Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-10@21:19:39 GMT

علت افزایش آمار مرگ‌های کرونایی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۰۸۲۶

دکتر مسعود مردانی در گفتگوی تیتر امشب سه شنبه شب شبکه خبر افزود: شمار تلفات کرونا در ایران به ۲۰۰ نفر رسید و این عدد یک فاجعه است.

وی گفت: مریضی افراد کرونایی که اخیراً به "آی سی یو" منتقل می‌شوند؛ بسیار پیشرفته است و این بیماری شدیدترین قدرت واگیری را از بین همه بیماری‌هایی که تاکنون وجود داشته، دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: فردی که به کرونا مبتلا شده است باید قرنطینه واقعی را رعایت کند.

وی افزود: کرونای این روز‌ها نتیجه مسافرت‌های بی رویه خرداد است، چون بعد از مراعات فروردین و حتی ۱۳ بدر، کرونا کم شد و این نشان می‌دهد که اگر واقعی مسائل مربوط به قرنطینه و بهداشت را رعایت کنیم این بیماری فروکش می‌کند.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: همه تقصیر‌ها به عهده مردم نیست، چون مردم دیگر خسته شده اند و بازگشایی‌ها در برخی اصناف مثل هتل ها، غذاخوری ها، کلاس‌های آموزشی و برگزاری عروسی‌ها در بیشتر شدن آمار کرونا تاثیر جدی دارد.

دکتر مردانی درباره واکسن بیماری کرونا نیز افزود: ۱۵۰ شرکت در پی کشف واکسن هستند و امید است که تا آخر سال میلادی در دسترس باشد؛ اما نباید به امید واکسن بود.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کوشش‌های جهانی برای واکسن انجام می‌شود، اما ما باید مسائل بهداشتی را رعایت کنیم و به فاصله گذاری اجتماعی اعتقاد داشته باشیم.

وی افزود: دوره این بیماری ۱۴ روز است و علامت عمده برای درگیری ریه به کرونا، درد قفسه سینه، سرفه، تنگی نفس و تب است.

دکتر مسعود مردانی گفت: با هر عطسه و سرفه نباید سی تی اسکن گرفته شود و انجام سی تی تاثیری در بیماری ندارد.

وی افزود: برخی افراد که کرونا داشته اند، اما در آزمایش سلولوزی نشان داده نمی‌شود و همین موجب کوتاهی بیمار در رعایت موارد بهداشتی می‌شود و افراد بیشتری را از اطرافیان آلوده می‌کند.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه نباید کرونا با برخی بیماری‌های عفونی مقایسه شود، گفت: آنفلوانزا درمان و واکسن موثر دارد، اما کرونا ندارد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران آنفلوانزا آنفلوانزا ایران درمان مرگ بیماری متخصص بیماری های عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حسام الدین آشنا به تکذیبیه وزارت بهداشت: هوش مصنوعی یا هوش معمولی؟!

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم، درباره عملکرد دولت دوازدهم در مهار کرونا و مشکلات تأمین واکسن گفته بود: «در سال ۹۹ عده‌ای گفتند تابستان هوا که گرم شود کرونا تمام می‌شود. من صحبتی کردم و گفتم کرونا تمام نمی‌شود، حداقل ما تا آخر امسال با کرونا هستیم. خیلی‌ها این را باور نمی‌کردند.

می‌گفتیم باید فکر واکسن باشیم. اول چینی‌ها بودند که واکسن کرونا را تولید کردند. ما وقتی به وزارت بهداشت برای خرید واکسن از چین گفتیم، آن‌ها قبول نکردند و گفتند مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی نیست.»

به گزارش خبرآنلاین، وی گفته بود: «غیر از آمریکا که مدرنا و فایزر را آزمایش می‌کردند و ما منع خرید از آن‌ها داشتیم، روسیه هم به فناوری تولید واکسن کرونا رسید. وزارت بهداشت اصرار داشت که از سازمان بهداشت جهانی واکسن تهیه کنیم. با آن‌ها قرارداد بستیم.

حدود ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن از سازمان بهداشت جهانی از طریق کواکس خریدیم؛ گرچه در انتقال پول هم به دلیل تحریم‌ها مشکل پیدا کردیم. علی‌رغم تردید وزارت بهداشت گفتم با روسیه قرارداد ببندید. ما که نمی‌توانیم همین‌طور دست روی دست بگذاریم و بگوییم این بد است، آن بد است، خب پس از کجا برویم واکسن بیاوریم؟»

در این میان، وزارت بهداشت دولت سیزدهم، اظهارات رئیس دولت سابق را تکذیب کرد که با واکنش حسام‌الدین آشنا، مشاور روحانی مواجه شد. آشنا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به نظر شما این متن را هوش مصنوعی تولید کرده است یا هوش معمولی؟»

 

دیگر خبرها

  • روسیه در شبانه روز گذشته ۶۹ فوتی کرونایی داشت
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین؛ ۸۶ فوتی و ۲۱ هزار ابتلای جدید
  • چرا علائم سرماخوردگی در میان افراد زیاد شده؟
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • واکنش حسام الدین آشنا به تکذیبیه وزارت بهداشت: هوش مصنوعی یا هوش معمولی؟!
  • افزایش بیماری‌های عفونی در میان آوارگان غزه
  • پاتوژن‌هایی که به اشتراک گذاشته نمی‌شود!
  • شمار فوتی های کرونا در جهان از 7 میلیون فراتر رفت
  • مونونوکلئوز یا بیماری بوسه چیست ؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز دوشنبه ۲۰ فروردین؛ ۲۲ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید