Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران از صدا و سیمای مرکز گیلان به شرایط و نحوه پرداخت تسهیلات به مشاغل رسمی و غیر رسمی آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان گیلان، عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعیاستان گیلان در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران از صدا و سیمای مرکز گیلان به شرایط ونحوه پرداخت تسهیلات به مشاغل رسمی و غیر رسمی آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کروناپرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیزادهدر این گفت وگو از سهم 1120 میلیاد تومانی استان گیلان از تسهیلات تخصیصی به واحدهایحقیقی و حقوقی آسیب دیده از کرونا خبر داد.
مدیرکلتعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به رسته های چهارده گانه دریافت تسهیلات حمایتی افزود: تعیین تکلیفدریافت تسهیلات پس از 15 روز از زمان ثبت نام متقاضی انجام می شود و بعداز ثبت نام متقاضیان به دستگاه های صادر کننده مجوز ارجاع و در صورت تایید به 17بانک عامل معرفی می شوند.
علیزادهبه تشکیل 4595 پرونده اشاره کرد و افزود: این تعداد پرونده شامل 11838 شغل می شودو مجموع تسهیلات درخواستی این واحدهای آسیب دیده 135 میلیارد تومان است.
ویاضافه کرد: بیشترین ثبت نام مرتبط با مشاغل راه و شهرسازی است و مشاغل مرتبط باسازمان صنعت و معدن در جایگاه دوم قرار دارد.
علیزادههمچنین به تخصیص تسهیلات 8 میلیون تومانی برای مشاغل غیر رسمی اشاره کرد و افزود:تسهیلات حمایتی دولت به بنگاه های آسیب دیده دو بخش است و دولت برای مشاغل غیررسمی و غیربیمه ای نیز تسهیلات حمایتی در نظر گرفته است که در روزهای آتی اطلاعرسانی می شود.
ویاضافه کرد: تسهیلات حمایتی برای مشاغلی که به دستور دولت تعطیل شدند 16 میلیونتومان، مشاغل متاثر از ویروس کرونا که به صورت اختیاری و بر اساس شرایط پیش آمدهفعالیت خود را متوقف کردند 12 میلیون و رانندگان نیز 6 میلیون تومان تعیینشد که بازپرداخت این تسهیلات 24 ماه با دوره تنفس سه ماهه است که از مهر ماهسال جاری آغاز می شود.
مدیرکلتعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به شروط هشت گانه دولت در پرداخت این تسهیلات افزود : سه شرط اصلی شاملعدم تعدیل نیروی کار، عدم دریافت بیمه بیکاری و عقد قرارداد با نیروی کار بر اساسمتوسط نیروی کار آبان، آذر و دی ماه 98 و تعهد حفظ آن حداقل تا پایان 99 از شروطهشت گانه این طرح توسط دولت حذف شد.
علیزادهدر ادامه افزود: دستفروشان و کارگرانی که شامل رسته های چهارده گانه بوده و از طرفدستگاه اجرایی مربوطه مورد تایید باشند، مشمول دریافت تسهیلات مرحله دوم (شاملافراد بیمه نشده) می شوند.
ویدر پایان خاطرنشان کرد: تلاش جمعی استان بر این است که با کمک دستگاه‌های اجراییو بخش غیردولتی اعم از اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون این اعتبارات بهنحو مناسب جذب شود و چنانچه این اعتبارات توسط استان گیلان جذب نشود به سایر استانها تخصیص می یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی تسهیلات حمایتی استان گیلان برای مشاغل رسمی و غیر آسیب دیده غیر رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

به‌گزارش خبر گزاری مهر، به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده ۳۵ قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود.

بنابراین کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند.

به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه ۲ تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

براساس این گزارش، فهرست دستمزد مقطوع مشاغل صنوف در دو جدول شامل ۳۲۲ نوع فعالیت از جمله مشاغلی چون مشاغل مرتبط با هتل‌ها و مهمان‌سراها، نجاری، انواع نانوایی، نقاشی ساختمان، مؤسسات نشر و فروش کتاب، مؤسسات بارکشی شهری و بسته‌بندی اثاثیه، مؤسسات تاکسی تلفنی، فروشگاه‌های لباس و پوشاک و … و به‌طور جداگانه برای هر یک از رشته‌های شغلی این مشاغل به تفکیک شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی منتشر شده و در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir قابل دسترسی و دانلود است.

کد خبر 6080173

دیگر خبرها

  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود