Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با حضور در برنامه بدون توقف، در پاسخ به این سوال که آیا در حقوق عامه حق اعتراض برای مردم وجود دارد یا خیر؟، گفت: بله؛ وجود دارد. این موضوع جزء موارد تحول است؛ اما گاهی اعتراض و انتقاد با موضوعی دیگر اشتباه گرفته می‌شود؛ به گونه‌ای که در برخی موارد، انتقاد همراه با فحش است که این موضوع درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گاهی اعتراض با قانون‌شکنی همراه بوده که این نیز موضوعی اشتباه است.

وی افزود: آیا اگر فرد اعتراض دارد، می‌تواند خیابان را ببندد؟ ما می‌توانیم اعتراض کنیم بدون آن‌که حق دیگران را زیر پا بگذاریم. بدون شک انتقاد سازنده آن است که همراه با منطق، استدلال و بدون توهین و تحقیر باشد. اگر اعتراض سبب شود که حق بسیاری از افراد ضایع شود، بدون شک باید جلوی آن گرفته شود.

معاون اول قوه قضاییه درباره لزوم پیشگیری از وقوع جرم، گفت: آیا انجام کار در زمینه پیشگیری از وقوع جرم به معنای آن است که هیچ وقت جرمی انجام نمی‌شود؟ ما باید ابتدا توجه کافی به کسانی که با قانون آشنا نیستند، داشته باشیم؛ از سوی دیگر باید به حوزه آموزش نیز توجه کنیم؛ همچنین اگر فردی نمی‌تواند به حق خود برسد، باید آن‌قدر وکیل وجود داشته باشد تا به او بگویند که اعتراض خود را به گونه‌ای انجام بدهد تا حق او یا دیگری ضایع نشود.

وی افزود: قوه قضاییه نمی‌تواند تمام مقدمات پیشگیری از جرم را به تنهایی فراهم کند؛ بلکه نیازمند همکاری دیگر قواست.

محسنی اژه‌ای درباره ضرورت مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد در سال‌های گذشته هم انجام می‌شد؛ اما در سال ۹۸ اوج گرفت. امروز بهبود وضعیت اشتغال وظیفه اولیه ما به شمار می‌رود و قوه قضائیه از باب حقوق عامه باید در این مورد وارد عمل شود. به همین جهت سعی کردیم بنگاه‌های کوچک و بزرگی که برای ادامه فعالیت مشکل دارند، شناسایی کنیم و سپس با تعیین کارگروه‌هایی تلاش کنیم از این بنگاه‌ها دعوت شود تا مشکلات‌شان مورد بررسی قرار گیرد و تا جایی که ممکن است کمک کنیم این بنگاه‌ها تعطیل نشوند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: باید حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، سمن‌ها، دولت و ... کمک کنند تا آگاهی مردم در زمینه دانش حقوقی بالا برود؛ چرا که قوه قضاییه نمی‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد. در این میان می‌توان امید داشت تا بسترهای فساد ریشه‌کن شده یا کاهش پیدا کند.

محسنی اژه‌ای درباره امنیت گزارشگران فساد، گفت: ما در این زمینه تدابیری را اندیشیده‌ایم که البته به تکمیل نیاز دارد تا هرکس که فسادی را می‌بیند، ساز و کاری برای ارائه گزارش آن وجود داشته باشد. در این زمینه سامانه‌ای در بازرسی کل کشور و همچنین در جاهای مختلف پیش‌بینی شده تا مردم بتوانند از طریق این سامانه مطلب خود را بیان کنند.
وی افزود: واقعیت آن است که اگر اخبار عدیده‌ای به صورت یک‌جا در مرکزی وارد شود، کار حجیمی برای دستگاه قضایی ایجاد می‌شود؛ لذا باید فیلترهایی را بگذاریم که ابتدا اگر گزارشی آمد، توسط مردم پیگیری شود.

معاون اول قوه قضاییه گفت: ایجاد این سامانه‌ها کافی نیست و در وهله اول مردم باید آن‌جایی که خودشان می‌توانند جلوی فساد را بگیرند و با یک تذکر و راهنمایی، این اقدام را انجام دهند؛ اما در نهایت از کسانی که فساد را گزارش می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: محسنی اژه ای قوه قضائیه محسنی اژه ای قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژوزه مورایس: اعتراض هواداران؟ شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند

ژوزه مواریس نسبت به اتفاقات دربی اصفهان واکنش نشان داد.

طرفداری | سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: شاید موقعی باشد که اسم من را صدا می‌زنند زمانی که مربی دیگری روی نیمکت است.

ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از دیدار با ذوب‌آهن اظهار داشت:

یک دربی بود که با احساسات رو به رو بود و بازی ساده‌ای نبود، یک ثبات را بالاخره از خودمان نشان دادیم، ذوب‌آهن برای اتفاقات از نظر احساسی بر ما برتری داشت؛ به بازیکنان بابت تلاش، کنترل بر بازی و اتفاقاتی که در ۲ بازی اخیر و جو داشتند، تبریک می‌گویم، یک بر صفر بازی را بردیم که لیاقت آن را داشتیم.

وی ادامه داد:

به عنوان یک سازمان‌دهی حرفه‌ای باید از پس این مشکلات بر بیاییم، باید روی کار خودمان ترمز داشته باشیم و بهترین خودمان را انجام دهیم؛ آرزو می‌کردیم حمایت بیشتری داشته باشیم اما بازهم باید کارمان را به صورت حرفه‌ای انجام دهیم، حتی صورت من موقع ترک زمین مانند بازنده بود.

مورایس تصریح کرد:

از هوادارانی که واقعا حمایت کردند، تشکر می‌کنم، درک می‌کنم شرایط ساده نیست اما همه چیز قابل تغییر است، وقتی همیشه ببرید افرادی هستند که ضد شما هستند و حمایت نمی‌کنند و به همه این تفاوت‌ها احترام می‌گذارم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد:

فکر نمی‌کنم این اتفاق برای اولین‌بار در این باشگاه باشد، شاید موقعی باشد که اسم من را صدا می‌زنند زمانی که مربی دیگری روی نیمکت است؛ نویدکیا دوست من و اسطوره باشگاه است، چرا که نه در آینده؛ از نظر من برای بالا آمدن نباید پا روی کسی بگذاریم، با هم بودن را بیشتر قبول می‌کنم و آرزو می‌کنم ارزش درست را برای همه داشته باشیم.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت مردم یاسوج از عملیات «وعده صادق»+تصاویر
  • حمایت بازیگران «جیغ» از بازیگر اخراجی برای اعتراض به اسراییل
  • رسیدگی به تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری چگونه انجام می شود؟
  • واکنش ‌آیت‌الله سعیدی به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • محسنی اژه‌ای: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید
  • (ویدئو) اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل
  • ژوزه مورایس: اعتراض هواداران؟ شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
  • اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل + فیلم
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند