Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرجلیلی گفت: اعتبارات مدیریت بحران خراسان جنوبی طی دو سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

«سید ابوالحسن میرجلیلی» در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: بانک اطلاعات مدیریت بحران خراسان جنوبی سه سال پیش راه اندازی شده ولی هر 6 ماه به روز رسانی می شود.

 

میرجلیلی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه راه اندازی بانک اطلاعاتی مدیریت بحران از استان‌های پیشرو است، گفت: این بانک امروز برای مشاوره در اختیار سایر استان ها و مورد تقدیر ویژه ملی هم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به بارندگی های خوب بهاره در سال جاری، گفت: در برخی نقاط روستایی استان ۶۰ میلی متر بارندگی در یک روز هم به ثبت رسید و این رون‌آب ها مدیریت شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: اعتبارات مدیریت بحران خراسان جنوبی طی دو سال گذشته 2.5 برابر افزایش یافته و به صورت کشوری به دستگاه‌ها تخصیص داده می شود.

 

میرجلیلی افزود: سال گذشته با توجه به بارندگی های سیل آسا خسارات زیادی به کشاورزان، دامداران و عشایر خراسان جنوبی وارد شد که با پیگیری استاندار، 97 میلیارد تومان برای جبران خسارات جذب شد.

 

وی از بیمه کردن 86 هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این واحدها با هدف پیشگیری، قبل از وقوع حوادث بیمه می شوند که در نوع خود بی نظیر است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی در کارگروه مدیریت ریزگردها عضویت دارد و سال گذشته چهار میلیارد تومان اعتبار به محیط زیست استان اختصاص داده شد.

 

وی به عضویت خراسان جنوبی در کارگروه مدیریت ریزگردهای کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته فقط در بخش محیط زیست چهار میلیارد تومان به استان اختصاص یافت.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند مدیریت بحران خراسان جنوبی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

محسن اوروجی روز سه شنبه به مناسبت هفته زمین پاک گفت: با وجود همه اقدام‌های انجام شده طی سال‌های گذشته هنوز سرعت پیشروی کویر و بیابان در قم بیشتر از اقدام‌های انجام شده در راستای احیای بیابان‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم  با اشاره به برخی از اقدام‌های انجام شده در خصوص احیای عرصه‌های بیابانی گفت: طی یک سال گذشته در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت سراجه قم عملیات درختکاری انجام شده و در اراضی محدوده کوه نمک و حسین‌آباد میش مست نیز اقدام‌های مشابهی صورت‌گرفته است.

اوروجی بیان کرد: در یک نگاه کلی می‌توان قطع حقابه‌های زیست‌محیطی به‌ویژه رودخانه قره چای، برداشت بی‌رویه چاه‌های مجاز از منابع آب زیرزمینی و تغییر الگوی بارش و کاهش نزولات آسمانی را از عوامل اصلی در توسعه بیابان و کویر در قم نام برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: برای حفظ منابع آبی و جلوگیری از توسعه بیابان طرح‌های آبخیزداری در تمامی روستا‌های بخش خلسجتان و جعفرآباد عملیاتی شده و در بالادست شهرک پردیسان نیز طرح‌های مشابهی جهت جلوگیری از وقوع سیلاب و افزایش ورودی چاه‌ها صورت‌گرفته است.

او اضافه کرد: در حالی هم اینک در برخی نقاط دشت مسیله قم شاهد فرونشست زمین هستیم که تا چند دهه گذشته در این اراضی، کشاورزی انجام می‌شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم عنوان کرد: به‌خاطر چرای بی‌رویه دام در کنار تغییر الگوی کشت و قطع حقابه‌ها، هم اینک شاهد وضعیتی بحرانی در منطقه سراجه هستیم و این منطقه به یکی از اصلی‌ترین نقاط در تولید ریزگرد تبدیل شده است.

روستای سراجه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قم است، این روستا در شهر قنوات قرار دارد.

دوم تاهشتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته زمین پاک در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • صحرای طبس تابلویی از عجز قدرت‌های بشری در برابر اراده الهی
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها