Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@18:21:07 GMT

صنوف آلاینده بیرجند از شهر جمع‌آوری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۹۸۷۹

صنوف آلاینده بیرجند از شهر جمع‌آوری می‌شوند

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه انتقال صنوف آلاینده بیرجند تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدصادق معتمدیان، در جلسه بررسی مشکلات سایت صنوف آلاینده بیرجند با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بر تکمیل زیرساخت‌های سایت صنوف آلاینده بیرجند تاکید کرد و افزود: در برنامه زمان‌بندی مشخص، تکمیل زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز و آسفالت عملیاتی شوند و زمینه برای خروج هرچه زودتر صنوف آلاینده از بیرجند که یک مطالبه مردمی است، فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی با تاکید بر همراهی رسانه‌ها، گفت: شورای شهر و شهرداری بیرجند  شرایط را برای اخذ پروانه ساخت و اِعمال تخفیفات بیشتر تسهیل کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر نظارت ویژه تا اجرای پروژه، تصریح کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تا اجرای پروژه نظارت دقیق  را در دستور کار قرار داده و دفتر بازرسی استانداری هر ۱۵ روز، گزارش پیشرفت مصوبات جلسه را ارائه کند.

در این جلسه، مشکلات مربوطه توسط نمایندگان صنوف آلاینده تشریح شد و مدیران مسائل مربوط به انتقال صنوف آلاینده بیرجند به سایت کارگاهی را به تفصیل مورد بحث و تصمیم‌ گیری قرار دادند.

گفتنی است؛ پیش از این جلسه، استاندار خراسان جنوبی از منطقه کارگاهی انتقال صنوف آلاینده بازدید کرد و گفت: پروژه انتقال صنوف آلاینده بیرجند تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.

با تکمیل پروژه منطقه صنوف کارگاهی، 2600 واحد آلاینده در 8 گروه صنفی از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صنوف آلاینده صنوف آلاینده بیرجند انتقال صنوف آلاینده خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت