Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت سالانه بیش از ۱۷ هزار تن انواع ارقام انگور از تاکستان‌های خوزستان خبر داد.

محمد حسنی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سطح تاکستان‌های استان خوزستان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این میزان، یک هزار و ۳۶۰ هکتار سطح بارور و قابل برداشت و ۸۴۰ هکتار نیز نهال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برداشت انگور از یک ماه پیش در خوزستان آغاز شده و تا اوایل مردادماه ادامه دارد، افزود: سالانه حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن انواع ارقام انگور به ویژه رقم سلطانی، یاقوتی و عسکری از تاکستان‌های خوزستان برداشت می‌شود.

حسنی گفت: عمده انگور خوزستان برای مصرف تازه‌خوری داخل استان برداشت می‌شود و در بازارهای خوزستان به فروش می‌رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: توسعه کشت ارقام تجاری و بازارپسند انگور از جمله رقم یاقوتی با حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و با اقداماتی نظیر تامین نهال استاندارد، پرداخت یارانه نهال به کشاورزان و پرداخت تسهیلات احداث باغات به شیوه‌های نوین در حال انجام است.

وی افزود: در ۲۱ شهرستان استان خوزستان، تاکستان وجود دارد که عمده این تاکستان‌ها به ترتیب در شهرستان‌های رامهرمز، ایذه، باغملک، شادگان، اندیکا، کارون و دزفول قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی انگور تاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه آئین اهدا اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب‌های استان، ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار رودخانه کرخه و ۶۵ هزار هکتار موقوفات نظام السلطنه و توکل با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون و مدیرکل حقوقی وزارت نیرو، مدیرکل اسناد و ثبتی اوقاف و امور خیریه کشور، رئیس کل دادگستری خوزستان، و سایر مدیران و رؤسای دستگاه‌های استان در سالن جلسات هتل بوستان اهواز برگزار شد.

در این مراسم سند مالکیت حدنگار تالاب بین المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور مشتمل بر ۶۲ پلاک ثبتی در مجموع ۲۷۲ هکتار و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در ۱۰۹ هکتار که در راستای حفظ و عدم تغییر کاربری طی فرآیندی پیچیده و با حمایت رئیس کل دادگستری، شورای حفظ حقوق بیت المال و پیگیری جهادی و تلاش اداره کل ثبت خوزستان به صورت یکپارچه صادر شده و همچنین اسناد تالاب‌های «بن دون»، «میانگران» و «شیمبار» که مجموع مساحت ۵ تالاب بالغ بر ۳۸۶ هزار هکتار را شامل شده و از زیستگاه‌های مهم حیات وحش ایران با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری می‌باشند، تحویل داده شد.

همچنین اسناد مالکیت بستر و حریم رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور» ۲ رودخانه بزرگ و مهم کشور که بالغ بر ۱۱ قطعه سند به مساحت ۲۵ هزار هکتار در حوزه ثبتی شهرستان شوش و به نام وزارت نیرو صادر شده است، به دستگاه‌های متولی تحویل داده شد.

۵۴۱ سند مالکیت مربوط به شهرک‌های صنعتی اهواز، سوسنگرد، بهبهان، آبادان، باغملک، شوشتر و آغاجاری با مجموع مساحت ۲۷۹ هکتار در راستای تحقق شعار سال، فراهم کردن بستر و زیرساخت‌های تولید و اشتغال زایی به شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از دیگر اسناد تحویل داده شده توسط رئیس سازمان ثبت اسناد املاک کشور در این مراسم است.

همچنین ۲۹۵ سند مالکیت کوی مدرس اهواز بعد از ۷۰ سال از دیگر اسناد تحویل داده شده به دستگاه‌های متولی است.

در این مراسم ۲۴۱ سند مالکیت به مساحت ۶۶ هزار هکتار مربوط به اراضی وقفی شهرستان‌های رامشیر و ماهشهر به عنوان بزرگترین موقوفه کشور که با حمایت دادگستری کل و تلاش اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان با رفع اختلافات مابین ادارات اوقاف و منابع طبیعی منجر به صدور سند شده است از سوی رئیس سازمان ثبت به سازمان اوقاف و امور خیریه خوزستان تحویل داده شد.

در پایان این مراسم، کارکنان سازمان ثبت اسناد املاک استان و سازمان آب و برق خوزستان تقدیر شدند.

کد خبر 6085957

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کردستان تحت کشت گیاهان دارویی است