Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرتهران به تشریح تمیهدات این وزارتخانه برای مردودی‌های خردادماه در شرایط کرونایی پرداخت. تاریخ انتشار: 03:34 - 18 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۵۹۱

پانته‌آ دری در گفتگو با میزان به تشریح تمهیدات اندیشیده شده برای دانش آموزانی که موفق به گذراندن آزمون خردادماه در مدارس نشده‌اند، پرداخت و گفت: همانگونه مستحضرید، پس از شیوع کرونا و غیرحضوری شدن یادگیری و آموزش در دبیرستان‌ها از اسفندماه تا اعلام بازگشایی مجدد، مدارس فعالیت‌هایشان را به شکل غیرحضوری ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از آن هم یک زمانی شرایط حضور دانش آموزان در مدارس به صورت داوطلبانه و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی پیش آمد که پس از این دستورالعمل ارزشیابی ابلاغ شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرتهران خاطرنشان کرد: در ارزشیابی تحصیلی پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به صورت غیر حضوری و در پایه‌های نهم و دوازدهم این مساله به صورت حضوری انجام شد.

وی ادامه داد: امتحانات به پایان رسیده و نتایج اعلام شده است، حتی در پایه دوازدهم نیز امتحانات در همین یکی دو روز اخیر به اتمام رسید که به زودی اعلام نتیجه می‌شود، اما در خصوص دانش آموزانی که در امتحانات خردادماه موفق به کسب نمره قبولی نشده‌اند و دروس افتاده‌ای دارند، شرایط در دوره متوسطه اول ابلاغ شده است.

دری تصریح کرد: دانش آموزان در دوره متوسطه اول فرصت پایگاه‌های تابستانی را داشتند که در مردادماه به آنان اجازه داده می‌شد که مجددا امتحان دهند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرتهران ادامه داد: اکنون هم دستورالعمل ابلاغ شده است و وزارت آموزش و پرورش تمهیداتی را اندیشیده است تا آموزش و ارزشیابی در پایه‌های هفتم، هشتم برای امتحانات مردادماه به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، اما در پایه نهم اگرچه آموزش‌ها به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد، ولی ارزشیابی در این پایه به صورت حضوری بوده و در نتیجه دستورالعمل در متوسطه اول به طور کامل مشخص شده است.

دری تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که دانش آموزان چه تصمیم برای شرکت در این دوره‌های آموزشی داشته باشند و چه قصدی برای شرکت در این دوره‌های آموزشی نداشته باشند، حقشان برای حضور در امتحانات شهریورماه محفوظ است به این معنی که اگر فردی در امتحانات مردادماه به هر دلیلی نتوانست شرکت کند و یا امتحان را داد و قبول نشد، مجددا می‌تواند در امتحانات شهریورماه شرکت کند.

وی ادامه داد: برای دوره متوسط دوم در شاخه نظری که در پایه دهم و یازدهم آزمون غیرحضوری داشته و برای پایه دوازدهم دانش آموزان قبلا در زمان کرونا این فرصت را داشتند که در برخی پایگاه‌های حضوری شرکت کنند، اما این مساله هنوز دستورالعملش ابلاغ نشده است و همه دانش آموزان در شهریورماه می‌توانند شرکت کرده و امیدواریم که بتوانند نمره قبولی را بگیرند.

دری به سوالی مبنی بر اینکه اگر دانش آموزی به خاطر ابتلا به کرونا نتوانست در جلسه امتحان حاضر شود، چه خدماتی به وی ارائه می‌شود، پاسخ داد و تصریح کرد: از لحاظ مقررات آموزش و پرورش غایب موجه فرصت این مساله را دارد که در آزمون بعدی شرکت کند و در این شرایط ابتلا دانش آموزان به بیماری کرونا این مساله را هم شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از لحاظ قانونی بین فردی که نتوانسته نمره کافی را کسب کند و فردی که به طور موجه شرایط شرکت در آزمون را نداشته است، وجود ندارد. تنها در امتحان نهایی پایه دوازدهم است که غایب غیرموجه با نمره صفر مواجه می‌شود و این مساله در معدل فرد هم تاثیر می‌گذارد حتی اگر امتحان شهریورماه را بدهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرتهران خاطرنشان کرد: غایبان موجه که متبلایان به بیماری کووید ۱۹ را هم شامل می‌شود، برایشان غایب موجه درج می‌شود و نمره خردادماه بدون تاثیر منفی در معدلشان لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: البته ما در پایه نهم که البته هیچ گاه امتحان نهایی نداشتیم و تنها امتحانات هماهنگی استانی داشتیم که در این شرایط امتحانات به صورت مدرسه‌ای برگزار شد.

بیشتر بخوانید: زمان بازگشایی مدارس مشخص شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرتهران تصریح کرد: این افراد هم فرصت برگزاری امتحان را در مردادماه را دارند و اگر قبول نشدند، مجددا فرصت شهریورماه را خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش و پرورش آزمون دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش استان گفت: امتحانات شبه نهایی به منظور آشنایی دانش آموزان با مقررات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ و سوالات مفهومی در پایه‌های دهم و یازدهم رشته‌های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم و معارف اسلامی و ادبیات و علوم انسانی برگزار شد
نوراله کیانی افزود: آزمون شبه نهایی در ۲۵۱ آموزشگاه متوسطه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
به گفته وی، دانش آموزان تا ۴ اردیبهشت در چهار عنوان درسی با هم رقابت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • آغاز امتحانات شبه نهایی | سوالات امتحانات نهایی لو نمی رود
  • ارتقای معدل دانش‌آموزان در گرو همکاری خانواده‌ها
  • امتحانات شبه نهایی برای آمادگی درامتحانات خردادماه
  • امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه