Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@08:32:07 GMT

دستگیری شکارچی ۱۰ حیوان

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۹۸۱۷

دستگیری شکارچی ۱۰ حیوان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار گفت: شکارچی متخلفی که اقدام به تلف کردن ۱۰ حیوان وحشی از گونه آهو کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد شجاعی، در این خصوص اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان انار با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی و مراجع قضایی طی ۲۴ ساعت گذشته، موفق به دستگیری یک نفر شکارچی متخلف به همراه یک قبضه سلاح شکاری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شکارچی متخلف، اقدام به تلف کردن ۱۰ حیوان وحشی از گونه آهو کرده بود که برحسب مواد ۱۱ و ۱۲ قانون شکار، صید تخلف محسوب شده که باید از ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس را تحمل کند.

شجاعی بیان داشت: از پوست و لاشه حیوانات کشف شده، گونه‌های نر و ماده مشخص شدند و هر گونه حیوان نر ۲۵ میلیون تومان و گونه ماده ۷۵ میلیون تومان زیان خسارت زیست محیطی دارد که متخلف باید به خزانه پرداخت کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حیوان دستگیری شکارچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، با اعلام خبرثبت تصاویری بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از ۴ راس گوزن قرمز (مرال) درارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.
 حمزه عشوری افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه با ارزش در استان است. 
وی تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی، و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع زیستگاه‌های گیلان است. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند گفت: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.
حمزه عشوری افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد