Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد به نقل از روزنامه اطلاعات، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نامه‌ای به «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار وحدت رویه و تلاش برای مقابله با الحاق کرانه باختری و طرح موسوم به معامله قرن شد.‌
هنیه همچنین درباره خطرهای مربوط به اجرای طرح الحاق کرانه باختری، برای فلسطین و منطقه هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه توسط «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان تحویل حسن حب الله مسئول پرونده فلسطین در حزب‌الله لبنان شد.
دو طرف در این دیدار، مخالفت خود را با تصمیم رژیم اشغالگر صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری اعلام و خاطرنشان کردند که این تصمیم، تعرض به ملت فلسطین است و همه باید به‌طور یکپارچه برای مقابله با این طرح خطرناک تلاش کنند.آن‌ها همچنین با تأکید بر اینکه ملت فلسطین قادر به مقابله با چنین طرح‌هایی است، از کشورهای عربی و اسلامی خواستند برای مهار تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر و دشمنی‌های پیاپی آن با ملت فلسطین اقدام کنند .
مسئول پرونده فلسطین در حزب‌الله نیز بر حمایت این حزب از ملت فلسطین تأکید و اعلام کرد که چنین طرح‌هایی به دلیل مقاومت ملت فلسطین هرگز موفق نخواهد بود.افراد حاضر در این دیدار ضمن رد طرح اشغال کرانه باختری، تأکید کردند که این تصمیم، دشمنی علیه ملت فلسطین است و مستلزم این است که همه در صفی واحد در مقابل این طرح خطرناک بایستند. 
نماینده جنبش حماس در این دیدار در ارتباط با اوضاع پناهندگان فلسطینی در لبنان گفت: پناهندگان فلسطینی در شرایط اقتصادی دشواری به سر می‌برند و حقوق شهری و انسانی این افراد در لبنان باید برقرار شود و سازمان اونروا باید به نقش خود عمل و طرح امدادی فوری برای مردم ما اجرا کند .در این راستا سازمان همکاری اسلامی هم با ارسال نامه به کشورهای عضو شورای امنیت و اعضای کمیته چهارجانبه صلح بین المللی، از این شورا خواست برای جلوگیری از طرح الحاق، تدابیر لازم را اتخاذ کند.
 سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد که باید طرح اشغال کرانه باختری متوقف شود.این سازمان که شامل ۵۷ کشور است، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «یوسف العثیمین» دبیرکل این سازمان، به وزاری خارجه کشورهای عضو شورای امنیت و اعضای کمیته چهارجانبه صلح بین المللی (آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) نامه فرستاده و خواسته است برای جلوگیری از طرح الحاق، تدابیر لازم را اتخاذ و اسرائیل را مجبور کنند که همه اقدامات غیر قانونی خود را متوقف سازد. اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز سازش با اشغالگران یا کوتاه آمدن از هر وجب از خاک اشغالی فلسطین را حرام شرعی خواند و تاکید کرد که اسرائیل فقط زبان زور را می‌فهمد. اتحادیه جهانی علمای مسلمان سکوت در برابر نقشه رژیم صهیونیستی برای الحاق مناطق وسیعی از کرانه باختری را به مثابه خیانت خواند
.‌همزمان صدها شخصیت فرهنگی، دانشگاهی وهنری استرالیا طی نامه ای با محکومیت طرح اشغال کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی، از دولت استرالیا به خاطر حمایت از تل آویوانتقاد کردند. ۷۶۹شخصیت فرهیخته استرالیایی از جمله نویسندگان، هنرمندان و اساتید دانشگاهی با امضای این نامه سرگشاده، دولت استرالیا را به دلیل همدستی با رژیم صهیونیستی در سرکوب مردم فلسطین محکوم کردند. استرالیا یکی از دو کشوری بود که ماه گذشته علیه قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در محکومیت تل آویو رای داد.
 این درحالی است که یک رسانه عبری زبان از پیام‌های اطمینان بخش مصر، امارات و عربستان به رژیم صهیونیستی درباره طرح الحاق کرانه باختری پرده برداشت.روزنامه عبری زبان «اسرائیل الیوم» فاش کرد که مصر، عربستان و امارات پیامی را به اسرائیل فرستاده و در این پیام اعلام کرده‌اند نسبت به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی بی‌تفاوت هستند.
 این رسانه اسرائیلی به نقل از منابع سیاسی اسرائیلی نوشت، سران عرب در این پیام تأکید کرده‌اند که باید درباره احتمال واکنش گسترده ملت‌هایشان به اجرای طرح الحاق، سیاست «انگشت روی ماشه» را اتخاذ کنند اما خودشان نسبت به آن بی توجه هستند و تنها به محکوم کردن نمادین آن اکتفا می‌کنند.‌ برچسب ها: حماس ، حزب الله لبنان ، اسرائیل

منبع: خرداد

کلیدواژه: حماس حزب الله لبنان اسرائیل الحاق کرانه باختری رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان ملت فلسطین طرح الحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه شورای اتحادیه اروپا نوشت که گروه نژادپرست یهودی "لحاوا" به همراه گروه "جوانان ستیغ" و دو تن از فعالان آن تحریم شده اند.

اسرائیل کرانه باختری را در جنگ ۱۹۶۷ به تصرف خود درآورد و از آن زمان تاکنون این منطقه تحت اشغال نظامی بوده و شهرک‌های صهیونیست نشین به طور مداوم گسترش یافته ‌اند. فلسطینی ها کرانه باختری را به همراه قدس شرقی و غزه جزئی از کشور مستقل خود می دانند.

کد خبر 845575 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه تحریم اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • حزب الله : از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم
  • حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری
  • اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • حماس: مواضع دولت بایدن درباره غزه متناقض است
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد / مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد/مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم