Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:37:07 GMT

محیط‌بان میاندوآبی در جمع نمونه‌های کشوری

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۰۸۱۳

محیط‌بان میاندوآبی در جمع نمونه‌های کشوری

علیرضا بقالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محیط‌بان پرتلاش میاندوآبی، دارای درجه افسر محیط‌دار یکم بوده و ۲۷ سال سابقه‌کار مجاهدانه و پرتلاش در بخش‌های مختلف اجرایی و اداری دارد.

وی با بیان اینکه این محیط بان نمونه دانش‌‍آموخته کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی است، افزود: وی همچنین در دوره خدمت خود در راستای حفاظت و بهسازی محیط زیست در بیش از ۶۰۰ فقره ماموریت گشت و کنترل در سطح شهرستان و زیستگاهای مختلف که به کشف تخلفات صید و شکار، تخریب و تصرف، نگهداری و زنده‌گیری حیات وحش، نظارت و کنترل بر بیماری‌های حیات وحش منجر شده، حضور و شرکت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب بیان کرد: وی با گذراندن ۹ ماه دوره آموزشی محیط‌بانی ویژه در مرکز آموزش محیط‌بانی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان با تجربه‌ترین محیط‌بان حاضر به خدمت میاندوآب، با تصدی‌گری پست‌های مسوول صدور پروانه‌های شکار و صید و فرمانده یگان منطقه حفاظت شده و آموزش تکنیکی و راهبری تعداد زیادی از محیط بانان جدید الاستخدام را عهده‌دار شده است.

بقالی اظهار داشت: این محیط‌بان نمونه میاندوآبی به علت آشنایی با مناطق و زیستگاه‌های مختلف شهرستان در طول دوران خدمت خود نقش موثر و غیرقابل جایگزینی در مدیریت راهبردی بخش یگان حفاظت محیط زیست و برقراری ماموریت‌های موثر به عنوان مسوول تیم، جهت جلوگیری از تخلفات شکار و صید رادر کارنامه خود دارد.

آیین تجلیل از محیط‌بان نمونه همزمان با گرامیداشت روز محیط‌بان به صورت ویدیو کنفرانس با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان، مدیرکل و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی برگزار شد.

امسال ۲ محیط‌بان از شهرهای میاندوآب و خوی در جمع محیط‌بانان نمونه کشوری قرار داشتند. 

شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۲ رودخانه مهم شامل زرینه‌رود و سیمینه‌رود، منطقه حفاظت شده تالاب "نوروزلو"، تپه ماهوارها و جلگه‌های حاصلخیز، قرار گرفتن در حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه دارای متنوع‌ترین اکوسیستم‌های شناخته شده استان است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست میاندوآب یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست میاندوآب یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست میاندوآب یگان حفاظت محیط زیست یگان حفاظت محیط زیست محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، محسن امیری گفت: با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش بیماری‌های مشترک میان دام‌های اهلی و حیات وحش به ویژه بیماری تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبشخور‌های مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان لایروبی، شست و شو و ضدعفونی شد.

وی اظهارداشت: سالانه بیش از دو میلیون دام سبک داخل و خارج مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان از طرف دامپزشکی علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسیناسیون و مایه کوبی می‌شوند.

 رئیس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به لزوم پیشگیری از عوامل تهدید کننده جمعیت حیات وحش گفت: در حفاظت از زیستگاه‌ها و گونه‌های مختلف جانوری باید هوشمندانه و تخصصی عمل کنیم.

لرستان بیش از ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور را در خود جای داده است.

دیگر خبرها

  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • کودک میاندوآبی در کانال آب غرق شد
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی