Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمعلی خدابنده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش جمعیت دانش‌آموزی در این استان هر سال به دلیل ویژگی‌های آن از جمله مهاجرپذیری و زاد و ولد ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰  هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹  به جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری دانش آموزان خراسان رضوی افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به این که سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع است افزود: این سرانه در استان خراسان رضوی ۴.۲ مترمربع است که در برخی نقاط محروم و مناطق حاشیه‌نشین این سرانه به دو متر مربع هم می‌رسد.

هم اکنون منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد با دو متر مربع کمترین و شهر نوخندان از توابع درگز با ۱۶.۲ متر مربع بیشترین سرانه فضاهای آموزشی را در خراسان رضوی دارا هستند. با هدف برقراری عدالت آموزشی و ایجاد توازن منطقه‌ای هر دو هفته یک بار یک طرح آموزشی در منطقه تبادکان مشهد که دارای ۱۳۰ هزار دانش آموز است به بهره برداری می‌رسد و خوشبختانه خیرین اقبال خوبی به این منطقه دارند.

هم اکنون استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز، حدود ۹۰ هزار نیروی آموزش و پرورشی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه و بیش از ۵۴ هزار کلاس درس دارد.

برچسب‌ها مدارس مشهد درگز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مشهد درگز دانش آموزان مدارس مشهد درگز دانش آموزان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در کردستان تعداد ۱۵۷ نفر دانش آموز به مرحله‌ی دوم راه یافته اند که برای ۱۲۷ نفر دانش آموز از این تعداد امکانات آموزش به صورت حضوری با مدرسان کشوری و استانی مهیا و اجرایی شده است.

وی افزود: برای تعداد ۳۰ نفر دیگر از دانش آموزان در ۸ رشته دیگر شامل سلول‌های بنیادی، نجوم و اختر فیزیک، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، علوم زمین، سواد رسانه‌ای، فیزیک و کامپیوتر کلاس‌ها با استفاده از توان استان خراسان رضوی به صورت مجازی برنامه ریزی و و در حال اجرا است.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی و دعوت از ۸ نفر از مدرسان کشوری و استانی برای آموزش دانش‌آموزان راه یافته به مرحله دوم المپیادهای علمی و نانو به صورت حضوری، کلاس‌های مربوطه در دروس ادبیات، جغرافیا، زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فناوری نانو در دبیرستان نمونه دولتی مولوی سنندج به صورت مترکز استانی با پذیرش ۱۲۷ دانش‌آموز واجد شرایط از پنجم تا دوازدهم فروردین ماه حتی در روزهای تعطیل نیز در حال اجرا است.

کوهی خاطرنشان کرد: طبق برنامه اعلام شده به مدرسان و دانش‌آموزان روزانه ۵ جلسه آموزشی برای هر درس در دبیرستان نمونه دولتی مولوی در حال برگزاری است، که با اهتمام اداره کل آموزش و پرورش استان، شرایط رفاهی، اسکان و غذای دانش‌آموزان در خوابگاه مولوی برای پسران و خوابگاه مائده برای دختران مهیا و اجرایی شده است.

کد خبر 6064130

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی