Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دوم شهریورماه سال گذشته بود که وزیر نیرو در حاشیه افتتاح چندین طرح آبرسانی در استان البرز خبر از ادغام دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی داد، تا با ادغام این دو شرکت، خدمت‌رسانی به روستائیان سرعت بیشتری گرفته و به مناطق روستایی و محروم، توجه بیشتری شود.

هر چند که خبر ادغام این دو شرکت، برخی از کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی را با نگرانی‌هایی برای ادامه کار مواجه کرد ولی، بیش از همه روستائیان نگران افزایش هزینه‌های خرید انشعاب و آب‌بها به واسطه شهری شدن مدیریت آب روستا بودند و مسئولان تلاش کردند تا به آنان اطمینان دهند که افزایش قیمتی در اثر روند ادغام دو شرکت به روستائیان تحمیل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲۸ بهمن سال گذشته، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب‌ و فاضلاب کشور گفت که با ادغام و یکپارچه‌سازی دو شرکت آب‌وفاضلاب شهری و روستایی در استان‌ها، تعرفه آب روستایی تغییری نمی‌کند.

مسعود خشایی در آیین معرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اظهار کرد: با یکپارچه‌سازی، نه تنها تعرفه آب، بلکه نرخ بقیه خدمات از جمله حق انشعاب ها نیز در روستاها تغییری نمی کند.

وی همچنین تاکید کرد که بخش آب و فاضلاب روستایی پس از ادغام هم صد در صد به صورت دولتی اداره می شود و میزان وابستگی این بخش به بودجه دولتی هم کاهش نخواهد یافت، موضوعی که پس از ادغام این دو شرکت، نتیجه متفاوتی در پی داشت و هزینه‌ها چندین برابر افزایش یافت.

در حال حاضر ۵۵ روستای بالای خانوار در شهرستان ورامین مستقر است که از این تعداد، ۵۰ روستا از خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی برخوردار است که این روستاها از ۹۴ هزار و ۴۴ نفر جمعیت در قالب ۱۵ هزار و ۷۳۵ مشترک برخوردارند.

۳۳ حلقه چاه آب فعال با ۹۷ کیلومتر خط انتقال و ۱۶۵ کیلومتر شبکه توزیع کار انتقال آب به منازل روستایی ورامین در  دو بخش مرکزی و جوادآباد مستقر است که میزان تولید آب این چاه ها، ۳۲۴ لیتر در ثانیه است.  

به منظور ذخیره سازی و انتقال آب، ۳۰ مخزن آب با گنجایش ۱۲ هزار مترمکعب در مناطق روستایی مستقر است.

پیش از ادغام دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، هزینه انشعاب روستایی داخل بافت، حداکثر ۱۳ میلیون ریال و خارج از بافت حداکثر ۱۵۰ میلیون ریال محاسبه می‌شد در حالی که امروز و پس از ادغام این دو شرکت، هزینه انشعاب داخل بافت روستایی ۳۵ تا ۴۰ میلیون ریال و هزینه خارج از بافت تا ۵۰۰ میلیون ریال نیز افزایش یافته است.

در گذشته، هزینه آب‌بهای روستائیان ۳۰ درصد قیمت آب در شهر محاسبه می‌شد در حالی که پس از ادغام این دو شرکت، به هزینه آب‌بها نیز تا ۲۰ درصد افزوده شده است.

روستائیان ورامین با انتقاد از این افزایش قیمت خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات آنان شدند.

یکی از این افراد به خبرنگار ایرنا گفت: فرد روستایی که با آب اندک ساخته و مشکلات رو سپری می‌کند، چرا باید از ۷۰ تا ۳۵۰ میلیون ریال بابت خرید انشعاب به شرکت آب و فاضلاب پرداخت کند.

وحید مرادی افزود: در گذشته اگر کنتور خراب و فرسوده با هزینه‌ای اندک تعویض می‌شد ولی با ادغام دو شرکت، هزینه تعویض که توسط شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود، به مراتب بالاتر از قبل شده است.

یکی دیگر از این افراد به خبرنگار ایرنا گفت: پیش از ادغام دو شرکت برای خرید انشعاب به شرکت آب و فاضلاب روستایی مراجعه کردن که پس از محاسبه، هزینه خرید انشعاب  ۹۰ میلیون ریال اعلام شد ولی امروز که برای این کار اقدام کردم، از من مطالبه ۱۵۰ میلیون ریال شد که واقعا قادر به پرداخت آن نیستم.

افزایش قیمت آب‌بها روستائیان را با مشکل مواجه کرده است

فرماندار شهرستان ورامین در خصوص افزایش تعرفه آب مناطق روستایی گفت:  افزایش هزینه انشعاب و آب‌بهای مناطق روستایی، مشکلاتی را برای ساکنین ایجاد کرده که نیاز به بازنگری است.

حسین کاغذلو در جلسه شورای اداری ورامین اظهار کرد: از نماینده مردم در مجلس درخواست داریم تا موضوع افزایش بهای آب در مناطق روستایی را پیگیری کند تا روستائیان با مشکل کمتری مواجه شوند.

وی تصریح کرد: هدف دولت از ارائه خدمات ویژه به مناطق روستایی، ماندگار کردن و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها است و نباید با هزینه‌های اضافه، زندگی در روستا را پرهزینه کرد.

تعرفه خرید انشعاب مناطق روستایی تغییری نکرده است

در شرایطی که مردم و مسئولان از افزایش قیمت آب‌بها در مناطق روستایی گلایه دارند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب‌شرقی استان تهران، افزایش قیمت تعرفه‌ها را نپذیرفت.

حمیدرضا نامداری روز نهم تیرماه امسال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزینه انشعاب منزل مسکونی در مناطق روستایی ۵۰ درصد مناطق شهری و هزینه انشعاب مصارف غیر مسکونی در روستا، همچون شهر محاسبه می‌شود.

وی اظهار کرد: هزینه آب‌بها در مناطق روستایی و منازل مسکونی ۵۰ درصد شهر و هزینه آب‌بها در مصارف غیر مسکونی همچون شهر محاسبه می‌شود.

وی افزود: هزینه های برقراری انشعاب شامل دو بخش حق انشعاب ومبالغ مربوط به تبصره های قانونی و هزینه های مربوط به توسعه و وصل انشعاب مشترک به شبکه توزیع شرکت آب وفاضلاب، شامل وسایل اندازه گیری (کنتور) لوله واتصالات وهزینه‌های مربوط به پیمانکار نصب وتوسعه تاسیسات می‌شود.

نامداری افزود: در بخش حق انشعاب و مبالغ مربوط به تبصره‌های قانونی، هزینه‌های بخش روستایی پنجاه درصد شهری می‌بوده و روستاییان از پرداخت تبصره‌های قانونی معاف می باشند.

وی تصریح کرد: در خصوص هزینه‌های توسعه شبکه و وصل انشعابات، روستاییان هزینه‌های مربوطه را مطابق هزینه تمام شده وبه نرخ روز پرداخت می‌کنند.

 نامداری گفت: با ادغام این دو شرکت، بیش از ۷۰ درصد از توان شرکت آب و فاضلاب جنوب‌شرقی صرف ساماندهی انشعابات روستایی و شناسایی انشعابات غیرمجاز شده و قطعا کسی که طی چند سال نسبت به برداشت غیر مجاز از آب شرب آن هم در مصارف غیرخانگی استفاده کرده، باید هزینه این کار غیرقانونی خود پرداخت کند.

وی تصریح کرد: هزینه آب‌بهای مناطق روستایی در دو سال گذشته، ۵۰ درصد هزینه شهر است و تا کنون هیچ تغییری در آن حاصل نشده است.

شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی وظیفه تأمین و توزیع آب شرب شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت را بر عهده دارد.

برچسب‌ها آب و فاضلاب ورامین توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب ورامین توسعه روستایی آب و فاضلاب ورامین توسعه روستایی آب و فاضلاب روستایی مناطق روستایی شرکت آب و فاضلاب ادغام دو شرکت هزینه انشعاب هزینه آب بها افزایش قیمت میلیون ریال خرید انشعاب پس از ادغام هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی ظهر یکشنبه در حاشیه در این آئین افتتاح دو خانه بهداشت روستایی در ورامین با تقدیر از تلاش‌های دولت در تأمین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان، امروز شاهدیم که زیرساخت‌های این حوزه به ویژه در مناطق روستایی از رشد کمی و کیفی لازم برخوردار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: با توجه به کمبود سرانه‌های درمانی در حوزه جنوب شرق تهران، تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است و تلاش می‌شود تا با تکمیل طرح‌های نیمه تمام و سرعت بخشیدن به روند اجرایی، کمبودهای موجود برطرف شود که این دو خانه بهداشت نمونه‌ای از تلاش‌های صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: روند اجرای بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مفتح ورامین نیز با جدیت در حال پیگیری است که قطعاً با تکمیل آن بخش مهمی از نیازهای این بخش از استان تهران رفع می‌گردد.

بر اساس این گزارش، ظهر یکشنبه دو خانه بهداشتی روستایی «خالدآباد _ آبباریک» با مساحت ۱۰۰ متر و روستای «قلعه خواجه» به مساحت ۱۰۰ متر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در ورامین افتتاح شد.

کد خبر 6084722

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تقویت ارتباطات سیار در مناطق روستایی و شهری خوزستان