Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@04:46:00 GMT

گرما در سیبری رکورد شکست

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۱۷۶۶

گرما در سیبری رکورد شکست

با گسترش آتش سوزی جنگل ها در سیبری، گرمای هوا در ماه ژوئن در این منطقه رکورد شکست.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، بر اساس داده های منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا در روز سه شنبه، در ماه ژوئن دمای هوا در سیبری شمالگان با بیش از 5 درجه سانتی گراد افزایش نسبت به حالت نرمال، به یک رکورد دست یافت و امواج گرما بدترین آتش سوزی‌های طبیعی این منطقه را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوپرنیک، برنامه مشاهده زمین اتحادیه اروپا، می گوید سیبری شمالگان شاهد «گرمایی استثنایی» بود، بخشی از روندی که دانشمندان از آن به عنوان «فریاد هشدار» Warning Cry یاد می‌کنند.

متوسط دما در این منطقه یک درجه بیشتر از دمای ماه ژوئن در دو سال گذشته بود. سازمان جهانی هواشناسی هم تایید می کند که رکورد 38 درجه دما در روسیه در سیبری، بالاترین دمای ثبت شده در مدار شمالگان Arctic Circle بود.

مارک پارینگتن، محقق ارشد کوپرنیک، به رویترز می‌گوید اقلیم در شمالگان سریعتر از آنچه فکرش را می کنیم تغییر می کند و این منطقه خشک تر و گرم تر می شود و برای آتش سوزی ها مستعدتر.

سازمان جنگل های روسیه می گوید از ششم ماه جولای تا کنون حدود 246 مورد آتش سوزی در 140073 هتکار جنگل رخ داده است.

در سال 2019 بدترین سال برای آتش سوزی جنگل ها در روسیه ثبت شد و 15 میلیون هکتار جنگل در اتش سوخت و خسارتی برابر با 181.5 میلیون دلار به بار آورد.

انتشارات دی اکسید کربن این منطقه در ماه گذشته به 59 مگاتن رسید در حالی که سال گذشته انتشارات این منطقه 53 مگاتن بود.

به طور کلی در سال گذشته آتش سوزی جنگل‌ها در مدار شمالگان به تولید 170 مگاتن انتشارات منجر شد که برابر با انتشارات سالانه بسیاری از کشورها همچون الجزایر در سال 2018 بود.

برچسب هاآتش سوزی انرژی امروز روسیه سیبری مدار شمالگان (Arctic Circle)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آتش سوزی انرژی امروز روسیه سیبری آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیرت نیمار از عجیب‌ترین موقعیت‌سوزی سال!

به گزارش "ورزش سه"، کسب 33 پیروزی متوالی و متحمل نشدن هیچ شکستی در این فصل از رقابتها سبب شد تا الهلال به عنوان جدی ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شناخته شود. اما آبی های ریاض به سد سختی به نام العین برخورد کرده و از دور مسابقات کنار رفتند.

الهلال با شکست تلخ 4 بر 2 در بازی رفت که در امارات برگزار شد، برای جبران این نتیجه پای به زمین مسابقه گذاشت اما پیروزی 2 بر یک این تیم کافی نبود تا العین بتواند در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی فینال مسابقات شود.

نیمار که در تابستان با انتقالی پر سر و صدا از پاریس سن ژرمن به الهلال پیوست، به دلیل پارگی رباط صلیبی در همان هفته های ابتدایی فصل کنونی، تمامی مسابقات امسال را به طور کامل از دست داد و بجز چند دیدار، هرگز نتوانست برای تیمش به میدان برود.

کاپیتان تیم ملی برزیل که با مصدومیت شدید در دیدار برابر اروگوئه حتی به مسابقات کوپا آمه ریکا نیز نمی رسد، شب گذشته در استادیوم کینگدام آرنا حضور داشت و عملکرد هم تیمی هایش را نیز از نزدیک به تماشا نشست اما تنها شاهد شکست و حذف تیمش از دور مسابقات بود.

در تصاویری که از فوق ستاره برزیلی در جایگاه ویژه استادیوم شکار شده، او روی آخرین موقعیت الهلال در این بازی که توسط ساویچ از دست رفت، به هوای گل برخاسته است اما ضربه بازیکن صربستانی به شکل عجیبی از بالای دروازه به بیرون رفت تا فقط حسرت نصیب نیمار و هواداران الهلال شود.

دیگر خبرها

  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • حیرت نیمار از عجیب‌ترین موقعیت‌سوزی سال!
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • تیراندازی اهداف پروازی قطر؛ پرورش‌نیا رکورد تراپ بانوان را شکست
  • افتضاح تاریخی؛ رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر انگلیس!
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • رکورد منفی ژاپن برای اولین بار/ شمشیر سامورایی ها دیگر برنده نیست
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه
  • فاجعه ژاوی برابر رئال: رکورد 88 ساله شکست