Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ارجاع و درمان به موقع نوآموزان گامی مهم برای تحقق رویکردهای سند تحول بنیادین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر صبح امروز در جلسه توجیهی هماهنگی مسوولان پایگاه‌های سنجش سلامت از طریق ویدیو کنفرانس که با 16 نفر از مسوولان پایگاه‌های سنجش  استان برگزار شد، اظهارداشت: ارجاع و درمان به موقع نوآموزان گامی مهم برای تحقق رویکردهای سند تحول بنیادین، کمک به بهبود کیفیت آموزشی و کنترل بعضی از عوامل مؤثر برافت تحصیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برنامه سنجش با توجه به ارزیابی‌های دقیق شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و ارزیابی مقدماتی سلامت، عدالت آموزشی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسه توجیهی آموزشی با هدف ارتقای معلومات حرفه‌ای  مسوولان پایگاه‌های سنجش و در راستای اجرایی بهینه و شایسته برنامه ملی سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برگزارمی‌شود، تصریح کرد: در مدت اجرای این برنامه باید دقت کامل در ارزیابی دقیق نوآموزان بدو ورود به دبستان به عمل آید که این مهم نیاز به نظارت مستمر، مدیریت اثربخش و کارآمد از سوی مسئولان پایگاه‌های سنجش در استان دارد.

پایگاه‌های سنجش از اماکنان بهداشتی برخوردارند

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اینکه مدارسی به عنوان پایگاه‌های سنجش انتخاب شده‌اند که از امکانات بهداشتی وخدماتی برای راحتی و آسایش نوآموزان وخانواده‌ها برخوردار باشند، اظهار داشت: خانواده ها می توانند به پایگاه های مراجعه نمایند که به محل سکونت آنان مرکزیت داشته باشد .

رنجبر گفت: بر اساس آمارهای جهانی 10 تا 15 درصد کودکان دارای مشکلات جسمی، حسی و ناتوانی‌های رشدی هستند، از این رو یکی از مسائل مهمی که باید در تعلیم و تربیت در نظر گرفت وجود تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان، شناخت توانایی و استعدادهای آنان است، همچنین تشخیص به موقع مشکلات در راستای پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌ها و رفع موانع آموزش آنان بسیار حائز اهمیت است.

وی انجام این برنامه را فرصتی در راستای شناسایی مشکلات جسمی و ذهنی نوآموزان قبل از ورود به دبستان و انجام مداخلات زودهنگام دانست وتصریح کرد: مسوولان پایگاه‌ها در طی این جلسه آموزشی با آخرین دستورالعمل وتغییرات سامانه سنجش آشنا می‌شوند.

در این جلسه آموزشی برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جلسات هماهنگی سنجش توسط مسوولان پایگاهها با معاونین و کارشناس مسوولان آموزش ابتدایی شهرستان‌ها، مناطق و نواحی استان به عمل آمد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش سلامت کردستان مدیر استثنایی پایگاه های سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، دکتر محمدرضا ابیض افزود :  در کمیسیون ماده ۱۱ تخلفات حوزه درمان که در  معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد، ۳۴ پرونده مربوط به تخلفات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی صیانت از حقوق بیماران را خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد و ادامه داد  : در همین راستا، ۱۳ مورد اضافه دریافت شامل زیرمیزی، وجه مازاد خارج از تعرفه و تحمیل خدمات درمانی غیر لازم   کشف و پرونده متخلفان   به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول  همچنین به پلمپ سه مرکز درمانی اشاره کرد و اظهار کرد: دو مرکز غیرمجاز دندانپزشکی و یک مرکز لیزر به علت فعالیت غیر مجاز مهر و موم شد و پرونده آنها به دادگاه انقلاب ارجاع داده خواهد شد.

دکتر ابیض  از ارجاع پنج پرونده تخلفاتی به سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: یک پرونده قصور پزشکی و چهار پرونده عدم رعایت حقوق بیمار به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شد.

وی افزود :   تعرفه های پزشکی سال ۱۴۰۳ به کلیه مراکز درمانی و پزشکان شهرستان دزفول ابلاغ شده لذا هیچ پزشکی حق ندارد مبلغی را مازاد بر آنچه که برابر تعرفه به عنوان حق ویزیت و یا خدمات درمانی از سوی وزارت بهداشت، تعیین گردیده از مریض دریافت نماید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول از شهروندان خواست در صورت مشاهده   تخلفات  با سامانه تلفنی ۱۹۰ در وزارت بهداشت تماس گرفته و یا به صورت حضوری با مراجعه به واحد رسیدگی به شکایات معاونت درمان دزفول، مراتب شکایت خود را اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

 

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • رویکردهای تازه قوه قضائیه در سند تحول
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • پژوهشگاه هوافضا؛ گامی در جهت تحقق اهداف فضایی کشور
  • ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری
  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری