Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک مقام آمریکایی گفت، خروج آمریکا از روز دوشنبه اجرایی می‌شود و این موضوع به دبیرکل سازمان ملل ارائه شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا روز سه شنبه تایید کرد، کاخ سفید رسما آمریکا را از سازمان جهانی بهداشت خارج کرده است، موضوعی که روابط آمریکا را با نهاد بهداشت عمومی جهان در میانه همه گیری ویروس کرونا پایان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی گفت، خروج آمریکا از روز دوشنبه اجرایی می‌شود و این موضوع به دبیرکل سازمان ملل ارائه شده است.
رابرت منندز، سناتور ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرد، دولت آمریکا به کنگره درباره خروج از سازمان جهانی بهداشت اطلاع داده است.
منندز در پیام توئیتری خود نوشت: اینکه واکنش ترامپ را به ویروس کرونا بی نظم و غیرمنسجم بنامیم، حق مطلب ادا نمی‌شود. این اقدام از زندگی و منافع آمریکایی‌ها محافظت نمی‌کند. این اقدام باعث مریضی مردم آمریکا و تنهایی آمریکا می‌شود.
 
انتقاد پلوسی از پایان همکاری آمریکا با سازمان جهانی بهداشت
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتر نوشت: در حالی که سازمان جهانی بهداشت تلاش جهان را برای مقابله با کووید-19 هماهنگ می‌کند، تصمیم ترامپ برای خروج رسمی آمریکا از این سازمان، واقعا اقدامی غیرمنطقی است. جان میلیون‌ها نفر در خطر است، اما رئیس‌جمهور دارد تلاش بین‌المللی برای غلبه بر شیوع این ویروس را ناکام می‌گذارد.
 
سازمان ملل: خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت از ژوئیه 2021 اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، سازمان ملل روز سه شنبه و پس از اعلام رسمی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از سازمان جهانی بهداشت که بیش از یک ماه پیش ارائه شده بود، اعلام کرد آمریکا در تاریخ شش ژوئیه سال 2021 از سازمان جهانی بهداشت خارج خواهد شد.
بر اساس مصوبه سال 1948 کنگره آمریکا، ترامپ مجبور بود تا اطلاعیه یک ساله‌ای را برای خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی ارائه دهد. این قطعنامه همچنین واشنگتن را به پرداخت حمایت مالی متعهد می‌کند. پس از بیش از 70 سال عضویت و پس از اینکه ترامپ سازمان جهانی بهداشت را در زمینه ویروس کرونا به روابط نزدیک با چین متهم کرد، آمریکا تصمیم به خروج از این نهاد گرفت.
استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل درباره این موضوع گفت: «شخص دبیرکل در روند تایید قرار دارد که تمام شرایط خروج برقرار است یا خیر.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا رسما سازمان سازمان جهانی بهداشت خروج آمریکا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است

رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد حجم ویرانی‌ در بیمارستان‌های نوار غزه را بسیار فاجعه‌آمیز خواند.

به گزارش ایسنا، تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد امروز (پنجشنبه) در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «حجم ویرانی‌ در بیمارستان‌های نوار غزه را بسیار فاجعه‌بار است.»

وی افزود: « با شرکای خود وضعیت بیمارستان‌های الشفا و بیمارستان اندونزی در شمال غزه را مورد بررسی قرار دادیم. بیمارستان اندونزی تخلیه شده و اقدامات لازم برای بازسازی آن و آغاز مجدد روند پذیرش بیمار در حال انجام است.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تدروس آدهانوم گبریسوس تأکید کرد روند یافتن اجساد در بیمارستان الشفا در غزه همچنان ادامه دارد.

هم اکنون ۱۲ بیمارستان در نوار غزه به طور محدود مشغول فعالیت هستند که ۶ مورد از آنها در بخش شمالی و ۶ مورد دیگر در منطقه جنوبی است. علاوه بر آنکه ۳ بیمارستان صحرایی نیز به صورت محدود در حال خدمت رسانی هستند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • دیدار امیر عبداللهیان با مقام سازمان جهانی بهداشت
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه