Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:00:33 GMT

هرمزگان و موج سبز همدلی در وضعیت قرمز کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۹۹۶۳

هرمزگان و موج سبز همدلی در وضعیت قرمز کرونا

هر چند شیوع این بیماری، اضطراب و نگرانی را در دل هر شخصی ایجاد می کند اما در این بین  نهادهای حمایتی بویژه بهزیستی هرمزگان با ارائه خدماتش، تمام قد در کنار مدافعان سلامت استان ایستاده و آرامش را به مددجویان زیر پوشش خود هدیه می دهد.

خدمات بهزیستی در هر شرایطی می تواند روزهای سخت و نبرد با بیماری کرونا را آسان تر کند و التیام بخش قلب های ناآرام افرادی باشد که شاید نسبت به دیگر آحاد جامعه آسیب پذیرتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بهزیستی در زمینه های کودکان و زنان بی سرپرست، خانوارهای آسیب دیده و سرپرست خانوار، سالمندان، زنان در معرض آسیب، مهدکودک ها، معلولان، سلامت روان جامعه، مشاوره، کاهش طلاق، اورژانس اجتماعی، اشتغال و مسکن افراد معلول، آموزش های لازم در خصوص پیش از ازدواج و ده ها حوزه دیگر ورود جدی داشته است.

زیر پوشش قرار دادن ۱۰۵ هزار خانوار و ۱۱۰ هزار و ۸۳۹ نفر توسط بهزیستی بیانگر ارایه خدمات و حمایت در برابر انواع آسیب های اجتماعی است تا جایی که از افراد با محدودیت های فکری و ذهنی و معلول گرفته تا حمایت از معتادان متجاهر و حمایت های این نهاد قرار دارند.

۲۴درصد تماس های مردم با خط مشاوره بهزیستی هرمزگان مربوط به کرونا است

معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت: ۲۴ درصد از تماس های مردم با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی استان مربوط به ویروس کرونا است که ۴۶درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

سامیه جهانشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، یک هزار و ۲۵تماس تلفنی با خط مشاوره رایگان بهزیستی هرمزگان برقرار شده که از این تعداد ۲۴۵ مورد به این بیماری ارتباط داشته و بقیه موارد در خصوص مشاوره پیش از ازدواج، اختلاف های خانوادگی و تربیت فرزند بوده است.

وی بیان داشت: بیشترین آمار تماس گیرندگان معادل ۷۵ درصد را خانم ها تشکیل دادند که مشکلات مطرح شده آن ها عمدتا رعایت نکردن مسایل بهداشتی در محیط خانه از سوی همسر و یا فرزندان بوده است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان خاطرنشان کرد: تماس های برقرار شده از سوی مردم با مطرح کردن سوال های بهداشتی  و درمانی، با راهنمایی مشاوران بهزیستی به سامانه ۴۰۳۰ ارجاع داده شد.

جهانشاهی یادآور شد: مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از همان روزهای آغاز اپیدمی بیماری کووید ۱۹ تاکنون با استفاده از مشاوران متخصص و به منظور کاهش استرس و اضطراب در میان خانواده ها به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب آماده پاسخگویی به سوال های همشهریان است.

وی اظهار داشت: در راستای کاهش استرس های ابتلا به بیماری کرونا، ارائه خدمات مشاوره روانشناختی با موضوع تکنیک مهارت کنترل اضطراب، مدیریت هیجان، پذیرش شرایط جدید از سوی خانواده ها در زمینه ویروس کووید ۱۹ و مهارت آرام سازی انجام شد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان ادامه داد: این مرکز تلاش می کند تا در حد توان حمایت روانی خود را از تماس گیرندگان مردمی در روزهای قرنطینه ای به دلیل شیوع ویروس کرونا حاکم در استان داشته باشد.

جهانشاهی تصریح کرد: افزون بر ۱۰ هزار خانوار در ۲ حوزه توانبخشی و امور اجتماعی و در مجموع ۳۴ هزار معلول در بخش‌های، اعصاب و روان، ذهنی، جسمی و حرکتی، نابینایان و ناشنوایان زیرپوشش بهزیستی هرمزگان قرار دارند.

راه اندازی سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در هرمزگان

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیب های روانی- اجتماعی ناشی از این بیماری در هرمزگان راه اندازی شد.

غلامحسین رنجبر افزود: افراد باید پس از مراجعه به سامانه، با تکمیل اطلاعات جمعیت شناسی، به سوالات تخصصی پاسخ دهند و در صورتیکه فرد در هر یک از گزینه ها از حد طبیعی عبور کرده باشد، به منظور افزایش دقت در ارزیابی به تناسب نمره، سوالات دیگری را پاسخ خواهد داد و سپس در پایان فرآیند، متناسب با نمره غربالگری، توصیه های روانشناختی را دریافت می کند.

وی بیان داشت: دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح محب (مشاوره و حمایت های روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت) با تشکیل کارگروه علمی و فنی، تدوین محتوی و زیرساخت و فن آوری، این سامانه را طراحی کرد که خدمات بر اساس سطح بندی و سیستم ارجاع ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان خاطر نشان کرد: سلامت روان، جزیی از مفهوم سلامت کامل است که در دوران شیوع ویروس کرونا باید توجه ویژه ای به آن داشت و در شرایط فعلی در کنار پیامد های منفی که ویروس کرونا می تواند ایجاد کند، آسیب به سلامت روان افراد و به تبع آن کاهش بهزیستی روانی اجتماعی مردم، دور از ذهن نیست که در همین راستا باید از تمام ظرفیت ها برای غربالگری و ارائه خدمات روانشناختی استفاده کرد.

رنجبر اظهار داشت: قابلیت دیگر این سامانه، ارجاع به صدای مشاور (۱۴۸۰) است و افرادی که در گروه امتیازی بالاتر از حد طبیعی قرار گیرند، می توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی، کد شناسه خدمت را دریافت کنند و با شماره صدای مشاور تماس بگیرند و در صورت تشخیص روانشناسان به مراکز تخصصی سازمان ارجاع داده می شوند.

وی تصریح کرد: در صورتی که روانشناسان تشخیص دهند به مراجعه حضوری نیاز است، فرد به مراکز تخصصی سازمان ارجاع داده می شود که این چرخه تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت و تمام فرآیند خدمت به صورت رایگان ارائه می شود.

 به گفته مدیرکل بهزیستی هرمزگان، افزایش کیفیت زندگی، کاهش تاثیرات منفی اجتماعی، مدیریت و پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی از نتایج مثبت مراجعه مردم به این سامانه است.

سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا به آدرس اینترنتی CORONA.BEHZISTI.IR برای غربالگری هوشمند افراد راه اندازی شده است.

ایجاد مراکز مثبت زندگی بهزیستی هرمزگان راه‌اندازی

مراکز مثبت زندگی برای تسهیل ارائه خدمات بهتر به مددجویان و عموم مردم در منطقه‌های پرتراکم هرمزگان تا پایان سال جاری راه‌اندازی می شود.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این زمینه گفت: این محل‌ها با هدف ارائه خدمات بهزیستی در بستر فناوری اطلاعات و بهتر زیستن اقشار مختلف جامعه تاسیس می شود.

غلامحسین رنجبر افزود: در این مرکز خدماتی شامل، ثبت درخواست و تشکیل پرونده فرزندخواندگی، پاسخگویی به مراجعان دریافت و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانواده‌ها، ارجاع به سایر دستگاه‌ها، شناسایی فعال جامعه هدف، انجام استعلامات و پیگیری‌های مورد نیاز برای صدور مجوز صورت می گیرد.

وی بیان داشت: افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت و خدمات بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات، تقویت رویکرد خانواده و اجتماع محور، گسترش رویکرد ارایه خدمات به صورت فعال، کاهش بهای تمام شده و تسهیل دریافت بازخورد ارایه خدمات و  بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی از اهداف ایجاد این مرکزهاست.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان اظهار داشت: این طرح باید تا پایان سال‌جاری اجرایی شود و اکنون با ابلاغ دستورالعمل تکمیلی از سوی سازمان بهزیستی کشور به هرمزگان، فراخوان جذب و صدور مجوز برای متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.

رنجبر یادآور شد: در استان‌ها نیز باید کارگروه عملیاتی به ریاست مدیرکل و دبیری رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل شود و وظایف این گروه نیازسنجی الزامات، چالش ها، احصا و شناسایی ظرفیت‌های موجود است.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تاثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی کشور و استان، متولی ارتقاء سلامت اجتماعی منشأ خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه‌های مختلف جامعه است.

به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون، تنظیم بخشی از مقررات و در راستای تحقق شاخص‌های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، دستورالعلمل نحوه تاسیس و اداره مراکز خدمات بهزیستی(مثبت زندگی) تدوین و اجرایی شده‌ است.

مراکز مثبت زندگی به عنوان مرکزی غیردولتی به شمار می‌روند که بر اساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارایه می‌کند.

صاحبان امتیاز این مراکز اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که پس از طی مراحل پیش‌بینی شده مطابق دستورالعلمل، موفق به دریافت موافقت اصولی و سپس پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی می‌شوند.

اجرای طرح موبایل ون سیار خدمتی به کارتن خواب های هرمزگان در روزهای کرونایی

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت: طرح موبایل ون(مطب سیار) در استان به منظور پیشگیری از ویروس کرونا علاوه بر خدمات روزانه، خدمات ویژه‌ای به معتادان بی‌خانمان و کارتن خواب‌ها ارائه می‌دهد.

سامیه جهانشاهی اضافه کرد: در راستای مراقبت و حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر و پرخطر یکی از برنامه‌های پیشگیرانه سازمان بهزیستی با عنوان «موبایل ون» و با هدف مقابله با ویروس کرونا خدمات خود را ارتقا داده است.

وی بیان داشت: به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال گذشته در استان، بهزیستی هرمزگان نیز همراه با مدافعان سلامت و دیگر اقشار جامعه طرح‌هایی پیشگیرانه را اجرایی می‌کند.

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان ادامه داد: در طرح موبایل ون (مطب سیار) از طریق خودروی ون و با همراهی پرستار و مددیار (از افراد بهبود یافته) در مناطق پر خطر، آسیب‌خیز و پاتوق‌ها، لوازم اولیه بهداشتی ازجمله سرنگ یک بار مصرف به همراه یک وعده غذا در اختیار معتادان قرار می‌گیرد.

به گفته معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان، خدمت‌رسانی به معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها که آسیب‌پذیرترین قشر در مقابل این ویروس کشنده هستند از جمله خدمات این طرح است.

جهانشاهی، توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی پاتوق‌ها را از دیگر خدمات این طرح عنوان کرد و افزود: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا ماسک‌های بهداشتی، ژل ضدعفونی کننده دست، موادشوینده و دستکش لاتکس توزیع و پاتوق‌ها ضدعفونی شدند.

وی ابراز داشت: هم‌چنین به منظور کاهش شیوع و پیشگیری از این ویروس، زنان آسیب‌پذیر سرپناه شبانه نیز با توزیع بسته‌های کاهش آسیب و آموزش‌های لازم در برابر کرونا مصون می‌شوند.

این مسوول، توزیع البسه نو و سرکشی به پاتوق زنان درگیر اعتیاد و گندزدایی و ضدعفونی کردن فضای داخلی مرکز بخشی از اقدامات تاثیرگذار مرکز سرپناه شبانه زنان آسیب‌پذیر شهرستان بندرعباس است.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ مرکزسرپناه شبانه (یک مرکز سرپناه شبانه زنان و یک مرکز سرپناه شبانه ویژه مردان) با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در بندرعباس فعالیت می‌کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت: در این مرکزها معتادان بی خانمان و کارتن خواب پذیرش و از خدمات آن شامل یک وعده شام و صبحانه و امکانات برای استحمام استفاده می‌کنند.

وی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه کاهش آسیب و کنترل رفتارهای پرخطر، معرفی به سیستم‌های درمانی و حمایتی و در صورت امکان مذاکره با خانواده برای بازگشت فرد به شرایط بهتر از دیگر خدمات مرکزهای سرپناه شبانه نام برد.

توزیع ۷هزار بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی هرمزگان

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: ۷هزار و ۹۵۹بسته کمک معیشتی موادغذایی در قالب طرح پویش همدلی مومنانه بین مددجویان زیر پوشش بهزیستی این استان توزیع شد.

غلامحسین رنجبر به خبرنگار ایرنا بیان داشت: این بسته‌های معیشتی به ارزش ۱۷میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال و با همکاری خیران استان به مددجویان زیرپوشش بهزیستی اهداء شد.

وی تصریح کرد: مردم نیکوکار هرمزگان می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۷۳۵۸۵۳۲ و حساب ۴۱۶۲۰۳۴۵۴۱۶۷۶۸۰۰ بنام بهزیستی هرمزگان واریز کنند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان خاطرنشان کرد: پویش همدلی مومنانه در ماه مبارک رمضان توسط سازمان بهزیستی کشور در قالب ارائه روش‌های مشارکت مردم برای کمک به مددجویان زیرپوشش این نهاد اجتماعی  راه‌اندازی شد.

مشارکت ۱۱۶ مالک در پویش همدلی بخشش اجاره بهای مهدهای کودک استیجاری

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از ابتلای کودکان، بسیاری از مهدهای کودک در استان به تعطیلی کشیده شد که ۱۱۶مالک در پویش همدلی بخشش اجاره بهای مهدهای استیجاری مشارکت کردند.

غلامحسین رنجبر بیان داشت: مالکان مهدهای کودک استیجاری از یک تا سه ماه اجاره بهای خود را به هزینه یک میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال بخشیدند.

وی یادآور شد: پویش همدلی در راستای جلوگیری از متضرر شدن بیشتر مهدهای کودک استیجاری با هدف کاهش آسیب های ناشی از تعطیلی آنها راه اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان تصریح کرد: یک هزار کودک زیر ۶ سال در ۴۰۰ مهد کودک شهری و روستایی در این استان مورد مراقبت و آموزش هستند.

همراهی همیاران سلامت روان اجتماعی با مدافعان سلامت برای شکست کرونا

فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: همیاران سلامت روان اجتماعی همراه با مدافعان سلامت برای شکست کرونا به میدان آمده و با راه اندازی ایستگاه کنترل بیماری کووید ۱۹، اقدام به کنترل عبور و مرور و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و تب سنجی در ورودی روستاها کرده اند.

عزیزالله کناری در بازدید از ایستگاه کنترل بیماری کووید ۱۹ دهستان گچین افزود: همه اقشار مردم و سمن ها نیز باید تا ریشه کنی و شکست کامل ویروس کرونا با انجام حرکت‌های جهادی و استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای کنترل و قطع زنجیره انتقال این ویروس تلاش کنند.

وی بیان داشت: گروه های مردم نهاد و پایگاه‌ها با فعالیت‌های اجتماع محور یکی از ظرفیت های مهم در راستای ورود به مباحث اجتماعی و پیشگیرانه هستند.

ایستگاه کنترل بیماری کووید۱۹ به منظور ارزیابی تردد وسائط نقلیه به داخل این روستاها، انجام تب سنجی از رانندگان خودروها در بدو ورود، گندزدایی اماکن، معابر و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی شامل، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص توجه به توصیه‌های پزشکی راه اندازی شده است.

مددجویان بهزیستی بندرعباس روزانه ۳۱۵۰عدد ماسک تولید می کنند

سرپرست اداره بهزیستی بندرعباس گفت: مددجویان زیر پوشش این اداره در چهار پایگاه، روزانه ۳هزار و ۱۵۰عدد ماسک تولید می کنند.

افسانه پورمحمود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایگاه های تولید ماسک شامل، انجمن ضایعات نخاعی، معلولان، سلامت روان اجتماعی روستای شهر و مدینه فاضله در شهرستان بندرعباس فعالیت دارند.

وی بیان داشت: گروه همیار خیاطی همت با هزینه ۱۰۰میلیون ریال راه اندازی شد که روزانه ۲هزار عدد ماسک تولید می کند و در حال حاضر حدود ۸نفر از زنان سرپرست خانوار در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست اداره بهزیستی بندرعباس عنوان کرد: این کارگاه با هدف ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این اداره راه اندازی شد تا ضمن رسیدن به استقلال مالی برسند، فعالیت های اجتماعی گسترده ای را آغاز کنند.

پورمحمود اظهار داشت: به همین منظور نیز اداره بهزیستی بندرعباس ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات برای کمک به توسعه کارگاه همیار خیاطی همت در سال جهش تولید اعطا کرده است.

وی یادآور شد: بهزیستی بندرعباس طبق فرمایشات رهبر انقلاب، از زمان آغاز بیماری کرونا به پویش کمک های مومنانه پیوست که در این راستا ۸هزار و ۱۷۰بسته معیشتی به ارزش ۱۵میلیارد و ۶۳۹میلیون و ۲۲۰ هزار ریال توزیع شد.

سرپرست اداره بهزیستی بندرعباس خاطر نشان کرد: همچنین توزیع ۵هزار و ۵۰۰پرس غذای گرم با ۹۹۰میلیون ریال، تهیه اقلام بهداشتی و کمک هزینه خرید وسایل منزل به ارزش ۳۴۲میلیون ریال، بخشش اجاره بهای مهدهای کودک از سوی صاحبان املاک با ۱۴۹میلیون و ۵۰۰هزار ریال و خرید لوازم بهداشتی برای مددجویان در مراکز اقامتی توسط خیران به ارزش ۱۳۸میلیون ۴۹۵هزار ریال انجام شد.

اورژانس اجتماعی، یاری رسان افراد در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی بهزیستی هرمزگان گفت: اگر فردی در معرض خطرات اجتماعی جامعه قرار گرفته و یا قربانی خشونت‌های افراد دیگری است باید با شماره تلفن‌های خدمات مشاوره‌ای بهزیستی تماس بگیرد تا در اولین فرصت تیم‌های مشاوره به محل اعزام شوند.

حمید سلیمانی افزود: در سال گذشته به ۸ هزار و ۸۹۸ نفر طی تماس‌های تلفنی با اورژانس اجتماعی مشاوره ارائه شده که زنان خشونت دیده ۲۶۵مورد با ۱۰ درصد و کودک آزاری ۳۹۳ مورد با ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۷مورد مرکز مشاوره و سلامت روان محلی در بخش خصوصی از بهزیستی هرمزگان مجوز دریافت کرده اند زیرا اعتقاد داریم بهترین خدمات را مردم می‌توانند به یکدیگر ارائه کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی هرمزگان اضافه کرد: این اداره کل خدمات گسترده برای کاهش معضلات جامعه در زمینه‌های، طلاق، سلامت روان، ایجاد خانه امن، بازپروری زنان، کودکان کار و کودکان خیابانی انجام داده که به دلیل وسعت فعالیت‌ها نیازمند همکاری خیران و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه است.

۱۰۵ هزار مددجوی بهزیستی در هرمزگان نیازمند حمایت های خیران

مدیرکل بهزیستی هرمزگان دراین باره گفت: به طور کلی ۱۰۵ هزار خانوار زیر پوشش این اداره کل هستند که ۲۲ هزار نفر به طور ماهانه مستمری دریافت می‌کنند و ۱۱۰ فعالیت در بخش‌های مختلف انجام می‌شود اما به منظور ارائه خدمات بهتر به حمایت‌های خیران نیاز است.

غلامحسین رنجبر در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۳ دستگاه دولتی نیز متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند که همکاری خوبی با بهزیستی دارند اما اگر هماهنگی لازم با این نهاد اجتماعی داشته باشند بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه اعتیاد بسیاری از بنیان خانواده‌ها را متزلزل کرده است و باعث بروز آسیب‌های اجتماعی فراوانی در جامعه شده است که در استان نیز به دلیل آب و هوای مناسب، شاهد هجوم معتادان متجاهر کارتن خواب از استان‌های دیگر هستیم.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: شماره‌های ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به طور شبانه روزی و ۱۴۸۰ مشاوره خانواده از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به صورت تلفنی، آماده ارائه خدمات به افراد یا خانواده‌هایی هستند که در معرض آسیب قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان بیان داشت: ۸ پایگاه خدمات اجتماعی در استان فعال هستند که در محله‌های پر آسیب و حاشیه‌ای راه اندازی شده است و در سال گذشته، ۷ هزار و ۶۳۶ نفر برای مشاوره طلاق پذیرش شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مستمری مددجویان هرمزگان مهدکودک سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مستمری مددجویان هرمزگان مهدکودک سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا مستمری مددجویان هرمزگان مهدکودک سازمان بهزیستی کشور پیشگیری بهزیستی هرمزگان اداره بهزیستی بندرعباس مدیرکل بهزیستی هرمزگان سازمان بهزیستی کشور سامانه خود ارزیابی شیوع ویروس کرونا آسیب های اجتماعی اورژانس اجتماعی بیماری کووید ۱۹ ارائه خدمات خدمات بهزیستی معاون پیشگیری مدافعان سلامت راه اندازی شد سرپناه شبانه مددجویان زیر مهدهای کودک کارتن خواب پویش همدلی اجاره بهای خانواده ها مثبت زندگی سلامت روان کاهش آسیب سال گذشته موبایل ون یادآور شد زیر پوشش ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به نیازهای افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بر لزوم توجه به نیازهای اجتماعی افراد دارای معلولیت ذهنی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، زهرا شمس احسان با بیان اینکه بهبود کیفیت زندگی دغدغه همه آحاد جامعه است، گفت: آسیب‌های اجتماعی فصل مشترک شهرداری و بهزیستی است.

وی با بیان اینکه ما شاهد توسعه کیفی زیرساخت‌های آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران هستیم، اظهار کرد: امروز می‌خواهم در مورد گروه خاصی در شهر تهران که به حاشیه رانده شدند صحبت کنم و آنها افراد دارای معلولیت ذهنی هستند که خانواده‌هایشان نیز مطالبات زیادی دارند.

شمس احسان با بیان اینکه طراحی فضای عمومی برای معلولان همواره مورد تأکید نهادهای قانون‌گذار و اجرایی قرار گرفته‌اند اما متاسفانه هنوز ضابطه لازم و فضاهای در بر گیرنده برای افراد دارای معلولیت ذهنی تدوین نشده است، تصریح کرد: ما جلسات زیادی با نهادها، سازمان‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی فعال در حوزه معلولان ذهنی داشتیم اما آنها اعلام کردند که هنوز راهنما و ضوابط لازم برای آماده سازی پارک‌ها مخصوص این قشر را تدوین نکردند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که فرآیند احساس، ادراک و غیره افراد دارای معلولیت ذهنی متفاوت است و باید برای توجه به این ادراکات، ضوابط و استانداردهای متناسب با این طیف وجود داشته باشد که نداریم، اظهار کرد: باید دغدغه رفع نیازهای این افراد در حوزه‌های مختلف همچون حوزه ترافیک، شهرسازی و غیره در نظر گرفته شود و ما از متخصصان بهزیستی می‌خواهیم که در راستای ایجاد گفتمان واحد نسبت به تشکیل کمیته مشترک در بهزیستی اقدام کنیم و مدیریت شهری نیز در این زمینه آماده است.

وی با اشاره به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» است، ادامه داد: می‌توان با اتخاذ سازوکار مداخله‌گر نسبت به جهش تولید با مشارکت مردم اقدام کنیم که کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهرداری در این زمینه آماده هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • جمع آوری ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران/ شناسایی ۲۶۴ کلنی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت
  • ابهام در تعداد کودکان کار در تهران/ لزوم ایجاد سرپناه برای افراد آسیب دیده خشونت‌های خانوادگی
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • لزوم توجه به نیاز‌های افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • لزوم توجه به نیازهای افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • برقراری بیش از ۹۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • افزایش سازش در انواع طلاق
  • پای کلونی های آسیب اجتماعی به پارک‌ های جنگلی کشیده شد | احمدی صدر : شهروندان می‌توانند این کلونی ها را گزارش دهند