Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@12:33:25 GMT

جعفر قادری: ساختار بودجه اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۰۳۰۵

جعفر قادری: ساختار بودجه اصلاح می‌شود

خبرگزاری مهر: جعفر قادری با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه، گفت: بودجه فعلی ایرادات جدی دارد و بر این اساس، اصلاح ساختار بودجه یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه سالانه کشور نیازمند تغییرات ساختاری است، افزود: مجلس موضوع اصلاح ساختار بودجه را به طور جدی و دقیق دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بودجه کشور همچنان وابسته به درآمد حاصل از فروش نفت است، تاکید کرد: کاهش اتکای بودجه به درآمد‌های نفتی و افزایش مشارکت بخش‌های غیردولتی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی موارد مهمی است که باید در اصلاح ساختار بودجه لحاظ شود.

قادری با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت بر نحوه هزینه‌کرد بودجه سالانه کشور، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را پیگیری کند تا مشخص شود که بودجه‌های کشور در بخش‌های مختلف چگونه هزینه شده است.

وی افزود: مجلس یازدهم باید بر منابع صندوق توسعه ملی نظارت دقیقی داشته باشد و راهکار‌هایی را در نظر گیرد تا اندوخته‌های صندوق توسعه ملی افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه جهت‌گیری بودجه باید به سمت حمایت از تولیدات داخلی و شرکت‌های دانش بنیان باشد، گفت: جهت‌گیری تجارت در کشور‌های پیشرفته به سمت تجارت جهانی است و در کشور ما باید تقویت مراودات اقتصادی با کشور‌های همسایه مدنظر قرار گیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: جعفر قادری ساختار بودجه هزینه کرد بودجه مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز طرح دارویار

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید جلیل میرمحمدی میبدی گفت: علیرغم اینکه تاکید داشتیم برای اجرای درست و کامل طرح دارویار در سال ۱۴۰۲ نیاز به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان داریم، متاسفانه ۶۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که از این مبلغ هم تنها 50 درصد آن محقق شد.   وی افزود: بودجه این طرح برای سال جاری هم با رشد بسیار مختصری در جداول بودجه پیش بینی شده در حالی که حداقل بودجه مورد نیاز برای این طرح باید ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باشد.   نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت: به طور قطع دود عدم اختصاص به موقع و کافی بودجه به طرح دارویار به چشم مردم می‌رود و به مردم به ویژه قشر مستضعف آسیب زیادی وارد می‌شود.   وی افزود: امیدواریم مجلس در سال جاری آن چه که تصویب می‌کند عدد بسیار بیشتری باشد و همچنین شاهد نظارت جدی تری در بحث دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی و شیرخشک باشیم.

دیگر خبرها

  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • ۱۳۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز طرح دارویار
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • واکاوی حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • کلیات «طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی» تصویب شد