی نام عملیات خود را به «الجرف الصامد» (صخره سخت) نامگذاری کند آن را بمباران گسترده اراضی نوارغزه عنوان کرده بود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و سربازان غیور و شجاع و بی‌باک فلسطینی به سرعت در مقابل این حمله گسترده و غیرانسانی واکنش نشان دادند. کارشناسان می‌گویند همزمان و پیش از اجرای این حمله، اقدامات شدید امنیتی در کرانه باختری صورت گرفت و محاصره نوارغزه نیز تنگ‌تر شد.

جنگ با ترور شهید محمد سعید شعبان، فرمانده نیرو‌های کماندو دریایی گردان‌های القسام آغاز شد و مقاومت فلسطین نیز به آن واکنش نشان داد.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به این عملیات پاسخ داده و اجرای عملیات موسوم به «بنیان مرصوص» (الهام گرفتن از قرآن کریم) را آغاز کرد و طی آن شهرک‌ها و شهر‌های صهیونیست‌نشین به خصوص تل آویو را با شلیک ده‌ها موشک پیشرفته هدف قرار داد و در اثر آن تعداد زیادی از شهرک‌نشینان کشته و یا زخمی شدند، پرواز هواپیما‌های مسافربری از فرودگاه بن گورین و بالعکس نیز متوقف شد.

این رژیم در مرحله نخست از طریق بمباران، تخریب خانه‌ها و قتل غیرنظامیان موفق نشد پاسخ مقاومت به این جنایت‌ها را متوقف کند و پس از گذشت ۲ هفته از آغاز جنگ، وارد یک عملیات نظامی زمینی شد در حالی که در این جنگ آمادگی مقاومت فلسطین برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و حجم موشک‌ها و تونل‌های هجومی آن آشکار شد و صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد.

مقاومت فلسطین در این جنگ همچنین با به‌کار بردن شیوه‌های پیشرفته مقاومت از طریق ارسال هواپیمای شناسایی به داخل اراضی اشغالی و علاوه بر آن همکاری و اجرای عملیات‌های مشترک بین گروه‌های مقاومت از جمله گردان‌های القدس و القسام، صهیونیست‌ها را بیش از پیش متحیر کرد.

جنایات صهیونیست‌ها در باریکه محاصره شده غزه

در نخستین روز‌های جنگ ارتش رژیم اشغالگر جنایت‌های وحشیانه متعددی را مرتکب شد؛ جنایاتی که نزد بازماندگان فلسطینی در شهر خان یونس وحشتناک‌ترین و غیر انسانی‌ترین نوع جنایات شناخته می‌شوند.

برحسب آمار‌ها در نخستین روز ۱۱ فلسطینی شهید و ۲۸ تن دیگر زخمی شدند. همچنین ارتش این رژیم ۱۴۴ تجاوز را به خانواده‌های فلسطینی انجام داده که در مجموع از هر کدام از آن‌ها ۳ عضو یا بیشتر را قربانی حملات خود کرده است.

براساس گزارشات وزارت بهداشت و منابع رسانه‌ای و پزشکی فلسطین، نیرو‌های هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی با نزدیک به ۶۰ هزار ۶۶۴ موشک مناطق مختلفی از نوارغزه را هدف آماج حملات خود قرار دادند.

این جنگ در نهایت به رقم‌خوردن جنایت و کشتاری خیره کننده و شهادت ۲ هزار و ۳۲۲ فلسطینی از جمله ۵۷۸ کودک و نوجوان (۱ ماهه تا ۱۶ ساله) و ۴۸۹ زن (۲۰ تا ۴۰ ساله) و ۱۰۲ فرد سالخورده (۵۰ تا ۸۰ ساله) انجامید.

براساس دیگر گزارشات تجاوز نظامی ارتش اشغالگر صهیونیستی علیه غزه به مجروحیت ۱۱ هزار فلسطینی از جمله ۳۰۲ زن و نابارورشدن دائمی ۱۰۰ زن دیگر و همچنین زخمی و عقیم شدن ۳ هزار و ۳۰۳ زن و مرد فلسطینی منجر شد.

براساس گزارش مسئولان بهزیستی فلسطین، نزدیک به یک هزار کودک در جریان این جنگ ناعادلانه والدین خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی تحولات فلسطین تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی مقاومت فلسطین صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دمشق، این شخصیت‌ها به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق آمدند تا عملیات تنبیهی وعده صادق را تبریک بگویند و بر ادامه هم پیمانی خود با ایران در مسیر نبرد با اشغالگران صهیونیستی تاکید کنند.
شرکت کنندگان با اشاره به اینکه عملیات تنبیهی ایران عقبه رژیم صهیونیستی را آسیب پذیر کرد، تاکید کردندکه در سایه این عملیات وعده صادق موازنه قدرت راهبردی در جهان به نفع محور مقاومت تغییر پیدا کرده است.
عبد الکریم شرقی عضو ارشد جبهه خلق برای آزادی فلسطین درباره این دیدار گفت، آمدیم تا اعلام کنیم جمهوری اسلامی ایران در یک سنگر ایستاده ایم، این مسیر را ادامه می‌دهیم تا به پیروزی نهایی برسیم.
خانم رائده احمد از فعالان فلسطینی نیز گفت، وقتی که اخبار عملیات موشکی و پهپادی ایران را از رسانه‌ها شنیدیم، شادی کردم و گفتم که فلسطین از دست نرفته است، فلسطین با وجود هم پیمانانی مانند ایران اسلامی حتما آزاد خواهد شد، به دولت‌های سازشکار عرب می‌گویم، عزت و اقتدار را از ایرانیان بیاموزید.
شرکت کنندگان در این نشست خاطرنشان کردند، عملیات وعده صادق ابهت گنبد پوشالی رژیم صهیونیستی را شکست داد و با سیلی مقتدرانه ایران، هیمنه دروغین اسرائیل فرو ریخت.
اسماعیل سنداوی نماینده جهان اسلامی فلسطین در سوریه در این خصوص می‌گوید، موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمترین پایگاه رژیم صهیونیستی یعنی نفتالیم را هدف قراردادند، بنابرین صهیونیست‌ها می‌دانند که جای امنی در سرزمین‌های اشغالی ندارند و باید هرچه زودتر سرزمین ما را ترک کنند.
همچنین در این دیدار شرکت کنندگان وحدت میادین محور مقاومت را یادآور شدند و به دشمن صهیونیستی هشدار دادند، در صورت ادامه کشتار مردم بی گناه غزه، با عملیات زلزله آسای رزمندگان مقاومت مواجه خواهند شد.
حسین اکبری سفیر کشورمان نیز در این دیدار گفت: رژیم صهیونیستی از هیچ توان نظامی برخوردار نیست، ارتشش شکست خورده و به لحاظ سیاسی از درون در حال فروپاشی است، در جامعه جهانی تنفر گسترده‌ای علیه آن وجود دارد، این رژیم می‌داند که راهی در برابر نمانده جز اینکه به اراده محافل بین المللی تسلیم شود......

اظهارات:
مصاحبه ۱: عبدالکریم شرقی عضو ارشد جبهه خلق برای آزادی فلسطین
مصاحبه ۲: رائده احمد فعال فلسطینی
مصاحبه ۳: اسماعیل سنداوی نماینده جهاد اسلامی فلسطین در سوریه
مصاحبه ۴: حسین اکبری سفیر ایران در سوریه

دیگر خبرها

  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • دومینوی استعفای مقامات صهیونیست ادامه دارد
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه
  • «حزب‌الله» و «القسام» مواضع نظامیان صهیونیست را راکت‌باران کردند
  • انفجار بمب هنگام تلاش یک صهیونیست برای برداشتن پرچم فلسطین
  • ویرانی گسترده در اردوگاه نورشمس پس از تجاوز سه روزه صهیونیست‌ها
  • نیروهای رضوان با ضربات مهلک ارتش ما را فرسوده‌اند