Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشخص نبودن زمان شروع سال تحصیلی آینده گفت: آخرین تصمیم گرفته‌شده این است که مدارس در سال آینده از ۱۵ شهریورماه و به‌صورت مجازی شروع شود، اما اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که ستاد ملی کرونا اجازه برگزار شدن کلاس را بدهد، مشکلی با برگزاری حضوری مدارس نداریم و حتماً کلاس‌ها را دایر خواهیم کرد و به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که نگران آموزش فرزندانشان نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع کشور در استان و منطقه، سناریو‌های مختلفی برای بازگشایی مدارس داریم. بعد از واکاوی تجربه اسفند سال گذشته و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی در ماه‌های آخر سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، توانستیم حداقل ۳ سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید برای مناطق قرمز، زرد و سفید تدوین کنیم و سعی کردیم با در نظر گرفتن شرایط امکان تصمیم‌گیری نهایی را به شورای مدرسه و در چارچوب آیین‌نامه بازگشایی مدارس واگذار کنیم.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه شرایط مختلفی برای بازگشایی مدارس پیش‌بینی‌شده است، گفت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذشده برقراری کلاس و آموزش در مناطق قرمز صرفاً به‌صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و آموزش‌های تلویزیونی، در مناطق زرد به‌صورت ترکیبی و به‌صورت ترکیب مجازی و حضوری و با تصمیم‌گیری شورای مدرسه و در مناطق سفید به‌صورت حضوری است. البته مناطق سفید مناطق عشایری و روستایی کم‌جمعیت خواهند بود که تعداد دانش آموزان یک‌رقمی است و امکان رعایت فاصله اجتماعی در این مدارس و کلاس‌ها وجود دارد.

حکیم زاده بابیان اینکه شورای مدارس در چارچوب ضوابطی که آموزش‌وپرورش اعلام می‌کند، امکان ایجاد خلاقیت یا انتخاب‌های مناسب با شرایط منطقه را در برگزاری کلاس‌های درس دارد، اظهار کرد: سعی کردیم در این تصمیم‌گیری‌ها شرایط مناطق را در نظر بگیریم و هم به نقش‌های معلم و ذی‌نفعان و دانش آموزان توجه کرده و آن‌ها را تعریف کنیم و البته نقش اولیا را فراموش نکردیم و به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که هیچ دانش‌آموزی از آموزش جا نخواهد ماند.

حکیم زاده در خصوص تصمیم‌گیری در مناطق زرد تصریح کرد: یکی از مدل‌های تعریف‌شده در بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، مربوط به مناطق زرد است که در این شرایط با توجه به تصمیم‌گیری شورای مدرسه می‌توان دانش آموزان را به گروه‌های کوچک‌تر تقسیم‌بندی کرد؛ لذا ممکن است بخشی از آموزش‌ها به‌صورت مجازی و بخشی حضوری باشد یا دانش آموزان در گروه‌های زوج و فرد و به‌صورت گروه‌های کوچک‌تر در کلاس‌های درس حاضر شوند، اما موارد مطرح‌شده بخشی از مدل‌های در نظر گرفته‌شده است و در درجه اول سلامتی دانش‌آموز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آموزش‌وپرورش حائز اهمیت است و شورای مدرسه باید با توجه به شرایط و چارچوب کلان مشخص‌شده توسط وزارت آموزش‌وپرورش، تصمیم‌گیری کند تا ضمن حفظ سلامتی دانش آموزان، آموزش تعطیل نشود.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به نقش نظارتی آموزش‌وپرورش بر چگونگی روند فعالیت مدارس در سال آینده گفت: ساختار آموزش‌وپرورش بسیار گسترده است و از طریق مناطق، استان و سامانه فعالیت‌ها را نظارت می‌کنیم. همچنین مدیران، بازرسان و خانواده‌ها ناظران اصلی این طرح خواهند بود.

وی افزود: نقش‌آفرینی خانواده‌ها برای آموزش‌وپرورش بسیار ارزشمند است و در شرایط کرونا خانواده‌ها در آموزش دانش آموزان و پیگیری تحصیلی آن‌ها نقش مؤثری داشتند لذا امیدواریم از حمایت خانواده‌ها در ایام بعد از کرونا هم برخوردار باشیم.

 حکیم زاده در پاسخ به این سؤال که در واگذاری تصمیم به شورای مدارس، ممکن است مدارسی که شهریه می‌گیرند به دلیل تضمین ارائه خدماتی که به علت آن‌ها شهریه گرفته‌اند، تصمیمات نابجا بگیرند، گفت: واگذاری تصمیم به مدرسه در چارچوب شرایط و دستورالعمل وزارت آموزش‌وپرورش خواهد بود و بیشتر متوجه شهر‌هایی است که در شرایط زرد هستند، البته ناظران ما بر فعالیت مدارس نظارت خواهند کرد و به این صورت نیست که هر مدیر بتواند بدون رعایت چارچوب آیین‌نامه تصمیم‌گیری کند. خانواده‌ها با توجه به دستورالعمل بازگشایی مدارس در مرحله اول فقط لازم است شهریه ثابت مدارس غیردولتی را بپردازند و سپس با توجه به شرایط برقراری کلاس‌ها، شهریه فوق‌برنامه تعیین شود و مطمئن باشند که آموزش‌وپرورش مدافع منافع اولیا و دانش آموزان است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس پارسی خبر آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه آخرین زمان سنجش نوآموزان کلاس اول ابتدایی پایان اردیبهشت ماه اعلام شده، گفت: از حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول استان که امسال پیش بینی می‌شود به کلاس اول بروند، حدود ۵۵ هزار نفر کار نوبت گیری یا سنجش را انجام داده‌اند.

محمود بنی اسد امروز ۲۷ فروردین ماه درباره سنجش سلامت نوآموزان اظهار کرد: امسال سنجش نوآموزان رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته داشت به طوری که سنجشی که هرساله در تیرماه انجام می‌شد از آذرماه آغاز شد تا فرصت لازم برای توانبخشی و آموزش نوآموزان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال بعد از پایان سنجش سلامت، کار توانبخشی با حضور مربیان متخصص و آموزش یک نفر فرد موثر در خانواده به صورت تکمیلی برای دانش‌آموزان دارای محدودیت انجام می‌شود، افزود: آخرین فرصت انجام سنجش سلامت پایان اردیبهشت ماه اعلام شده و بعد از آن در خردادماه کار توانبخشی دانش آموزان و انجام مداخلات صورت می‌گیرد.

بنی اسد ادامه داد: تقاضا داریم خانواده‌ها زمان سنجش را به عقب نیندازند و با وارد شدن به سامانه آموزش‌وپرورش به آدرس my.medu.ir و انجام فرایند ساده نوبت‌گیری، در تاریخ مشخص شده به مراکز سنجش جسمانی و آمادگی‌های تحصیلی دانش آموزان مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه آمار سنجش سلامت متناسب با تعداد دانش آموزان متقاضی پایه اول است، اظهارکرد: سنجش برای نوآموزان پایه اول اجباری است اما خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش فرزندان پیش دبستانی چهار و پنج ساله خود نیز اقدام کنند؛ علت آن است کودکانی که دارای بیماری‌ها، نارسایی‌ها و اختلالات جسمی هستند، طلایی ترین دوران درمان و جبران برای آن‌ها سنین یاد شده به حساب می‌آید.

بنی اسد با اشاره به اینکه سال‌های قبل در پایگاه‌ها از نیروهای آزاد استفاده می‌شد، افزود: اکنون نیروهای متخصص مدیر مرکز، معاون مرکز، سه تا پنج آموزگار استثنایی، یک نفر گفتار درمانگر، یک نفر کار درمانگر و یک نفر مشاور در این پایگاه‌ها حضور دارند.

وی انجام سنجش عشایر را از طریق پایگاه‌های سیار اعلام کرد که با مراجعه به مناطق عشایری و روستایی کار سنجش نوآموزان عشایر را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت
  • وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • پاسخ کاخ سفید به احتمال گسترش جنگ در منطقه و تصمیم اسرائیل درباره چگونگی پاسخ به ایران
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • مولدسازی در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری شود
  • احداث ۲۴۰ کلاس در قالب ۲۶ فضای آموزشی طی سال گذشته در قم