Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خودرویی مقابل درب پارکینگ منزل شما پارک کرده باشد و در رفت و آمدها برای شما مشکل ایجاد کرده باشد اما باید به این نکته توجه داشت که این موضوع از لحاظ قانونی قابل پیگیری است.

 اخبار اجتماعی- اگر شخصی از همسایگان یا اهل محل خودروی خود را طوری پارک ‌کند که شما نمی‌توانید وارد پارکینگ منزل یا محل کار خود شده یا از آنجا خارج شوید، و این کار را تکرار می‌کند، لازم است در هر نوبت، از این وضعیت عکس بگیرید و از دیگران بخواهید که شاهد این قضیه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عکس گرفتن از آنجایی مهم است که بتوانید با ارائه عکس‌ها، از صاحب خودرو به عنوان «ایجاد مزاحمت و ممانعت از حق» شکایت کرده و افرادی که این صحنه را دیده اند را هم به عنوان شاهد معرفی کنید.

البته اگر ماشین شخصی که از اهالی محل نیست برای اولین بار جلوی پارکینگ شما پارک کرده و مانع رفت و آمد شما شده، می‌توانید با پلیس ۱۱۰تماس بگیرید.

از نظر پلیس و قانون، پارک کردن خودرو مقابل درب منازل دیگران حتی اگر برای پنج دقیقه باشد، تخلف محسوب می‌شود و مصداق توقف در محل ممنوع است و علاوه بر جریمه، خودرو توسط جرثقیل پلیس بدون دریافت هزینه جرثقیل از شما که شاکی هستید به پارکینگ پلیس منتقل خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پارکینگ خودرو قانون پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه

محمد حیدری رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد پارکینگ‌های شهر کرمانشاه بطور دقیق مشخص نیست، گفت : متاسفانه هر کس، زمین خالی پیدا کرده بدون هیچ مجوز و پروانه‌ای آن را به پارکینگ تبدیل کرده و هر مبلغی که تمایل دارد از مردم گرفته و به هیچکس هم پاسخگو نیست، حتی برخی از آنها بابت پارک در معبر جلوی پارکینگ هم از مردم پول می‌گیرند.

حیدری به نارضایتی بالای مردم از وضعیت پارکینگ‌های شهر اشاره و تصریح کرد: عمده نارضایتی مردم در دو موضوع قیمت بالا و دلبخواهی و نیز عدم پاسخگویی مسئولین پارکینگ در صورت بروز خسارت است.

وی افزود: پارکینگ‌ها در حال حاضر هر مبلغی که بخواهند از مردم می‌گیرند و هیچ نظارتی در این زمینه وجود ندارد. از طرفی اگر داخل پارکینگ اتفاقی برای خودرو رخ دهد (تصادف و...) هیچکس پاسخگو نیست.

حیدری گفت: در صورت وقوع سرقت در پارکینگ هم تنها پلیس ورود کرده، اما مسئولین پارکینگ پاسخگو نبوده و مسئولیتی را قبول نمی‌کنند، درحالی که هر مقدار که بخواهند از مردم پول می‌گیرند.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم ساماندهی این وضعیت گفت: ساماندهی پارکینگ‌ها عزم مسئولین استان و فرمانداری کرمانشاه را می‌طلبد و پلیس هم قطعا در این زمینه مطالبه‌گر است و باید قبل از راه‌اندازی هر پارکینگ از پلیس راهور در خصوص مشکلات ترافیکی آن استعلام گرفته شود.

حیدری با اشاره به نیاز شهر کرمانشاه بویژه در بافت مرکزی آن به پارکینگ گفت: تنها در محدوده پارکینگ شهرداری از چهارراه مدرس تا میدان انقلاب حدود ۴۶۰ پزشک مستقر هستند، در حالی که پارکینگی برای بیماران و مراجعان آنها وجود ندارد و همین امر موجب شده بسیاری در حاشیه خیابان پارک کرده و موجب ایجاد گره‌های ترافیکی در طول مسیر شوند.

وی افزود: مطالبه پلیس راهور این است که در این محدوده شهر پارکینگ‌های طبقاتی بصورت ساماندهی شده و تحت نظارت احداث شود و از طرفی مجوز جدید به پزشکان برای استقرار در این محدوده شهر داده نشود.

رییس پلیس‌راه استان کرمانشاه با تاکید دوباره بر ورود مسئولین استان به موضوع پارکینگ‌ها گفت: این موضوع در سطح مدیران یک یا دو نهاد حل نمی‌شود و باید مسئولین استان در این زمینه ورود کنند.

وی افزود: علاوه بر ساماندهی پارکینگ‌های شهر، ما به تعدادی پارکینگ برای خودرو‌های سنگین در محدوده ورودی‌های شهر از سمت قزانچی، جاده بیستون و جاده سنندج نیاز داریم که در این زمینه هم مسئولین مربوطه باید چاره‌اندیشی کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار ۱۴۰۳
  • انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرودرنیشابور
  • آغاز احداث پارکینگ مجاور خیریه ام‌البنین(س) در منطقه ۱۰ اصفهان
  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)
  • اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در یاسوج
  • اولین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال ۱۴۰۳