Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضایی با گلایه از کم بودن سرانه مطالعه در کشور، گفت: مطالعه می تواند باعث رشد و تعالی روحی و معنوی انسان شود و او را سعادتمند و درخت اندیشه را در انسان بارور ‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «احمد رضایی» شامگاه (17 تیر) در مراسم قرعه کشی لیگ برتر کتابخوانی بیرجند با اشاره به اهمیت موضوع مطالعه در اسلام، گفت: آنقدر مطالعه و علم آموزی مهم است که پیامبر خدا تاکید داشتند که مسلمانان کمترین لحظه ای از علم آموزی غافل نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی علمای بزرگ کشور به دلیل مطالعه زیاد آثار کتاب بر روی سینه آنها مانده بود، اظهارداشت: کسی که طالب علم انسان سازی باشد محبوب خدا می‌شود، علم و کتاب گمراه کننده هم داریم اما طلب علمی که باعث رشد و تعالی انسان شود، را خدا دوست دارد.

 

وی با گلایه از اینکه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین و در روز کمتر 13 دقیقه برای هر نفر است، افزود: یکی از راههای پیشرفت کشورهایی که امروز ابرقدرت اقتصادی هستند، بالا بودن سرانه مطالعه در آنها است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه ایرانی ها بسیار مستعدتر از مردم سایر کشورها هستند اما سرانه مطالعه در کشور ما پایین است، افزود: مطالعه مغز انسان را قوی و درخت اندیشه انسان را بارور می‌کند و در سعادت انسان نیز موثر است.

 

وی مهمترین عامل تقویت کننده عقل را کتاب و مطالعه عنوان کرد و گفت: امروز همه امکانات برای بچه ها فراهم است اما مدیریت اذهان و عمر و زمان وجود ندارد که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: افزایش سرانه مطالعه حجت الاسلام رضایی خراسان جنوبی سرانه مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از شخصیت اخلاقی و انقلابی و عملکرد با تدبیر و درایت و به دور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری، اظهار کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود ۶۰ ساله است و در انقلاب یک جریان اثرگذار بوده است و شخصیت و هسته نخست این تشکیلات افرادی در سطح بالا بوده که هر کدامشان در حوزه رکنی بودند.

ارتباط با اساتید و طلاب مستمر ادامه داشته باشد

وی افزود: باید در کارها مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی خصوصاً فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد؛ ارتباط با اساتید و طلاب که شورای عالی انجام می دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم بسیار موثر است که باید ان شاءالله مستمر باشد.

این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می کنند اما همه این‌جور نیستند، اگر مطلبی هم باشد باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود، نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند. اگر برای خدا کار شود و هدف برای رضایت خدا باشد نباید کسی را که در حال خدمت در یک مجموعه ای هست تخریب کرد، بلکه همه باید کمک کنند و نباید در حوزه اختلاف باشد.

وی ادامه داد: ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدمت به فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل تبیین کردند نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.

هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم

آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: دولت ها و افراد می آیند و می‌روند ما با حفظ استقلال حوزه از نظام که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم با قدرت و حکمت امروز در حال اداره است حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم و در این مسیر که مربوط به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تعارف نمی کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می کنم امروز، البته در حوزه کاستی هایی وجود دارد که باید حل شود ولی در مجموع عملکرد جنابعالی در سمت رییس جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه را در مجوعه وظایف تعریف شده موفق می دانم و برای شما دعا می کنم. ان شاءالله با هم فکری مشکلات حل شود، همانطور که تأکید کردم شما را فردی متدین و انقلابی می دانم و تقویت شما را لازم می‌دانم، البته باید توجه داشت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه با توجه به پیوستگی ولی هر یک وظایف دارند که عده‌ای وظایف را با هم مخلوط می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی افزود: امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی و دوستانه مشکلات را حل نماییم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل اجرا استقبال کنیم و خدای نکرده اختلافی نباشد و حوزه به عنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیاناً به غرض ورزی های شخصی و حزبی و گروهی توجه نشود و طبق همان اصول که عرض شد عمل شود و نوکری سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را همه افتخار بدانیم.

کد خبر 6080497

دیگر خبرها

  • حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنان جاری است
  • نادری، فوتبالیستی که کتاب می‌خواند (عکس)
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است