Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@21:21:44 GMT

یک روزنامه: مانتو شیشه‌ای، ولنگاری فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۰۲۰۲

یک روزنامه: مانتو شیشه‌ای، ولنگاری فرهنگی است

رویداد۲۴   یک روزنامه: مانتو شیشه‌ای، ولنگاری فرهنگی است

در این گزارش امده است:

* پوشش و حجاب برای برخی به هوا بستگی دارد. هر چه هوا گرم‌تر می‌شود انگار حجاب هم برای این افراد کم رنگ‌تر می‌شود. حالا این که تفاوت هوای گرم با پوشش‌های نامناسب چیست و چرا گاهی حجاب با پوشش‌هایی همچون مانتو‌های شیشه‌ای و حریر به ولنگاری فرهنگی تبدیل می‌شود، موضوعی است که بدون شک عامل یا عوامل آن را باید در بخش‌ها و موضوعات مختلف جست وجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


* شاید در این میان برخی هم معتقد باشند، علت بخشی از این ولنگاری‌های پوششی، نوع لباس‌ها و مانتو‌هایی است که در بازار عرضه می‌شود. این گروه معتقدند اگر جلوی تولید و عرضه این مانتو‌ها گرفته شود بدپوششی و بدحجابی هم کم می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد در این رابطه گفت:

* قطعا عرضه محصولات و پوشاک ضدفرهنگی مورد تایید اتحادیه نیست و ما بار‌ها این موضوع را از طریق اخطار و تذکر به واحد‌های مدنظر پیگیری کرده ایم، اما باید بپذیریم که عرضه هر نوع تولید و محصول مبتنی بر تقاضاست. طبیعتا اگر از سوی جامعه تقاضای این نوع پوشاک نباشد تولیدکننده و فروشنده هم آن را عرضه نمی‌کند، متاسفانه هم اکنون این نوع مانتو‌ها که پوشش مناسب ندارد مشتری و مصرف کننده دارد.

* گاهی دیده می‌شوند افرادی که مانتوهایشان دکمه هم دارد، اما دکمه‌ها را باز می‌گذارند. درواقع این نشان می‌دهد که موضوع را تنها نمی‌توان در لباس خلاصه کرد بنابراین عمده چالش در این موضوع، فرهنگی و مرتبط با خاستگاه فکری افراد و خانواده هاست. ضمن این که همین حالا هم مانتو‌های مناسب در بازار عرضه می‌شود، اما تقاضا آن طور که باید نیست.

* ما تاکنون این گونه رصد نکرده ایم که به درصد مشخصی رسیده باشیم، اما به گمانم حدود ۵۰ درصد فروشگاه‌ها این گونه اند یعنی محصولاتی را عرضه می‌کنند که از نظر ما مناسب نیست. برخی از آن‌ها هم حرفشان این است، که برای ما فقط فروش مهم است و این که جنس به پول تبدیل شود.

* ما اگر می‌خواهیم مدل‌های زیبا و اسلامی گسترش یابد باید از طراح و تولید کننده این محصولات حمایت کنیم، اما الان چنین حمایت‌هایی وجود ندارد و تقریبا کمتر مجموعه یا نهادی است که در این زمینه هزینه می‌کند. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، مانتو شیشه ای ، مد و زیبایی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مانتو شیشه ای مد و زیبایی مانتو ها شیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 

سرهنگ حسين باباپور، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: شدت اعتياد آور است و اثرات جبران ناپذيری را در روح و روان و جسم فرد مصرف کننده می‌گذارد. به خانواده ها هشدار جدي ميدهيم و از آنها درخواست می کنيم حتما درباره آثار و تبعات مخرب مصرف اينگونه قرص ها با فرزندان خود صحبت کنند.

او در ادامه گفت: بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند، گاهی بدون مشورت با متخصص تغذیه، به مصرف قرص‌های لاغری روی می‌آورند. آنها برای اینکار دلایل مختلفی دارند. از جمله نبود وقت برای ورزش کردن، عدم اراده کافی برای رژیم گرفتن و. البته بسیاری از آنها نیز ترجیح می¬دهند در کنار روش‌های دیگر، برای کاهش وزن سریع، از محصولاتی که اثر لاغری دارند نیز استفاده کنند تا زودتر به نتیجه برسند. در هر صورت آن چیزی که مهم است، داشتن اطلاعات کافی در مورد مصرف این قرص‌های لاغری است. چراکه عدم آگاهی کافی در این مورد می¬تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.
انواع قرص‌های لاغری:
۱- قرص‌های لاغری چربی سوز
۲- قرص‌های افزایش دهنده متابولیسم بدن
۳- قرص‌های لاغری کاهش اشتها
۴- قرص‌های لاغری ممانعت کننده از جذب چربی

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تصریح کرد: به طور کلی مصرف قرص‌های لاغری در کنار فواید آن می¬تواند عوارضی برای بدن داشته باشد. به خصوص اینکه بسیاری از تبلیغات در مورد این قرص‌ها با نشان‌های تجاری مختلف می¬تواند صرفا یک کلاهبرداری تجاری باشد. بنابراین در صورت تمایل به مصرف هر یک از انواع آنها حتما از یک دکتر تغذیه مشورت بگیرید. این مکمل‌ها می¬توانند در روند کاهش وزن موثر باشند، اما نباید از آنها انتظار معجزه داشت. متاسفانه هیچ مکمل یا داروی کاهش وزنی به تنهایی برای کاهش وزن موثر نیست، دارو‌های لاغری ممکن است به شما کمک کنند که تا چند کیلوگرم وزن خود را کاهش دهید یا اندکی متابولیسم خود را بالا ببرید، اما اثر بخشی آنها در یک نقطه به اتمام میرسد و دیگر شاهد کاهش وزن نخواهید بود.

او گفت: نکته قابل توجه در حوزه محصولات لاغری این است که برخی از قرص‌ها و کپسول‌های لاغری که در فضای مجازی تبلیغاتی گسترده در مورد آنها صورت می‌گیرد، حاوی متامفتامین هستند. متامفتامین که در بازار مواد مخدر و روانگردان با نام خیابانی شیشه شناخته می¬شود، یک محرک قوی سیستم عصبی مرکزی با پتانسیل اعتیادآوری بالا است که به‌طور گسترده برای اهداف تفریحی مورد سوء مصرف قرار می‌گیرد. مصرف شیشه باعث کاهش اشتها و در نتیجه لاغری اتفاق می¬شود. اما در کنار این مزیت، عوارضی هم وجود دارد. عوارض مصرف شیشه در کوتاه مدت، می¬توان به افزایش ضربان قلب، افزایش تنفس و خشکی دهان اشاره کرد. به دنبال مصرف قرص‌های لاغری حاوی شیشه در دراز مدت ممکن است فرد به این قرص‌ها اعتیاد پیدا کند و همچنین دچار عوارضی، چون بی قراری و اضطراب، اختلالات خواب، پرخاشگری و تحلیل لثه و خرابی دندان‌ها به دلیل خشکی دهان و دندان قروچه گردد.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ بیان کرد: آمفتامین برای درمان اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی و چاقی‌های مزمن، به صورت محدود در پزشکی کاربرد دارد. اما نوع دارویی آن که توسط شرکت‌های معتبر داروسازی تولید می‌شود، دارای دوز معینی است و تحت نظر پزشک فقط برای چاقی‌های مفرط تجویز می‌شود و این دارو‌ها مانند سایر دارو‌ها نباید به صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک مصرف کرد. اما قرص‌ها و کپسول‌های لاغری که حاوی متامفتامین هستند و توسط سودجویان در داخل یا خارج از کشور تولید می‌شوند و با بسته بندی و نشان تجاری قرص‌های معروف و شناخته شده لاغری خارجی تبلیغ شده و به فروش می‌رسند، استاندارد مشخصی ندارند و حتی دوز متامفتامین موجود در آنها ثابت نیست. تبلیغات گسترده این دارو‌ها در فضای مجازی و فروش آنها از طریق اینترنت و حتی برخی عطاری‌ها، آرایشگاه‌ها یا باشگاه‌های بدنسازی متخلف سبب شده افراد از هر قشری به ویژه جوانان و حتی نوجوانان فریب خورده و مصرف این قرص‌ها را به عنوان راهی برای کاهش وزن انتخاب نمایند و در طول زمان و حتی گاهی با یک بار مصرف با عوارض جدی روبرو شوند. لازم به ذکر است گاهی شیشه با انواعی از گیاهان مخلوط شده و در داخل کپسول‌های مشابه با نشان‌های تجاری معروف ریخته می‌شود و به عنوان محصولی گیاهی و بی خطر به مشتری عرضه می‌شود. قطعاً اگر افراد از عوارض نامطلوب این محصولات بر روی جسم و روان خود آگاه گردند هرگز برای کاهش وزن از آن استفاده نمی‌کنند چراکه ممکن است برای رفع این عوارض مجبور به صرف هزینه‌های بسیار شوند و حتی به دلیل مشکلات کبدی دچار عوارض پوستی گردند و زیبایی طبیعی خود را نیز از دست بدهند و یا در دام اعتیادی بی بازگشت بیفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵۱۲ کیلویی شیشه در تایباد
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • برنامه جدید رضا رشیدپور و مواجهه با ۱۲ مدیر ساترا برای گرفتن مجوز
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد