Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:36:24 GMT

تحویل ۸۵۰۰ چادر امدادی به انبارهای هلال احمر

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۹۷۵۱

تحویل ۸۵۰۰ چادر امدادی به انبارهای هلال احمر

مهدی ولی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام آخرین جزییات طرح تقسیم اقلام و البسه امدادی و کیسه حمل جسد در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ در انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر این مطلب را عنوان کرد و افزود: این تعداد چادر به منظور تامین سرپناه اسکان اضطراری آسیب دیدگان احتمالی انواع حوادث و سوانح به انبارهای امدادی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان، یزد، جزیزه کیش و سازمان امداد و نجات تحویل و تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ تُن(معادل ۲۵ هزار کیلوگرم)  نایلون پوشش چادر برای تامین اسکان اضطراری و موقت متاثرین احتمالی وقوع انواع حوادث و سوانح در سطح کشور طی سه ماه گذشته (فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹) برای تقویت انبارهای امدادی توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: در سه ماه گذشته به منظور تقویت انبارهای امدادی هلال احمر در سراسر کشور ۱۶ هزار و ۸۰۰ ست بهداشتی مردانه، ۱۶ هزار و ۴۰۰ ست بهداشتی زنانه، سه هزار و ۶۰۰ ست بهداشتی بچه گانه، سه هزار و ۲۰۰ ست بهداشتی نوزاد نیز در استان های یادشده توزیع شده است.

ولی پور اضافه کرد: در مدت یادشده ۷۱ هزار و ۴۰۰ بسته غذایی ۲۴ ساعته به منظور کاهش یا پیشگیری از سوء تغذیه و همچنین توان بخشی افرادی حادثه دیده و متاثر از انواع حوادث و سوانح احتمالی به انبارهای امدادی هلال احمر در سراسر کشور ارسال شده است.

وی گفت: همچنین در این طرح تقسیم اقلام و البسته امدادی و کیسه جسد در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، بیست و پنج هزار البسه امدادی برای افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادگر و نجاتگر هلال احمر در سراسر کشور و پنج هزار و ۲۴۳ کیسه حمل جسد به انبارهای یادشده ارسال شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تمام مراحل انجام و اجرای این طرح تقسیم بندی اقلام از سوی معاونت لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات انجام شده که این معاونت بر اساس وظایف خود و ایجاد رویکردهای تمرکززدایی و تقویت توان پاسخگویی در حوادث و سوانح احتمالی، اقدام به برنامه ریزی برای ذخیره سازی اقلام زیستی، غذایی و تجهیزات در سطح استان ها با هدف پاسخگویی شعب به عنوان خط مقدم عملیاتی جمعیت هلال احمر کرده است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

برچسب‌ها سیل سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله سیل سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله سازمان امداد و نجات انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر سراسر کشور ست بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: پیکر ۲ کودک سراوانی با تلاش نیرو‌های هلال احمر در رودخانه ماشکید سراوان پیدا شد.
سجادی با بیان اینکه غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان عصر سوم اردیبهشت ماه گزارش شد، افزود: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیرو‌های امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی