Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@23:38:06 GMT

ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار-زاهدان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۰۳۸۵

ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار-زاهدان آغاز شد

ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار-زاهدان با فرمان وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در سفر به استان سیستان و بلوچستان، با حضور در ایستگاه «جیگولی» واقع در بیست کیلومتری شهر زاهدان، فرمان آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار-زاهدان را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طول راه‌آهن زاهدان-چابهار ٦٢٨ کیلومتر است و طبق برنامه‌ریزی‌ها، ریل‌گذاری ۱۵۰ کیلومتر از این محور تا پایان امسال انجام خواهد شد.

ایجاد کریدور تمام ریلی شرق کشور، اتصال چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه سواحل مکران از طریق ایجاد حمل و نقل ریلی، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد اقیانوسی، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی‌، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش تصادفات جاده‌ایی، ایجاد توسعه و امنیت پایدار در منطقه و ایجاد همکاری‌های دائمی با کشورهای منطقه و سایر کشورها با تبادلات تجاری و ترانزیتی از اهداف طرح راه‌آهن چابهار-زاهدان و ادامه زاهدان-زابل-بیرجند-مشهد برشمرده شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد اسلامی راه آهن چابهار زاهدان ریل گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور

رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: هرمزگان سال گذشته با صدور ۴۶ فقره گواهی کشف و در نتیجه شناسایی حدود صد میلیون تن ذخایر فلزی و غیر فلزی رتبه نخست کشوری در این زمینه را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر در زمینه مطالعات اکتشافی و شناسایی ذخایر معدنی با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های توسعه‌ای و بهره گیری از فناوری‌های نوین اکتشافی تحولات بسیار خوبی صورت گرفته به نوعی که تقریباً بیشتر مساحت استان در قالب پهنه‌های مطالعاتی مورد اکتشاف قرار گرفته است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان نقش معادن در توسعه مناطق کم برخوردار، ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد ارزش افزوده را حائز اهمیت برشمرد.

خلیل قاسمی با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره‌های ارزش گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ساخت شهر‌های تخصصی و ایجاد صنایع پایین دستی با هدف ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی نیز در دست اقدام است که نقش مهمی در زمینه توسعه و رونق اقتصادی ایفا خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در نیکشهر
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان