Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوا قاسمی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مریوان و بانه از مطالبات مهم مردم است که به صورت ویژه در دستور کار مسوولان قرار گرفته است.

وی افزود: هفته قبل به همراه استاندار کردستان و معاونین ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کرده و دلایل لازم و دفاعیات ضروری خود را  برای کمک به تصویب این طرح ارائه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ قرار است این هفته با تعدادی افراد تأثیرگذار در مجمع دیدار و رایزنی کرده و اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی حاصل از تصویب منطقه آزاد تجاری، صنعتی را تشریح کنیم تا بتوانیم اعتماد و نظر مثبت آنها را برای تصویب این طرح مهم جلب کنیم.

وی با اشاره به تعداد آرای مورد نیاز اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب این طرح گفت: باید دو سوم آرای افراد حاضر در جلسه را  داشته باشیم که طرح تصویب شود.

قاسمی پور افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان و بانه در رونق و شکوفایی منطقه و استان کردستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و بسیاری از مشاغل کاذب نظیر قاچاق و کولبری را از بین می‌برد.

وی اضافه کرد: بسیاری از مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در اثر بیکاری به قاچاق و کولبری روی آورده اند که مشاغلی پرخطر و آسیب رسان است لذا در صورت تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی، زمینه ایجاد درآمد پایدار برای مرزنشینان فراهم می‌شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر اشتغال و درآمد پایدار را در روستاهای مرزی ایجاد کنیم امنیت پایدار نیز در این مناطق ایجاد شده و مهاجرت معکوس و ماندگاری روستاییان در روستاها و جلوگیری از حاشیه نشینی را بدنبال خواهد داشت.

طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان در مجلس دهم به رای گذاشته شد و با مخالفت نمایندگان تصویب نشد، این طرح هم اکنون برای تصویب نهایی باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام رای بیاورد سپس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز به رای گذاشته شود.

مریوان و بانه شهرستان‌های مرزی استان کردستان هستند، مرز سیرانبند در بانه و مرز باشماق در مریوان قرار دارد و از مرزهای مهم کشور به شمار می‌روند که سالانه صادرات و واردات کالاهای زیادی از این مرزها انجام می‌شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان مریوان بانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان مریوان بانه مجلس شورای اسلامی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان مریوان بانه منطقه آزاد تجاری صنعتی مجلس شورای اسلامی مریوان و بانه برای تصویب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود

نکته مهمی که در طرح توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس پیش‌بینی شده، کریدور سبزی است که هم‌اکنون در حال تعریف آن هستیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، دکتر مجید کیانی روز یکشنبه در بازدید از محل اجرای پروژه توسعه پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد کامیون‌ها و ترانزیت کالا در منطقه که منجر به ایجاد ترافیک گردیده و گلایه رانندگان و صاحبان کالا را به‌همراه داشت، طراحی پروژه فوق در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس با همکاری ادارات گمرک و پایانه‌های مرزی یکی از پروژه‌های کلیدی است که از سال ۱۴۰۲ مطرح و جانمایی این طرح توسط همکاران سازمان منطقه آزاد ارس در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۲ صورت پذیرفت و هم‌اکنون شاهد ورود کامیون‌ها به این محدوده هستیم.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه کارکرد این پایانه در ۴ حوزه تعریف و ظرفیت مناسبی برای پارکینگ خودروها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در کنار آن ترانشیبمنت کالا در این محدوده رخ داده و صادرات کالا و ورود کالا به محدوده‌های منطقه آزاد ارس صورت خواهد پذیرفت.

وی خاطرنشان ساخت: نکته مهمی که در طرح توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس پیش‌بینی شده، کریدور سبزی است که هم‌اکنون در حال تعریف آن هستیم که منجر به اتصال پایانه مرزی جلفا به محدوده گمرکی در مرز جلفا و در جوار رود ارس خواهد شد.

کیانی در تشریح اهمیت این اقدام گفت: تعریف کریدور سبز منجر می‌شود تمامی کارهای صادراتی در این پایانه صورت پذیرد و در نهایت شاهد خروج کامیون از مرز شویم که کاهش ترافیک در مرز جلفا را سبب خواهد شد و قطعا با این اتفاق و تسهیل عبور و مرور کامیون‌ها، ما شاهد افزایش حجم ترانزیت و صادرات از این مرز خواهیم بود.

وی در پایان ابراز داشت: اتصال راه‌آهن جلفا به روسیه در گذشته و تخلیه ۳۰۰ واگن بار در روز در این منطقه منجر به ایجاد زیرساخت‌ گردیده اما در مرور زمان این زیرساخت‌ها فراموش شده و ما امیدواریم با احیای کریدور ارس و کریدور ریلی جلفا، شاهد شکوفایی بیشتر این منطقه در عرصه صادرات و ترانزیت در کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • تحقیقات مسئله‌محور در مسیر موفقیت/ امیدها به رشد درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد آباده افزایش یافت