Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - خبرگزاری تسنیم آخرین اخبار منطقه کاشان را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سرهنگ حسین خدامیان ضمن اشاره به لزوم و اهمیت حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب و حیا در جامعه به عنوان یکی از ارکان مهم حقوق شهروندی است و رعایت آن در اسلام تنها برای زنان توصیه نشده بلکه این اصل مهم هم برای مردان هم  برای زنان به طور جدی توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدایمان ضمن اشاره به پیشینه حجاب در این و آیین ایران اسلامی افزود: عفاف و حجاب باعث رشد و تعالی انسان و ترویج آن در جامعه اسلامی ضروری و حیاتی است و سیره اسلامی و علوی محسوب می‌شود و از تاکیدات شهدای ما بوده و در وصایای آنان به رعایت آن تاکید شده است؛ اسلام در خود نسبت به حجاب التزام می‌آورد و یک مسلمان در مرحله نخست، به حجاب خود شناخته می‌شود.

وی به آثار و پیامدهای مخرب بدحجابی در خانواده و جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: فروپاشی نظام خانواده، سقوط و تباهی شخصیت، افزایش طلاق، کاهش امنیت زنان و دختران و افزایش بیماری های روحی و روانی از جمله آثار سوء بدحجابی در خانواده و جامعه است.

فرمانده سپاه ناحیه نطنز تاکید کرد: رعایت حجاب و عفاف در اسلام تنها برای پوشش نیست و زنان و مردان نیز باید در نگاه و رفتاری که دارند بسیار دقیق باشند چرا که فرد باید علاوه بر پوشش مناسب در کلام در شنیده‌ها و گفته‌هایش نیز اصول اخلاقی و دینی را رعایت کند.

کاروانسرای روستای «بغم» و «ظفرقند» اردستان احیا می‌شوند

سید رضا مرتضوی ضمن اشاره به  احیای دو کاروانسرای روستای «بغم» و «ظفرقند» شهرستان اردستان اظهار داشت: با توجه به هفته شهرداری و دهیاری‌ها باید در این هفته فعالیت این قشر زحمت کش در جامعه برجسته شود و تلاش‌های این مجموعه در معرض دید همگان قرار بگیرد.

وی افزود: هفته شهرداری و دهیاری‌ها توسط شورای انقلاب فرهنگی در راستای همدلی شهرداران و دهیاران شکل گرفت و در این مدت باید ضمن نشان دادن فعالیت‌های یکساله، قوانین و ضوابط  به مردم گوشزد شود تا آن‌ها هم وظایفشان را در قالب همکاری با شهرداری و دهیاری بدانند.

بخشدار مرکزی شهرستان اردستان ابراز داشت:  دو کاروانسرای روستاهای بغم و ظفرقند اردستان با توجه به موقعیت‌هایی که دارند بهترین فرصت است تا از آن‌ها به منظور بهره‌برداری در جهت توسعه روستا استفاده کرد و احیای آن‌ها می‌تواند موجب اشتغال پایدار در این دو روستا شوند.

مرتضوی ضمن اشاره به موقعیت مناسب کاروانسرای روستای ظفرقند بیان کرد: کاروانسرای روستای ظفرقند در کنار جاده ترانزیت شمال به جنوب شهرستان اردستان قرار دارد که در صورت بهره‌برداری با توجه به موقعیتی که در آن واقع شده است موجب شکوفایی منطقه ظفرقند خواهد شد.

از گوشه و کنار آذربایجان ‌غربی| نقشه باستان‌شناسی تمام شهرستان‌های آذربایجان‌غربی تهیه می‌شوداز گوشه و کنار خوزستان| بیمارستان 120 تختخوابی در شهرستان باوی ساخته می‌شوداز گوشه و کنار خراسان جنوبی| تله نوری برای مهار ملخ‌های مهاجم / دستگیری سارق خودرو در بیرجند

بخشدار مرکزی اردستان تاکید کرد: کاروانسرای روستای بغم که کمی کوچکتر از کاروانسرای ظفرقند است دارای سردرگاه سالم بوده و از هزینه کمتری برای تعمیر برخوردار است و این کاروانسرا نیز با توجه به قرار گرفتن در کنار جاده اصفهان به اردستان از موقعیت خوبی برخوردار خواهد بود.

وی ضمن اشاره به رایزنی های صورت گرفته به منظور بهره‌مندی از این دو کاروانسرا تصریح کرد: مالکیت این دو کاروانسرا با اداره اوقاف شهرستان اردستان است که با درخواست از اوقاف در صدد هستیم تا این دو کاروانسرا را تعمیر کرده و مدتی را از آن‌ها بهره‌برداری در جهت خدمات دهی به این دو روستا استفاده کنیم.

مرتضوی افزود: نامه‌نگاری‌ها در خصوص این توافق‌ها انجام شده و کارشناسان میراث هم در خصوص هزینه‌ها برآورد خود را انجام داده‌اند تا بعد از موافقت از مرکز استان اصفهان و تهران توسط دهیاری‌های روستاهای بغم و ظفرقند بازسازی و مورد استفاده قرار گیرد.

بخشدار مرکزی اردستان  گفت: طبق کارشناسایی‌های انجام شده این دو کاروانسرا بیش از 30 میلیارد ریال هزینه دارد که در صورت بهره‌برداری ایجاد اشتغال پایدار و همچنین برای این دو روستا توسعه را به همراه خواهد داشت و با توجه به اینکه کاروانسرهای روستاهای بغم و ظفرقند اردستان در بهترین موقعیت مکانی قرار دارد همه مسئولان متولی جهت راه‌اندازی این دو مجموعه باید تلاش مضاعفی را در این زمینه داشته باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بخش مرکزی اردستان دارای 57 روستای دارای جمعیت است که تعداد 22 روستای آن دارای دهیاری هستند و 10 روستا هم دارای شورا و فاقد دهیاری است که با فعال شدن این دهیاری‌ها در زمینه گردشگری و بوم‌گردی در حوزه استحفاظی خود می‌توانند دهیاری‌های خود را از یک بودجه پایدار سرشار کنند.

مرتضوی تاکید کرد: میراث روستایی بخش مهمی از میراث بشری است و با این نگاه متوجه می‌شویم که بسیاری از ارزش‌های نهفته در مناظر روستایی هنوز به طور کامل شناسایی نشده و مورد بی‌توجهی و بعضا بی‌مهری قرار گرفته‌اند که با توجه به فراوانی اینگونه آثار در منطقه اردستان می‌توان از این پتانسیل در جهت شکوفا شدن روستاهای شهرستان اردستان قدم برداشت.

باند سارقان دستگیره منازل در کاشان دستگیر شدند

سرهنگ غلامرضا باهنر ضمن اشاره به دستگیری باند سارقان دستگیره درب منازل در کاشان اظهار داشت: : در پی وقوع چندین فقره سرقت دستگیره‌های  درب منازل در شهر کاشان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان از شناسایی یک باند سه نفره سارقان حرفه‌ای در این زمینه خبر داد و افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی دو نفر مالخر نیز در این رابطه شناسایی و با هماهنگی با دادستان کاشان در یک عملیات ضربتی نامبردگان دستگیر شدند و تاکنون به 68 فقره سرقت اعتراف کردند.

انتهای پیام/801/ ت

R7760/P/S6,1369/CT1 بیشتر بخوانید... از گوشه و کنار خراسان جنوبی| ۲۸۶ واحد صنفی به‌دلیل عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعطیل شدند از گوشه و کنار کاشان| خودروهای متخلف در کاشان به صورت مکانیزه رصد می‌شوند از گوشه و کنار آذربایجان ‌غربی|موازی‌کاری فرایند سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نیست

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاروانسرای روستای شهرستان اردستان گوشه و کنار ضمن اشاره بهره برداری دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان ضمن اشاره به تعهد ۱۱۷ درصدی اشتغال گفت: نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، وحید نقوی بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته کار و کارگر در نشست خبری با اشاره به شعار این هفته که «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» است، اظهار داشت: اداره کار و رفاه اجتماعی اردستان 20 درصد رشد عملکرد از لحاظ ارزیابی عملکرد استانی داشته که در تمامی حوزه‌ها به صورت میانگین از چهار درصد تا 9 درصد بوده و رتبه سوم را در شهرستان‌های هم‌تراز کسب کرده است.

وی افزود: افزایش حل و فصل پرونده‌های حل اختلاف به صورت سازشی بوده که در این خصوص 150 فقره پرونده باقی مانده در دو سال گذشته تا تاریخ 31 فروردین 1403 حل و فصل شده است و در زمینه واحدهای دارای مشکل در بازدید و رصد میدانی از 15 واحد اقتصادی مشکل‌دار و مکاتبه با فرمانداری و اداره کل مربوطه در این خصوص صورت پذیرفت.

نقوی ضمن اشاره به رشد بازدیدهای ادواری و موردی از واحدهای اقتصادی نسبت به سنوات قبل ابراز داشت: شاهد رشد معرفی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جهت مهارت آموزی و جذب بازار کار را در یک سال گذشته بوده‌ایم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: پیگیری جهت تشکیل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، مکاتبه با واحدهای پرخطر جهت الزام به کارگیری مسئول ایمنی و کمیته حفاظت فنی، برگزاری دوره‌های آموزشی مربوطه و کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در حوزه پشتیبانی و توسعه منابع انسانی را شاهد بوده‌ایم.

وی ابراز داشت: پیگیری جذب اصلاح و بازسازی موضوع حفاظت از اداره در راستای پدافند غیرعامل و حفاظت فیزیکی از مجموعه و پیگیری جهت اختصاص دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه تملک دارایی و سرمایه‌ای به اداره توسط فرمانداری اردستان و همچنین ایجاد تونل امن اینترنتی و شبکه در محل اداره با هزینه 750 میلیون ریال انجام شده است.

نقوی با بیان اینکه اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی اردستان در حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی فعال بوده است،  افزود: برگزاری اولین یادواره شهدای معزز کارگری در شهرستان اردستان در سال گذشته به مناسبت هفته کارگر با پیام زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی، حامی و همراه بودن با نظام و افتخار خدمت در سنگر کار و تلاش و برگزاری اولین مسابقات ورزشی حوزه کارگری به مناسبت گرامی‌داشت هفته کارگر در رشته فوتسال و راه‌اندازی مجدد ورزشگاه فرهنگی ورزشی کارگران در شهرستان اردستان بعد از چندین سال که غیرفعال بودند، از جمله اقدامات است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی قانون کار و آسیب‌های اجتماعی در 20 واحد اقتصادی شهرستان اردستان و افتتاح چهارمین خانه بهداشت کارگری شهرستان در کارخانه مهاباد ریس را داشته‌ایم و پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان در بازه عملکرد نرخ بیکاری 7.82 و ثبت 117 درصدی تعهد اشتغال شهرستان در سامانه رصد اشتغال کشور و همچنین تاسیس دومین مرکز کاریابی غیردولتی در این شهرستان را انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: پیگیری جذب اعتبارات تبصره 16 و روستایی به مبلغ 225 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 220 نفر، پیگیری جذب اعتبارات مشاغل خانگی به مبلغ 15 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 95 نفر و برگزاری جلسات منظم کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در فرمانداری و رصد واحدهای دارای اتباع غیرمجاز و گشت مشترک و جریمه هشت واحد متخلف به مبلغ 7 میلیارد و 350 میلیون ریال از اهم فعالیت‌های این اداره بوده است.

42درصد تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان بیکار اعطا می‌شود

نقوی همچنین با اشاره به اینکه تعداد کارگاه‌های فعال یک‌هزار و 473 نفر است و تعهد اشتغال این اداره که یک‌هزار و 839 نفر بوده است، افزود: تعداد دو هزار و 163 نفر تعهد اشتغال را در سامانه کشوری ثبت کرده‌ایم که درصد عملکردمان 117.62 درصد شده است و بیمه‌شدگان از اسفند 1401 که هفت هزار و 493 نفر بوده در اسفند 1402 به هشت هزار و 138 نفر افزایش یافته و آمار مقرری بگیران از 82 نفر سال 1401 به 61 نفر در سال 1402 رسیده است که کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/802

دیگر خبرها

  • فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید