Web Analytics Made Easy - Statcounter

اله بخش ریگی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بررسی شاخص خشکسالی ۱۰ ساله «SPEI» موسوم به شاخص استاندارد شده بارش، تبخیر و تعرق زاهدان نشان می‌دهد که مساحت تحت تأثیر خشکسالی این شهرستان به شکل خیره کننده‌ای کاهش یافته است طوری که هم شدت خشکسالی کاهش یافته و هم ۲۳ درصد از محدوده درگیر دیگر دچار خشکسالی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر زاهدان بخش اندکی از مساحت شهرستان‌های ایرانشهر، چابهار، خاش، سراوان، میرجاوه، نیمروز و هامون نیز از خشکسالی خارج شده است که مقدار آن بسیار ناچیز است و تنها ۲۳۰۰ کیلومتر مربع از مساحت استان سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگرچه حدود ۸۵۰۰ کیلومتر مربع از مساحت زاهدان و ۲۳۰۰ کیلومتر مربع از هفت شهرستان دیگر استان از خشکسالی خارج شده اما هنوز بیش از ۹۴ درصد از مساحت سیستان و بلوچستان درگیر خشکسالی است.

ریگی اضافه کرد: در این بین ۷۶.۳ درصد از مساحت زاهدان درگیر درجات مختلف خشکسالی است به نحوی که ۲۸.۴ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید، ۱۶.۲ درصد خشکسالی شدید و ۳۱.۷ درصد درگیر خشکسالی متوسط و خفیف است.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل‌های بلند مدت بارش انتظار می‌رود بارش‌های سیستان و بلوچستان در سه ماه آتی در محدوده نرمال و بیش از نرمال باشد بنابراین می‌توان گفت که احتمال می‌رود روند تدریجی خروج بخش‌هایی از استان از خشکسالی حداقل تا سه ماه دیگر ادامه دارد.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بخشی از رژیم بارشی استان در نتیجه فعالیت سامانه مونسون هند تأمین می‌شود که با توجه به قوی ظاهر شدن این سامانه در سال جاری، انتظار می‌رود الگوی بلندمدت بارش تابستان استان امسال تکرار شود.

کد خبر 4968733

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی سیستان و بلوچستان زاهدان خشکسالی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان درگیر خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۴۶ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در زاهدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از محکومیت بیش از ۴۶ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، منصور انصاری، اظهار داشت: پرونده خرید و فروش سوخت قاچاق به میزان 34 هزار و 820 لیتر به ارزش 15 میلیارد و 480 میلیون ریال در شعبه نهم بدوی و رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز زاهدان بررسی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان، افزود: شعبه با توجه به محتویات موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده، متهم را به پرداخت 30 میلیارد و 961 میلیون ریال معادل 2 برابر ارزش سوخت جزای نقدی محکوم کرد.

وی گفت: همچنین شعبه با توجه به اینکه ارزش خودرو حامل بیش از سوخت‌های کشف شده است، متهم را به پرداخت 15 میلیارد و 480 میلیون ریال معادل ارزش سوخت و در مجموع به پرداخت 46 میلیارد و 442 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، بیان کرد: ماموران نیروی انتظامی این میزان سوخت در محور نهبندان-زاهدان از یک دستگاه خودرو کامیون کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان کشف شد
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • کشف ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان
  • سوال شانزدهم «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان
  • مسابقه روز شانزدهم «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان
  • مسابقه روز شانزدهم طرح زندگی با آیه‌ها در سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان میزبان بیش از ۲ هزار نفر مسافر ورودی نوروزی در ۲ روز شد
  • افزایش پذیرش مسافر در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد
  • محکومیت ۴۶ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در زاهدان