Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-29@08:38:11 GMT

مشکلی برای پذیرش بیماران کرونایی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۱۰۲۴

قاسم جان بابایی روز چهارشنبه درباره آخرین وضعیت تخت‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی افزود: در حال حاضر وضعیت بیماران کرونایی بدتر از اسفند ۹۸ نشده و در آن زمان هم توانستیم بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را پذیرش و بستری کنیم.

وی ادامه داد: البته امیدواریم با اجباری شدن استفاده از ماسک، میزان ابتلا به ویروس کرونا در کشور کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از ماسک قطعا موثر خواهد بود و روند ابتلا و بستری به علت ابتلا به ویروس کرونا را کاهش خواهد داد.

نیازی به راه اندازی بیمارستان سیار نیست

معاون وزیر بهداشت درباره احتمال نیاز به راه اندازی مجدد بیمارستان‌های سیار اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد که نیازی به راه اندازی مجدد بیمارستان‌های سیار باشد. تا زمانی که تخت بیمارستان خالی باشد، مردم از بیمارستان‌های سیار استقبال نمی‌کنند. این بیمارستان‌ها برای زمانی است که تعداد بیماران بسیار زیادتر از ظرفیت تخت‌های موجود بیمارستانی شود و در نتیجه مجبور خواهیم بود بیمارانی که شرایط بهتری دارند را به بیمارستان سیار منتقل کنیم و بیماران بدحال را در تخت‌های بیمارستانی بستری کنیم.

جان بابایی گفت: البته در اسفند ماه نیز به میزان محدودی از ظرفیت بیمارستان سیار در رشت استفاده شد و از این ظرفیت در استان قم استفاده چندانی نشد.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر یک بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی در قم راه اندازی شده و در حال استفاده هستیم و بیمار پذیرش می‌کند.

وضعیت تجهیزات پزشکی در استان‌ها

وی درباره نیاز استان‌هایی مثل خوزستان به دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: در یک ماه اخیر حداقل سه بار به استان خوزستان رفتم. بیشترین دستگاه ونتیلاتور به استان خوزستان داده شده و اکنون مشکلی از این لحاظ در خوزستان وجود ندارد.

جان بابایی گفت: همچنین در روزهای اخیر دستگاه‌های ونتیلاتور و سی تی اسکن به استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب استان تهران و گلستان ارسال شده است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(سه شنبه) گفت، تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسیده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ماسک ویروس بیمارستان وزیر بهداشت استان قم وزارت بهداشت قم تجهیزات پزشکی استان خوزستان جنوب استان تهران درمان و آموزش پزشکی تجهیزات پزشکی درمان قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده بازرس کل کردستان از بیمارستان کوثر سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،در این بازدید از محل بستری بیماران، تجهیزات پزشکی و دارویی مورد استفاده و همچنین پرونده‌های پزشکی بیماران، بازرسی و کنترل به عمل آمد.
هواسی بازرس کل استان کردستان گفت: انتظار می‌رود تا مراکز درمانی با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت کشور و اختصاص بودجه کلان به این بخش، در مورد مراقبت از بیماران و خدمات رسانی به آنان، اهتمام بیشتری داشته باشند.
در پایان بازرس کل استان بر رفع مشکلات بخش‌های اورژانس، آی سی یو، جراحی و ارتوپد تاکید و به برخی از پزشکان نیز که از بیماران زیر میزی دریافت میکنند هشدار داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران آمادگی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را در غزه و رفح دارد
  • پذیرش ۱۱ هزار نفر در بیمارستان دارالشفا میرجاوه از ابتدای امسال
  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • آغاز عملیات نصب و راه اندازی دستگاه ماموگرافی بیمارستان کیش
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • بازدید سرزده بازرس کل کردستان از بیمارستان کوثر سنندج