Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نوشت: سید عباس موسوی، رئیس این دانشگاه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین مدت ۶۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

۴۵ مبتلا به کرونا فقط در دو مهمانی | بازگشت مازندران به روزهای تلخ کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: هم‌اکنون ۴۹۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جزء حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: همه مردم، اصناف و کسبه با هدف مهار بیماری کرونا موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک هستند.

افزایش بستری بیماران کرونایی در بابل | بستری ۳۳ بیمار جدید

از سوی دیگر، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اعلام کرد: در حال حاضر ۱۵۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ بیمار جدید بستری و ۲۱ بیمار هم ترخیص شدند.

بر این اساس، ۳۶ بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند، همچنین رعایت فاصله ۱.۵ متری الزامی است و شستشوی دستان به مدت ۲۰ ثانیه سفارش می‌شود.

بر اساس این گزارش، حامد روحانی‌زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در پایش اقدامات شبکه بهداشت و درمان آمل برای مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: نقش پزشک خانواده برای مقابله با بیماری کرونا بسیار با اهمیت است و این تیم باید از همه جمعیت تحت پوشش خود اعم از کودکان، سالمندان و میانسالان مراقبت کند.

وی با تاکید بر اجرای صحیح دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی افزود: برای اجرای صحیح قرنطینه، از طریق خیرین نیازهای اولیه خانواده‌های نیازمند مبتلا در قرنطینه تامین شود تا این بیماران مجبور نباشند برای امرار معاش به سطح جامعه برگردند.  

رئیس مرکز بهداشت مازندران توصیه کرد همه شهروندان از ماسک استفاده کنند تا زنجیره انتقال قطع شود و تعداد بیماران کاهش یابد.

مازندران در وضعیت هشدار

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، مازندران، گلستان، تهران، البرز، اصفهان، کرمان، یزد، همدان، اردبیل و سیستان‌وبلوچستان در وضعیت هشدار شیوع ویروس کرونا، قرار دارند.

نکته جالب توجه این است که بنابر نظر متخصصان عفونی، براساس نتایج یک بررسی، حداکثر ۱۰ درصد از بیماران کووید ۱۹ که حس بویایی و چشایی خود را از دست می‌دهند، ممکن است حتی تا یک ماه پس از بیماری نیز از این دو حس خود محروم باشند.

تحقیقات حاکی از آن است، بسیاری از مبتلایان سراسر جهان، هیچ یک از علائم شایع، نظیر تب بالا و سرفه را نداشته و صرفا حس بویایی و چشایی خود را از دست داده­‌اند و درنهایت نتیجه آزمایش آنها برای ابتلا به ویروس کرونا مثبت بوده است.

کد خبر 529006 برچسب‌ها استان مازندران كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران كرونا در ايران دانشگاه علوم پزشکی مازندران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، روش تله مانیتور از یک دوربین ToF برای اسکن خودکار پاهای کاربران جهت بررسی «ادم محیطی» یا ورم استفاده می کند. ادم محیطی یکی از نشانه های احتمالی نارسایی قلبی است که حدود 2 هفته قبل از بستری شدن دوباره بیمار در بیمارستان قابل ردیابی است. دوربین ToF می‌تواند زمان رفت و برگشت تابش پالس‌های نور مادون قرمز را محاسبه و نقشه سه‌ بعدی دقیقی را از محیط اطراف گوشی ایجاد کند.

به طور معمول بیماران پس از یک اپیزود نارسایی قلبی از بیمارستان مرخص می شوند و به آنها دستور داده می شود تا علائم به خصوص وزن را به طور روزانه رصد کنند. اما بسیاری از افراد نمی توانند خود را با این روند همخوان کنند و در نتیجه دوباره باید در بیمارستان بستری شوند.

به گفته استارت آپ مذکور هدف آنها فراهم کردن بازه ای برای دارودرمانی است تا میزان بستری شدن بیمار در بیمارستان کاهش یابد. این روش احتمالا دوباره بستری شدن را 75 درصد کاهش می دهد.

شرکت در یک پست وبلاگی نوشته است: این دستگاه را می توان به راحتی در خانه بیمار نصب کرد تا حجم پای بیمار را در گذر زمان و هر وقت که بیمار از جلوی آن می گذرد، رصد کند. از آنجا که ادم پا (ورم پا) یکی از علائم اصلی مرتبط با نارسایی قلبی است، این نشانگر برای رصد سلامت قلب کلیدی است.

دستگاه مذکور داده ها را به یک ابر رایانشی جهت تحلیل منتقل می کند و تغییرات قابل توجه در حجم پا را نشان می دهد. به این ترتیب پزشکان می توانند در زمان مورد نیاز دخالت کنند.

به گفته مدیر ارشد اجرایی استارت آپ این نسل سوم از دستگاه است و نسخه اصلی آن با دوربین های رزبری پای کار می کرد.

کد خبر 6078485 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید