Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک ۱۸ تیر ماه که به نام روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است، افزود: توجه و حمایت از ادبیات کودک و نوجوان یکی از زیرساخت‌های مهم برای آشنایی نسل کودک و نوجوان ما با ادبیات این مرز و بوم است.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، عنوان کرد: اگر بتوانیم از همان سنین کودکی فرزندان خود را به خواندن و مطالعه کردن آشنا کنیم در آینده آنها ارتباط بیشتری با کتاب خواهند داشت و این مهم بر روی مسائل مختلف جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در راستای اهمیت این موضوع حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های خود در طول سال را حمایت از فعالیت‌های هنری کودک و نوجوان قرار داده و توجه به موضوع ادبیات برای این سنین همواره در اولویت کار قرار گرفته است.

وی به فعالیت‌ها و اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: طی چند سال اخیر همواره فعالیت‌های خوبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در حوزه هنری استان کردستان صورت گرفته و بیش از ۱۰ عنوان کتاب به همت حوزه هنری استان چاپ و روانه بازار شده است.

مرادی با بیان اینکه در کنار چاپ آثار نویسندگان شاخص و برجسته حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان در استان کردستان، یادآور شد: در کنار این مهم در سال گذشته در قالب خرید اثر از چندین عنوان کتاب مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان در استان کردستان حمایت شده است.

وی به فعالیت‌های در دست اقدام در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و گفت در حال حاضر دو به عنوان کتاب شعر مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان در مرحله نهایی چاپ و انتشار قرار گرفته اند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: کتاب شعر کودک با عنوان راسی ریویی فره زان اثر دکتر هادی یوسفی با اخذ مجوزهای لازم تا دو ماه آینده چاپ و روانه بازار نشر می‌شود.

وی به دیگر اثر تولیدی و در دست چاپ حوزه هنری استان کردستان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و یادآور شد: کتاب سلطان قطره‌های آب اثر مازیار حسنعلی نیز بعد از کارشناسی اولیه در نیمه دوم سال جاری چاپ و روانه بازار خواهد شد.

مرادی به دیگر فعالیت‌های در دست اجرای حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و افزود: در کنار این مهم چهار عنوان کتاب شعر کودک دیگر نیز در مراحل مختلف کارشناسی و اخذ مجوزهای لازم در دست تولید قرار گرفته است.

وی اولویت اصلی حوزه هنری در بخش ادبیات کودک و نوجوان را توجه به مسائل سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق، خانواده، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ما در حد توان و منابع مالی در اختیار از صاحبان آثاری که در این حوزه اقدام به چاپ کتاب نمایند حمایت می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های اعضای خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری استان کردستان در حوزه کتاب کودک و نوجوان، اظهار کرد: در سال گذشته اعضای خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان کار تصویرسازی چندین عنوان کتاب شعر کودک را بر عهده داشته اند.

کد خبر 4968741

منبع: مهر

کلیدواژه: امین مرادی حوزه هنری کردستان ادبیات کودک و نوجوان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان حوزه ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری استان عنوان کتاب کتاب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد

نشست نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده، سرگذشت خاطراتی از شهید محمود حاج مهدی‌ئی با حضور استاد محمد قاسمی‌پور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، شامگاه امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ با حضور جمعی از اهل کتاب استان یزد چهارمین نشست نقد و بررسی کتاب سره با محوریت نقد و بررسی کتاب " به من نگو فرمانده" در محل حوزه هنری استان یزد برگزار شد.

محمد قاسمی‌پور، کارشناس، استاد و نویسنده کتاب هنر انقلاب اسلامی در این نشست با بیان اینکه مقدمه کتاب قوی، دقیق و هنرمند نیست گفت: مقدمه کتاب شعاری است در صورتی که باید شرح احوالی از روند کار و سبک نوشتاری خود اشاره می‌شد.

وی با اشاره به اشکالاتی در ویرایش که به سلیقه ویراستار انجام شده است افزود: فصل‌ها در فهرست کتاب نیز بدون عنوان هستند و خوانش و پیوندی در فصل‌های کتاب وجود ندارد.

قاسمی‌پور گفت: با توجه به اینکه شهید دارای دو نام محمود و ماشاالله بودند در مطالب شاهد این هستیم که در بیان خاطرات مدام چرخش صدا زدن و نام بردن شهید هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه لهجه یزدی را باید شنید ولی لهجه اصفهانی قابلیت نوشتاری راحت‌تری دارد بیان کرد: ویراستاری به این دلیل که خود لهجه و گویش یزدی نداشته است در اعراب گذاری‌ها را دچار کاستی شوند.

کارشناس ادبیات انقلاب تصریح کرد: به خوبی در بخش‌هایی از کتاب محاوره و زبان شکسته استفاده شده است و این یکی از قواعد است که مجاز است از محاوره و شکسته نویسی استفاده برد. در ادامه حضار به بیان نظرات و نکات، انتقادات و ایراداتی که به کتاب وارد بود پرداختند.

نشست نقد کتاب "به من نگو فرمانده" با حضور احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، حسین دشتی معاون فرهنگی اداره کل ارشاد، سالکی مدیر حوزه هنری استان یزد و جمعی از نویسندگان و شاعران استان یزد برگزار شد.

کد خبر 747051

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد