Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیوا لهونیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشترکان خانگی و تجاری با مدیریت مصرف و عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار، به راحتی می‌توانند الگوی مورد نظر را رعایت و از طرح تشویقی، بهره‌مند شوند.

وی ساعات‌ اوج مصرف برق در کشور را ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ اعلام و اضافه کرد: کشاورزانی نیز که در یکی از این دوره‌های ساعات اوج، پمپ آب خود را خاموش کنند، برق مصرفی در ۲۰ ساعت دیگر برای آنان رایگان محاسبه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: کشاورزانی هم که هفت روز از ماه را (در فاصله ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) به صورت متوالی یا غیرمتوالی از برق استفاده نکنند، باقی ۲۴ روز مانده از ماه، برق رایگان مصرف خواهند کرد.

لهونیان با بیان اینکه سال گذشته ۲.۳ میلیارد تومان پاداش به مشترکان بخش کشاورزی، صنعت و خانگی کم مصرف پرداخت شد، گفت: تابستان سال گذشته بدلیل همکاری مشترکان و برنامه‌ریزی این شرکت، بدون خاموشی سپری شد و امسال هم تاکنون در ناحیه سبز قرار داشته‌ایم.

وی به افزایش حدود ۱۶ درصدی مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: این افزایش مصرف از سوی مشترکان بخش خانگی و تجاری بوده که شیوع کرونا و ماندن مردم در خانه بر آن تاثیر زیادی گذاشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج بار، تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ یا ۲۶ درجه و استفاده از کولر آبی روی دور کُند، می‌تواند کمک بسیار زیادی به کاهش مصرف برق کند.

در حال حاضر ۶۶۳ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار و تمام روستاهای بالای پنج خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

برچسب‌ها کردستان انرژی برق مصرف بهینه برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان انرژی برق مصرف بهینه برق کردستان انرژی برق مصرف بهینه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر حسینی پیش از ظهر پنج شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان پیوست فرهنگی تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» را آماده کرده و آن را در اختیار ادارات و ارگان‌های استان قرار خواهد داد.

وی افزود: در حوزه فرهنگ چه در سطح استان و چه در سطح کشور چالش‌هایی داریم و متأسفانه جلساتی هم که با عنوان شورای فرهنگ عمومی برگزار می‌شود در حد طرح نظریه و شعار است و خروجی ندارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، از فرهنگ به عنوان دغدغه مهم مقام معظم رهبری نام برد و گفت: اما متأسفانه مدیران در این خصوص دغدغه‌ای ندارند.

حسینی با انتقاد از خلاء نبود پیوست رسانه‌ای در جامعه و با اشاره به عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که در آن هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد، عنوان کرد: عظمت این عملیات را تمام جهان درک کردند اما به دلیل نبود پیوست رسانه‌ای این عظمت در داخل کشور توسط مردم آنچنان شاید و باید درک نشد و مردم گاهاً مغموم رسانه‌های ضد انقلاب شدند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، گفت: حضور مسؤولان بین مردم در تحقق شعار سال بسیار اثرگذار است و متأسفانه خیلی از مسؤولان ما ارتباط مؤثری با مردم ندارند.

وی از همکاری طلایه داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با سفیران معاونت اجتماعی سپاه بیت المقدس و نیروهای انتظامی استان در اجرای طرح نور خبر داد و گفت: طرح نور برگرفته از آیات ۳۰ و۳۱ سوره نور در قرآن کریم است که به صراحت تکلیف حجاب را مشخص کرده است.

حسینی تأکید کرد: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد مردم استان کردستان از اجرای طرح نور برای مقابله با بی حجابی در جامعه استقبال کرده‌اند.

کد خبر 6081874

دیگر خبرها

  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • مشترکان برق مناطق سیل زده از موتور برق استفاده نکنند
  • گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند