Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حامد فرضی افزود: این حشره غول پیکر نوعی ملخ به نام «پدو» است که بزرگ‌ترین حشره و ملخ شناسایی شده در ایران به شمار می‌رود که با توجه به رژیم غذایی گوشتخواری آن  جزو حشرات مفید به‌شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: این حشره یک ملخ بی بال از زیر راسته Ensifera خانواده Tettigoniidae و جنس saginae با نام علمی Saga pedo است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طول بدن آن  بین ۱۲تا ۱۴ سانتی‌متر است که برای همین بزرگ‌ترین ملخ ایران و یکی از بزرگ‌ترین حشرات دنیا به‌شمار می‌رود.

فرضی ادامه داد: این ملخ در مناطق گرم، خشک، غنی از علوفه و بوته‌زارهای دارای رشد و مرطوب زندگی می‌کند و حشره‌ای به‌نسبت سازگار است که در زیستگاه‌های مختلفی از سطح دریا تا ارتفاعات ۱۵۰۰ متری و بالاتر پراکنده است.

این ملخ در سراسر اروپا و آسیا تا شرق چین دیده می‌شود و در ایران از استان اردبیل نیز گزارش شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اضافه کرد: این حشره در استان البرز در حین گشت‌زنی تیم گیاه پزشکی این اداره کل در مراتع روستای آدران و جنگل‌کاری دست کاشت منابع طبیعی مشاهده، شناسایی و گزارش شد.

وی گفت: به‌دلیل رژیم غذایی گوشتخواری، گونه‌ای غیرمعمول در بین ملخ‌ها به حساب می‌آید؛ به‌طوری‌که رفتار کانیبالیسم یا همنوع‌خواری نیز در آن دیده می‌شود.

فرضی افزود: لازم به یادآوری است که در مراتع روستای آدران و در عرصه جنگل‌کاری منابع طبیعی این ملخ در حال شکار ملخ‌های زبرا مشاهده شد که تاثیر مناسبی در کنترل این آفت دارد. با این حال به‌دلیل این که شکارگری عمومی است و از گونه خاصی از حشرات تغذیه نمی‌کند نمی‌توان برای کنترل ملخ زبرا که آفت سنواتی مراتع استان است روی آن حساب باز کرد، اگرچه می‌توان با اقدامات مناسب در حفاظت و حمایت از آن کوشید.

کد خبر 529011 برچسب‌ها استان البرز منابع طبیعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز منابع طبیعی منابع طبیعی بزرگ ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • باور می کنید، این یک حشره باشد؟! (عکس)
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه