Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@15:26:41 GMT

از روابط ایران- ونزوئلا نگرانم

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۸۴۹۹

از روابط ایران- ونزوئلا نگرانم

به گزارش افکارنیوز،

یک عضو ارشد کنگره آمریکا سه‌شنبه از گسترش روابط میان ایران و ونزوئلا ابراز نگرانی کرد.

اخبار سیاسی- «مایکل مک‌کاول»، عضو ارشد جمهوری‌خواه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این بیانیه‌ با تکرار اتهامات همیشگی از دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا به عنوان «رژیم غیرقانونی مادورو» یاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این بیانیه نوشته است: «من به شدت از گسترش روابط میان ایران و رژیم غیرقانونی مادورو در ونزوئلا نگرانم. حضور ایران تنها ونزوئلا را بی‌ثبات‌تر خواهد کرد. باید با نفوذ مخرب ایران در این منطقه مقابله کنیم.»

ادعای او در حالی مطرح شده که  «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران روز گذشته (دوشنبه) بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ونزوئلا تأکید کرد.

او در دیدار «خورخه ماکِز» فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا به ایران دیدارها و رایزنی سران و مسئولان دو کشور در عرصه‌های مختلف را سازنده و مثبت دانست و گفت: «جمهوری اسلامی ایران همواره برای دولت و ملت ونزوئلا احترام قائل است و از توسعه روابط و همکاری ها با این کشور استقبال می کند.»

 در همین حال گزارش‌هایی منتشرشده که حاکی است آمریکا بعد از ناکامی ماه گذشته‌ در جلوگیری از ارسال محموله سوخت ۵ نفت‌کش ایران به ونزوئلا تلاش تازه‌ای را برای ممانعت از تجارت قانونی این دو کشور آغاز کرده است.

خبرگزاری رویترز چند روز پیش گزارش داد چند دادستان‌ فدرال شکوائیه‌ای برای توقیف محموله سوخت ۴ نفتکش ایران که در حال حرکت به سوی ونزوئلا است تنظیم کرده‌اند.

رویترز این اقدام را جدیدترین اقدام از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران و ونزوئلا به عنوان دو دشمن آمریکا تعبیر کرده است.

تحریم‌های آمریکا به کمبود سوخت در ونزوئلا منجر شده است. با این وجود، مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی می‌گویند شکست دولت آمریکا در براندازی «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا به عاملی برای سرخوردگی ترام‍پ منجر شده است.

دادستان‌های فدرال با تنظیم این شکوائیه به دنبال جلوگیری از تحویل محموله سوخت چهار نفتکش تحت  پرچم لیبری هستند که در حال انتقال سوخت ایران به ونزوئلا است.

دادستان‌های آمریکایی علاوه بر این خواستار جلوگیری از انتقال پول ناشی از فروش این محموله‌ها به ایران شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا حدود ۱۰ روز پیش پنج ناخدای نفتکش‌های مورد استفاده برای انتقال بنزین ایران به ونزوئلا را در فهرست تحریم قرار داد.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته این ۵ فرد به دلیل «مرتبط بودن با خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

 ایران از ماه آوریل ۵ نفتکش که مجموعا حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرد. این محموله‌ها اندکی از صف‌های طولانی در پمپ‌های بنزین این کشور کاسته است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران و ونزوئلا ایران ایران و ونزوئلا جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور ونزوئلا ونزوئلا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • کشف محموله قاچاق در آبراه اروند
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!