Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در سخنرانی خود درباره اقدامات سفیر آمریکا در این کشور گفت: حکم قاضی شریف لبنانی به ممنوعیت سخنرانی سفیر آمریکا در لبنان نشان می‌دهد که در لبنان قضاتی وطن دوست و شجاع وجود دارد.

دبیرکل حزب الله از حکم قاضی محمد مازح تقدیر و تصمیم او را در خصوص ممنوعیت گفت‌وگوی سفیر آمریکا با رسانه‌ها، تصمیمی ملی و شجاعانه توصیف و تاکید کرد به قاضی مازح و هر قاضی شریف و شجاعی که در این زمان دشوار برابر سیاست‌های آمریکا بایستد افتخار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از سخنان سید حسن نصرالله درباره این قاضی و تقدیر از حکم او، مازح در پیامی در صفحه فیسبوک خود به سخنان دبیرکل حزب الله لبنان پاسخ داد و آن را بهترین مدالی که در زندگی خود کسب کرده است، دانست.

محمد مازح، قاضی لبنانی در این پیام فیسبوکی نوشت: «امروز بالاترین مدال را بر گردنم انداختی. ای عزیز، جناب دبیرکل، چه افتخار بزرگی نصیبم شد؛ رویایی که در خواب می‌دیدم در بیداری تعبیر شد. با هزار تحیت و سلام بر عمامه مطهر شما بوسه می‌زنم.»

محمد مازح، قاضی شهر صور با صدور حکمی اعلام کرد هر رسانه لبنانی یا خارجی فعال در خاک لبنان که با سفیر آمریکا در بیروت مصاحبه کند، برای یک سال از فعالیت منع و به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار جریمه محکوم می‌شود.  این حکم در پی اظهارات اخیر سفیر آمریکا در بیروت در گفتگویی رسانه‌ای که قاضی مازح، آن را موجب بروز تنش‌های طائفه ای، مذهبی و سیاسی دانسته بود، صادر شد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته در سخنرانی خود درباره اقدامات سفیر آمریکا در این کشور گفت: سفیر آمریکا در لبنان به مانند یک حاکم نظامی یا نماینده عالی رفتار می‌کند. او حتی در انتصاب‌های رسمی مرتبط با بانک مرکزی دخالت می‌کند که این یک اقدام استعماری است. خطرناک‌تر از این لبنانی‌ها را علیه یکدیگر تحریک و آن‌ها را به سمت جنگ داخلی سوق می‌دهد. حکم قاضی شریف لبنانی به ممنوعیت سخنرانی سفیر آمریکا نشان می‌دهد که در لبنان قضاتی وطن دوست و شجاع وجود دارد. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دبیرکل حزب الله سفیر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!

زی‌سان: نخستین سفیر آمریکا در ایران که سال ۱۲۶۱ به ایران وارد می‌شود، در کتاب خاطرات خود تحت عنوان «ایران و ایرانیان عصر ناصرالدین شاه» روایتی بسیار خواندنی از وضعیت حجاب زنان و نگاه جامعه ایرانی به این موضوع در ۱۵۰ تا ۱۶۰ سال قبل ارائه می‌دهد. 

به گزارش زی‌سان؛ اس جی دبلیو بنجامین، در ارتباط با وضعیت حجاب زنان ایرانی چنین می‌نویسد:

حجابی که زنان ایران در کوچه و خیابان دارند متصور خارجی‌ها برای زنان ناراحت کننده است. در حالی که این طور نیست و این حجاب از جهات زیادی به نفع آن‌هاست و به همین جهت هم زنان به هیچ وجه درصد بر نمی‌آیند که این وضع و حجاب را تغییر دهند. 

زنان در این حجاب بسیاری از کار‌هایی را که می‌خواهند به راحتی انجام می‌دهند. با این لباس و حجاب که از سرتا پا را به کلی می‌پوشاند یک زن می‌تواند به هر کجا که بخواهد برود، بدون آنکه کسی او را بشناسد؛ زیرا هیچ کسی، حتی شوهرش هم نمی‌تواند روبنده را در خیابان وکوچه از روی صورت او بردارد و اگر چنین کاری کند به سخنی محجارات و درباره‌ای مراحل اعدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید توصیف عجیب سفیر آمریکا از حمام ویژه زنان فتحعلی شاه و سرسره معروف آن (تصاویر) توصیف حیرت‌انگیز اولین سفیر آمریکا در ایران از منطقه شمیران ماجرای هولناک بریدن سر ۱۲ سرباز جلوی چشم ناصرالدین شاه سرنوشت عجیب بیوه امیرکبیر؛ تن دادن به ازدواج با سه مرد دربار!     

از طرف دیگر اگر زنی بخواهد صورت خود را نشان مردی دهد و از او دلربایی کند، این امکان را خواهد داشت که در یک فرصت مناسب روبنده‌ای را کنار زده و چشم و ابرویش را به اصطلاح به مرد مورد علاقه بنمایاند و بدین ترتیب زنان تهران هر جا که مایل باشند می‌توانند بروند بدون آنکه کسی از هویت آن‌ها مطلع گردد.

فقط زنان حرامرای شاه و فرزندان آن‌ها از این مزایا محروم هستند و هر جا که بخواهند بروند عده‌ای همراه آن‌ها خواهند بود. این عده از افراد گارد سلطنتی هستند که به فاصله کمی در جلو و عقب این زنان حرکت کرده و راه را با اصطلاح باز می‌کنند. معمولا وقتی زنان حرمسرای شاه بخواهند به خارج بروند قبلا مراتب به اهالی خیابان‌ها و کوچه‌هایی که زنان حرمسرا از آنجا می‌گذرند اطلاع داده می‌شود. کلیه مغازه‌ها و دکان‌های مسیر باید ببندند و افراد نیز سعی می‌کنند که خود را از آن مسیر دور نگهدارند. اگر مردی را در مسیر زنان حرمسرا یافتند او را دستگیر کرده و اعدام می‌کردند. حتی اگر آن مرد روی خود را به دیوار هم می‌کرد که زنان حرمسرا را نبیند باز از مجازات معاف نمی‌شد و شلاق می‌خور و به حبس می‌افتاد.

tags # قاجار ، ناصرالدین شاه ، تاریخ ایران سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • مدال نقره کانتندر جهانی لبنان بر گردن پینگ پنگ باز ایرانی
  • قطعی شدن مدال برنز فرجی در کانتندر لبنان
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • وقتی ۱۵۰ سال قبل برداشتن حجاب اعدام داشت! / مجازات عجیب مردان چشم چران!
  • شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است
  • تحلیل جالب یک حقوقدان از موضع آمریکا در قبال غزه: دلیل این تناقض چیست؟
  • آمریکا اشتباه می‌کند قطعنامه‌ی شورای امنیت الزام آور است
  • بهترین سال ورزش ایران در المپیک و سال تولد بهترین المپین ایران، سال نهنگ بودند
  • حمله روسیه به دفاتر سرویس امنیتی اوکراین با موشک‌های هایپرسونیک