Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@08:31:55 GMT

آیا چین و آمریکا سرانجام با هم وارد جنگ می شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۱۳۸۳

آیا چین و آمریکا سرانجام با هم وارد جنگ می شوند؟

رویداد۲۴ رای الیوم نوشت: در سایه شیوع گسترده ویروس کرونا، که منجر به فوت ۱۵۰ هزار آمریکایی شد و تحت تاثیر حالت شکافی که به دلیل نژاد پرستی در این کشور ایجاد شده، جشن‌های روز استقلال در آمریکا، «نا امید کننده» بود.

در ادامه این مطلب آمده است: دونالد ترامپ در سخنرانی که به همین مناسبت داشت، بار دیگر به چین حمله برد و آن را متهم به انتشار ویروس کرونا و نقض حقوق بشر در هنگ کنگ و منطقه مسلمان نشین ایغور نموده و تهدید کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه برخی مسئولان چینی اعمال می‌کند، که پشت اجرای قانون امنیت ملی چین در هنگ کنگ ایستاده اند و در رأس آن‌ها شی جین پینگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تهدیدات امریکا علیه چین، همزمان شد با افزایش تنش‌ها بین دو کشور و انجام مانور‌های نظامی دریایی و هوایی در دریای جنوبی چین، که غنی از ثروت‌های معدنی و نفتی است و چین تاکید می‌کند که ۹۹ درصد از آب‌های این دریا، بخشی از آب‌های منطقه‌ای ان محسوب می‌شود و تمام ادعا‌های دولت‌هایی مثل مالزی، وییتنام و فیلیپین در خصوص این دریا، باطل و بی اساس است.

دولت آمریکا رزمایش‌های چینی را تحریک آمیز دانسته و در پاسخ به آن، سه ناو خود را به این منطقه فرستاد، تا مسئولان چینی این اقدام را قدرتنمایی واشنگتن با اهداف عداوت آمیز بدانند.

واقعیتی که ترامپ به آن اعتراف نمی‌کند، شرایط بد داخل کشورش است، در حالی که چین در حالت صعود اقتصادی، سیاسی و نظامی قرار داشته و شبکه‌ای از هم پیمانان قدرتمندی را دارد، که در رأس آن‌ها کره شمالی، روسیه و پاکستان هستند، که از توانایی هسته‌ای برخوردارند، در حالی که هم پیمانان آمریکا در خاورمیانه و اسرائیل، غرق در جنگ‌ها و بحران‌های داخلی و اقتصادی هستند، که همین مساله آن‌ها را به باری بر شانه ایالات متحده تبدیل می‌کند.

شی جین پینگ، رهبر نهضت جدید چین، به داد و فریاد‌های ترامپ توجهی ندارد و طبق استراتژی خود پیش می‌رود تا در چارچوب جدول زمانی که از ۱۰ سال تجاوز نمی‌کند، چین را به قدرت بزرگی در نقشه اقتصادی و نظامی جهان تبدیل کرده و بر ایجاد یک نظام مالی جایگزین دلار متمرکز است، به نحوی که این نظام به نفع یوآن چین و ارز الکترونیک و هوش مصنوعی باشد.

بیشتر بخوانید: همه درباره دلیل جنگ سرد امریکا و چین اشتباه می‌کنند / پشت پرده این منازعه چیست؟

مسئولان آمریکایی و هم پیمانان عرب آنها، در این باره مجادله می‌کنند که در سایه برتری نظامی آمریکا، رویا‌های چین محقق نمی‌شود، اما همتایان چینی آن‌ها با تمسخر این نظریه ها، چین را در زمینه جنگ سایبری و زرادخانه موشکی بالستیک و سلاح جدیدی که هنوز از آن رونمایی نکرده اند، برتر از آمریکا دانسته و معتقدند این برتری، باعث آشفتگی آمریکایی‌ها شده است، بویژه آنکه رهبری چین، از آزمون کرونا با موفقیت خارج شد.

آمریکا در عید استقلالش، خود را در شرایط یک قدرت جهانی «پیر» می‌یابد که بیماری‌های اقتصادی، نژاد پرستی و اختلافات داخلی، بر پیکر آن نفوذ کرده است.

احتمالات درگرفتن جنگ سرد بین آمریکا و چین، بسیار زیاد است و با اینکه دو طرف تاکید می‌کنند خواهان جنگ نیستند، حتی وقوع برخورد بین این دو، بعید نیست و دخالت‌های نظامی آمریکا، آمادگی ناو‌های آن، ارسال سلاح جدید به تایوان و استفاده از سلاح تحریم‌ها علیه چین، همگی نشانه هایی است که از نیت‌های دولت ترامپ حکایت دارد، نیت‌هایی که قطعا صلح آمیز نیست.

منبع: انتخاب لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین

ایالات متحده در اقدامی مشترک با انگلیس از اعمال تحریم‌هایی علیه یک شرکت و ۲ فرد در ارتباط چین به بهانه حملات سایبری علیه هر ۲ کشور خبر داد.   به گزارش ایسنا، مقامات آمریکا و انگلیسی روز دوشنبه مدعی شدند شرکت و افراد تحریم‌شده مسئول هک‌هایی هستند که ممکن است به آن‌ها اجازه دسترسی به اطلاعات ده‌ها میلیون رای‌دهنده انگلیسی را داده باشد.   آن‌ها همچنین ادعا کردند که این شرکت و اشخاص مسئول حملات علیه قانون‌گذاران انگلیسی و آمریکایی هستند که در رابطه‌ با تهدیدهای چین هشدار داده بودند.   انگلیس نیز هکرهای چینی را به تلاش برای نفوذ به ایمیل قانون‌گذاران منتقد به چین متهم کرد.   در همین رابطه، لندن قوانینی را در زمینه مبارزه با جاسوسی تشدید خواهد کرد و لایحه مربوطه، امروز در مجلس عوام انگلیس بررسی خواهد شد.   بر اساس ادعاهای موجود، هکرهای چینی سرورهای کمیسیون انتخابات انگلیس را هک و سعی کردند به اطلاعات شخصی برخی از اعضای مجلس عوام و مجلس علیای این کشور  دسترسی پیدا کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد
  • تحریم‌ های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد
  • روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم
  • حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم
  • حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که مذاکره کنیم