Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان در ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا استان زنجان، مسئولان درمانی از کاهش مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان از یک هزار و ۲۰۰ نفر در روز به ۹۲۸ نفر خبر دادند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان روز گذشته (۱۷ تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا اصرار در رابطه با تشکیل همیاران سلامت، اظهار کرد: طبق آخرین ارزیابی از فرمانداران، تاکنون در سطح استان یک هزار و ۶۶۲ هسته همیار سلامت در تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدابخش مرادی‌نافچی با اشاره به تشکیل ۷۰۶ هسته همیار سلامت در شهرستان زنجان، افزود: ۱۶ هسته همیار سلامت توسط جمعیت هلال‌احمر تشکیل شده که با نصب چادر در نقاط مختلف متراکم شهری، در حال اطلاع‌رسانی هستند و سایر هسته‌های همیار سلامت در این شهرستان در کتابخانه‌ها، بازار، کانون‌های فرهنگی و هنری، کارخانجات، اتوبوسرانی، واحدها و مراکز تجاری، اهذاب، خانه کارگر، هیئت‌های مذهبی و ورزشکاران تشکیل شده است.

 این مسئول با اشاره به تشکیل ۳۵۳ هسته همیار سلامت در شهرستان ابهر، افزود: این هسته در مناطق روستایی، اصناف، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد، واحدهای تولیدی و در مجموعه بسیج نیز، بسیج هیئت‌های مذهبی و ورزشی، دانشجویی و دانش‌آموزی،اصحاب رسانه و امداد و نجات تشکیل شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به تشکیل ۸۴ هسته همیار سلامت در شهرها و روستاهای شهرستان ماهنشان با ترکیب دهیار، بسیج، خانه بهداشت و شورا، ادامه داد: ۷۱ هسته همیار سلامت نیز در بخش‌های مرکزی و حلب شهرستان ایجرود تشکیل شده است.

مرادی‌نافچی با بیان اینکه ۱۲۵ هسته همیار سلامت در نقاط روستایی، اصناف، دستگاه‌های اجرایی، کارخانجات و شهرداری‌ شهرستان طارم تشکیل شده است، اظهار کرد: ۴۴ هسته همیار سلامت نیز در حوزه خیرین، روستایی، جوانان شهرستان سلطانیه تشکیل شده است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰۹ هسته همیار سلامت در شهرستان خرمدره، افزود: این هسته در قالب ۳۳ تشکل مردمی، ۲۵ تشکل روستایی، ۱۰ صنف، ۲۰ کارخانه و ۴۰ اداره تشکیل شده است.

این مسئول در رابطه با تشکیل هسته همیار سلامت در شهرستان خدابنده، تصریح کرد: در شهرستان خدابنده نیز ۱۷۰ هسته همیار سلامت در روستاها با ترکیب شورا، دهیار، بهورز، بسیج و در شهر با ترکیب شهردار، شورا، بسیج و مرکز بهداشت تشکیل شده است.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه در روز گذشته براساس ارزیابی‌های انجام شده شاهد نتیجه خوب تشکیل هسته همیار سلامت در شهرستان‌های استان بودیم، خاطرنشان کرد: امید است با تشکیل بیشتر این همیاران سلامت، در شهرستان‌ها بتوانیم بیشتر در زمینه مواجه با بیماری کرونا فرهنگ‌سازی کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این ادامه این جلسه با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که میانگین بستری روزانه در این استان بین ۱۹۵ تا ۱۳۰ نفر است، اظهار کرد: در حال حاضر مجموع بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان ۵۶۳ نفر و مجموع بیماران کرونایی در نقاهتگاه‌ها ۵۰ نفر است.

محمدرضا صائینی با بیان اینکه تاکنون از ۳۱ هزار و ۲۴۹ نفر تست سرپایی گرفته شده که از این تعداد ۹ هزار و ۱۷۰ نفر معادل ۲۹ درصد مثبت اعلام شده است، افزود: در هفته اول تیر ماه، مراجعه افراد مشکوک به بیماری کرونا در مراکز ۱۶ ساعته استان به یک هزار و ۲۰۰ نفر در روز رسیده بود که خوشبختانه اکنون به ۹۲۸ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون از ۹ هزار و ۲۹۶ نفر تست سرولوژی گرفته شده است، افزود: براساس این آزمایش تنها ۱۱.۷ درصد مردم استان در برابر بیماری کرونا مقاوم شده و ۸۳.۳ درصد در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی در معرض ابتلا به این بیماری خواهند بود.

این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری مراسم کوچک مانند جشن تولد و دورهمی نیز، سبب ابتلای افراد به بیماری کرونا می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه استفاده از ماسک در مراکز تجمعی و عمومی افزایش یافته و نتایج آن به عینه در مراکز ۱۶ ساعته قابل رویت است‌.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی تنها در ۴۰ درصد ناوگان حمل و نقل شهری زنجان رعایت می‌شود، ادامه داد: وضعیت پمپبنزین‌ها نسبتا مناسب است، ولی اگر زدن بنزین توسط خود افراد صورت نگیرد بهتر خواهد شد و باید ۵۲ نقطه استان نیز از سوی شهرداری‌ها و گروه‌های جهادی گندزدائی شود.

صائینی با اشاره به کاهش سن مبتلایان به بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: اکنون بیشتر افراد بستری در بیمارستان‌های استان افراد مسن بالای ۶۰ سال هستند که نشان‌دهنده توجه جدی به این گروه سنی است.

وی با تاکید بر تعطیلی مهد کودک‌های استان و کاهش فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای پیشگیری از کرونا در استان، خاطرنشان کرد: متاسفانه همه تعطیلی‌ها محقق نشده و این مساله در مکان‌هایی از قبیل قهوه‌خانه، چایخانه‌ها و آرایشگاه‌های زنانه، نمود بیشتری داشته و صاحبان این مشاغل همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان من ماسک میزنم اشاره به تشکیل مراکز ۱۶ ساعته تشکیل شده بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز درمانی کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ در این نشست با اشاره به اینکه در حوزه سلامت باید از ظرفیت خیران سلامت استفاده شود، گفت: برای ساخت و تکمیل مراکز درمانی از جمله مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

امام جمعه کبودراهنگ هم گفت: در دین اسلام همیشه به بهداشت و سلامت تاکید شده و امروز هم باید برای داشتن خانواده و جامعه سالم، بهداشت را رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام باقری با تاکید بر فرزندآوری، گفت: خانواده‌ها ازدواج را آسان بگیرند تا زوج‌های جوان به فرزندآوری روی بیاورند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ هم گفت: پارسال بیش از هزار و ۹۰۰ تولد در شهرستان داشتیم و رتبه اول استان را در این زمینه به خود اختصاص دادیم.

علی کریمی افزود: بیش از ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات به مراکز درمانی اعطا شده است و بیش از ۱۷۰ میلیون تومان کمک خیران سلامت به بخش درمان بوده است.

او همچنین گفت: مرکز جامع درمانی شیرین سو با اعتبار ۸ میلیارد تومانی و ۴ خانه بهداشت با اعتبار هر کدام ۱ میلیارد تومان در حال ساخت است و ۱۰ خانه بهداشت نیازمند بازسازی و مرمت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ با اشاره به اینکه پارسال ۲۲ تن مواد غیر بهداشتی و ۶ تن غذا و داروی فاسد و غیرقابل استفاده جمع آوری و معدوم شد، افزود: همچنین در طرح غربالگری دیابت و فشار خون بیش از ۹۳ درصد از جمعیت هداف شهرستان غربالگری شد.

دکتر کریمی گفت: در هفته سلامت بیش از ۳۰ برنامه شاخص از جمله افتتاح طرح‌های درمانی، آغاز ساخت اورژانس پیش بیمارستانی، کارگاه‌های آموزشی و طرح غربالگری در شهرستان کبودراهنگ اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز درمانی کبودراهنگ