Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستارگانی که از دنیای توپ گرد خداحافظی می‌کنند در ورود به عرصه مربیگری انتظار دارند زودتر از وقت معمول به موفقیت دست یابند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بیشتر بازیکنان شاخص در فوتبال ایران علاقه زیادی دارند تا بلافاصله پس از آنکه از دنیای توپ گرد خداحافظی می‌کنند و کفش‌های خود را می‌آویزند، به سرمربیگری تیمی مطرح برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که تمامی افرادی که با اصول حرفه‌ای مربیگری آشنایی کامل ندارند خیلی زود به بن‌بست می‌خورند و در کسب نتیجه موفق نمی‌شوند. آن‌ها به این مسئله توجه ندارند در آن زمانی که اصول ورزش فوتبال را به‌عنوان بازیکن می‌آموختند، زمان زیادی سپری شد تا توانستند تبدیل به یک بازیکن موفق شوند.اطلاعات غلط در زمینه مربیگری باعث می‌شود تا شاهد اظهارنظرهای غلطی در سطح جامعه باشیم و این موضوع به مربیان جوان داخلی اشاعه پیدا می‌کند.

بارها عنوان شده مربی چون پپ گواردیولا در همان جوانی موفق شد موفقیت‌های زیادی با تیم بارسلونا رقم بزند و هنوز هم یکی از بهترین مربیان بزرگ دنیاست که پس از بارسلونا در بایرن مونیخ و سپس در منچسترسیتی به موفقیت‌های متعددی رسید. نکته‌ای که در خصوص گواردیولا به دلیل عدم مطالعه در خصوص مراحل مربیگری او مورد توجه قرار نگرفته این است که این مربی موفق فوتبال جهان در همان دورانی که فوتبال بازی می‌کرد، به صورت هم‌زمان در کلاس‌های مربیگری هم شرکت می‌کرد و پس از آنکه کفشهایش را آویخت به‌عنوان مربی تیم دوم بارسلونا انتخاب شد و پس از مدتی این فرصت به او داده شد تا سرمربی تیم اول بارسلونا شود و با اندوخته‌های فنی و تجربی موفقیت‌های زیادی را کسب کرد.

در فوتبال ایران، بازیکنان مطرحی که پس از اتمام دوران فوتبال خود درون مستطیل سبز وارد عرصه مربیگری می‌شوند، علاقه زیادی دارند که سراغ سرمربیگری بروند و در تیمی صاحب‌نام کار خود را آغاز کنند. در حالی که این روش اشتباه است چون تمامی آن‌ها در همان ابتدای دوران فوتبال خود تبدیل به بازیکن برجسته‌ای نشدند و به مرور زمان اصول فوتبال را آموختند. در مربیگری نیز باید ضمن حضور در کلاس‌های این حرفه به دستیاری در کنار مربیان بزرگ پرداخت تا تجربه لازم در این زمینه کسب شود. قطعاً تمامی اشخاصی که بتوانند به‌صورت اصولی شیوه مربیگری را یاد بگیرند، تبدیل به مربیانی موفق خواهند شد. فراموش نکنیم مربیگری کردن پروسه‌ای طولانی دارد و هیچ مربی نتوانسته از همان ابتدای حضورش روی نیمکت به موفقیت برسد.

این یک واقعیت است که در فوتبال ایران مربیان به خاطر حضور در باشگاه‌های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس و درخشش در تیم ملی، این انتظار را دارند که سرمربی تیم بزرگی شوند. فشار هواداران نیز زیاد است و باعث ایجاد توهم موفقیت در میان ستاره‌های سابق مستطیل سبز می‌شود. هیچ قانونی نوشته نشده که بازیکنی که ستاره تیمش بوده، تبدیل به سرمربی موفقی می‌شود. این اتفاق زمانی برای آن بازیکن رخ می‌دهد که بتواند اصول لازم در خصوص مربیگری را فرا بگیرد. مطمئناً برای موفق شدن در امر مربیگری باید نکات لازم در خصوص این کار را یاد گرفت تا بتوان در آن موفق شد. تا زمانی که افراد علاقه‌مند به مربیگری در فوتبال از راه صحیح وارد این شغل نشوند، احتمال موفق شدن آن‌ها ناممکن است.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: پپ گواردیولا مستطیل سبز مربیگری در فوتبال موفق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ملاقات آقای گل سابق پرسپولیس با علی دایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی دایی این روزها به دور از فوتبال به سر می برد و به گفته خودش قصد ندارد فعلا به فوتبال برگردد. حالا تصویری از علی دایی کنار محسن خلیلی منتشر شده است، محسن خلیلی چند سال است که وظیفه ریاست آکادمی پرسپولیس را برعهده دارد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896278

دیگر خبرها

  • کاپیتان سابق تیم ملی: فوتبال را دنبال نمی‌کنم
  • مسعود مرادی: شخصیت داوران را تخریب نکنید
  • آیا بازیکنی که روی او خطا شده باید ضربه پنالتی را بزند؟
  • اسطوره ۵۸ ساله تیم ملی برزیل به مستطیل سبز برگشت! +عکس
  • اسطوره ۵۸ ساله تیم ملی برزیل به مستطیل سبز برگشت!
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • عکس| ملاقات آقای گل سابق پرسپولیس با علی دایی
  • ملاقات علی دایی با آقای گل سابق پرسپولیس + عکس
  • آتش بازی ستاره عراقی سابق پرسپولیس در قطر
  • در زمان اشتباه سرمربی پرسپولیس شدم!