Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با محوریت قاچاق دام گفت: رفع مشکلات دامداران راهکاری مناسب و موثر با پدیده شوم قاچاق احشام است.

او با بیان اینکه دشت آزادگان جزو شهر‌های مرزی استان خوزستان به شمار می‌رود، افزود: باید اجرای قوانین با قاطعیت اجرا گردد و همواره مصلحت و منافع دامداران در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلاوی تصریح کرد: با توجه به بافت روستایی و عشایری دشت آزادگان و اشتغال اغلب مردم مناطق مرزی این شهرستان به نگهداری، پرورش، خرید و فروش دام، برای پیشگیری از قاچاق دام، اجرای بیمه و حفاظت از آن‌ها باید همه احشام منطقه پلاک کوبی و در سامانه سامانه ثبت شوند، ضمن اینکه دستورالعمل خرید، فروش و حمل و نگهداری دام زنده از سوی همه دستگاه‌های ذیربط و نهاد‌های متولی اجرا شود تا با این روش بتوانیم در پیشگیری و رفع مشکلات این حوزه راهگشا باشیم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق دام دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

دریافت 14 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: بعد از تلف شد یک رأس دام در مناطق جنگلی و نصب دوربین تله‌ای، از حضور یک پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی شهرستان رودبار تصویر برداری شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در خصوص تعارضات پیش‌آمده بین دامداران و حیات وحش گفت: متأسفانه در بسیاری از مناطق جنگلی ما، دامداری همچنان به سبک سنتی انجام می‌شود که در این سبک دامداران، دام‌های سنگین خود همچون گاو را بدون هرگونه حفاظت یا همراهی دامدار، به سمت مناطق جنگلی و قلمرو حیوانات وحشی می‌فرستند و حیوانات وحشی بالطبع دام‌های وارد شده در قلمروی خود را به عنوان طعمه تلقی کرده و این موضوع باعث ایجاد تعارض مابین دامداران و حیات وحش می‌گردد.

عشوری ادامه داد: در گذشته با توجه به تعدد افراد خانوار و فرهنگ سخت کوشی که در حال حاضر کمتر می‌توان آن را یافت، دامداران از دام‌های خود به هر طریق حفاظت می‌کردند و تعارض کمتری پیش می‌آمد اما با فرهنگ کنونی، دامداری بایستی به سمت صنعتی شدن سوق پیدا کند و مشاغل همسو با محیط زیست جایگزین مشاغل مخرب طبیعت گردد.

کد خبر 6081861

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • شکنجه اسیران فلسطینی به دست اشغالگران
  • رجزخوانی مهاجری: فنی حریف ما نبودید!
  • چند پیشنهاد علمی برای جلوگیری از زوال عقل در دوران سالمندی