Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، نامزد دموکرات‌های در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات دوباره این کشور را به عضویت سازمان بهداشت جهانی درخواهد آورد.

بر این اساس، بایدن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: آن هنگام که آمریکا در تقویت بهداشت جهانی نقش داشته باشد، شهروندان ما ایمن‌تر خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز اول پیروزی در انتخابات به عضویت سازمان بهداشت جهانی باز خواهم گشت.

ساعاتی قبل کاخ سفید به طور رسمی از خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی خبر داد. یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد واشنگتن روز سه‌شنبه روابط خود را با این نهاد جهانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا قطع کرده است.

این مقام آمریکایی گفت تصمیم واشنگتن به اطلاع دبیر کل سازمان ملل رسیده است. سناتور باب منندز از اعضای ارشد دموکرات کمیته روابط خارجه سنای آمریکا، در توئیتی گفت کاخ سفید تصمیم خود را به کنگره اعلام کرده است.

منندز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی از جان آمریکایی ها محافظت نمی‌کند، بلکه آن ها را بیشتر به خطر می‌اندازد.

دونالد ترامپ طی ماه های اخیر بارها سازمان بهداشت جهانی را به خروج تهدید کرده بود. ترامپ این سازمان را به جانبداری از چین و همچنین واکنش ضعیف در برابر شیوع ویروس کرونا متهم کرده بود.

با این حال، کارشناسان بهداشت عمومی آمریکا هشدار‌هایی را در این رابطه مطرح کرده‌اند. آن ها گفته‌اند ممکن است این تصمیم به شیوع ویروس کرونا در جهان دامن بزند. بیش از ۳ میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. پیش تر رئیس جمهور آمریکا بودجه سازمان جهانی بهداشت را در ماه آوریل تعلیق کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن سازمان بهداشت جهانی انتخابات آمریکا سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­ ­به نقل از­وبدا، این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند. دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند. طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند. دکتر سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد. وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر. گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهاد‌ها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

دیگر خبرها

  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌خواری» بایدن
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست
  • حمله محمود عباس به آمریکا