Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که هیچ خریداری در بازار خودرو نیست، اما با این حال به دلیل آنچه فعالان این بازار معاملات صوری می‌خوانند قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان افزایشی است.

به گزارش خبرآنلاین، از ابتدای سال ۹۹ بازار خودرو با شتابی بی سابقه افزایش قیمت را در پیش گرفت و در این بین تمهیداتی برای کنترل نوسانات بازار خودرو صورت گرفت که براساس آن توقع می‌رفت تا بازار خودرو کمی آرام بگیرد، اما نه تنها آرام نگرفت، بلکه منحنی قیمت‌ها صعودی‌تر از قبل نیز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اخبار رسیده از بازار، قیمت خودرو‌های داخلی طی یکی دو هفته گذشته حداقل پنج میلیون تومان افزایش یافته است که البته در مورد خودرو‌های وارداتی، صحبت از رشد بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز به میان می‌آید.

نوسان قیمت در بازار خودرو اکنون از هر زمان دیگری بیشتر است به گونه‌ای که به گفته یکی از نمایشگاه داران قیمت خودرو ساعتی در حال تغییر است و برای خرید و فروش خودرو در بازار نرخ مشخصی وجود ندارد و این امر موجب شده است تا یک خودرو در برخی مواقع با اختلافی ۳ تا ۴ میلیون تومانی در نقاط مختلف خرید و فروش می‌شود.

نوسان قیمت در بازار خودرو طی هفته اخیر موجب شده است که برخی خودرو‌ها نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت ناچیزی را تجربه کنند و در مقابل بازار شاهد افزایش قیمت برخی از انواع دیگر خودرو‌ها طی هفته جاری باشد به گونه‌ای که قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ که در هفته گذشته تا ۱۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا رفته بود امروز به ۱۳۹ میلیون تومان رسید و در مقابل آن پژو ۴۰۵ اس ال ایکس افزایش قیمت چشمگیری را در هفته جاری تجربه کرده است؛ این خودرو که طی هفته‌های گذشته درصد کم تری افزایش قیمت را در نسبت با سایر خودرو‌های بازار تجربه می‌کرده است طی یک هفته اخیر بیش از ۱۰ میلیون تومان گران شده است و قیمت آن به ۱۴۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت پژو ۲۰۰۸ که در هفته گذشته ۵۸۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده بود امروز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به ۵۸۵ میلیون تومان رسیده است در مقابل افزایش قیمت ناچیز پژو ۲۰۰۸ سمند ال ایکس به طور چشمگیری طی هفته جاری گران شده است؛ این خودرو که در هفته گذشته کاهش قیمت ۱ میلیون تومانی را تجربه می‌کرده است در هفته جاری بیش از ۱۰ میلیون تومان گران شده است و قیمت آن به ۱۳۶ میلیون تومان رسیده است.

در این میان قیمت انواع مدل‌های خودرو پراید نیز کماکان بالای مرز ۷۰ میلیون تومان است به گونه‌ای کهقیمت ۲۰۶ تیپ ۲ که در هفته گذشته تا ۱۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا رفته بود امروز به ۱۳۹ میلیون تومان رسید و در مقابل آن پژو ۴۰۵ اس ال ایکس افزایش قیمت چشمگیری را در هفته جاری تجربه کرده است؛ این خودرو که طی هفته‌های گذشته درصد کم تری افزایش قیمت را در نسبت با سایر خودرو‌های بازار تجربه می‌کرده است طی یک هفته اخیر بیش از ۱۰ میلیون تومان گران شده است و قیمت آن به ۱۴۰ میلیون تومان رسیده است.و نرخ این خودرو در حال حاضر در بازار ۹۸ میلیون تومان اعلام شده است.

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو در حالی اتفاق می‌افتاد که اغلب سرمایه گذاران از این بازار خارج شده و به سمت بازار‌های بورس، طلا و سکه حرکت کردند و به گفته کارشناسان افزایش نرخ‌های خودرو طی هفته‌های اخیر ناشی از مقاومت فروشندگان این بازار در مقابل کاهش قیمت خودرو است. معاملات صوری مهمترین دلیل بروز این اتفاق است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قمت‌ها روندی افزایشی را در بازار طی می‌کنند در خالی که بازار خالی از مشتری است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت خودروهای سایپا میلیون تومان رسیده هفته گذشته بازار خودرو گران شده افزایش قیمت هزار تومان هفته جاری خودرو ها طی هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا

محمد کشتی‌آرای - نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: بازار‌های جهانی همچنان در مسیر صعودی خود با سرعت قابل توجهی در حرکت است؛ این هفته نیز همچون روال یک‌ماهه اخیر، قیمت طلا در بازار‌های جهانی رو به افزایش گذاشته و در این مسیر صعودی باقی مانده است؛ به گونه‌ای که هر اونس جهانی طلا با ٣۶ دلار افزایش به ٢٣٧٩ دلار رسید. این درحالی است که ابتدای هفته هر اونس طلای جهانی ٢٣۴٣ دلار قیمت داشت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: علیرغم افزایش قیمت در بازار‌های جهانی، همچنان قیمت‌ها در بازار‌های داخلی کاهشی طی شده است؛ هرچند که در ابتدای هفته برای ساعاتی شاهد افزایش قیمت جهانی انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا بودیم، اما این روند چندان طولی نکشید و روند کاهشی قیمت‌ها طی شد.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار در پایان هفته (آخرین معاملات روز گذشته/پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۴٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات دیروز به ۴۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم نیز با ٨٠٠ تومان کاهش به ۴١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هریک با ۵٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته، به ترتیب ٢۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و ١۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٧٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

این کارشناس بازار سکه و طلا خاطر نشان کرد: روند صعودی قیمت طلا در بازار‌های جهانی، قیمت طلا در بازار‌های داخلی را تحت تأثیر قرار داده و اجازه نداد روند کاهشی که در اوایل هفته داشت، ادامه یابد. هر مثقال طلای ١٧ عیار روز پایان هفته ١۶ میلیون و ۶۵٠ هزار تومان قیمت داشت. هر گرم طلای ١٨ عیار، اما حدود ۶٠ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز پنجشنبه سه میلیون و ٨۴٣ هزار تومان مبنای معاملات مصنوعات طلا قرار گرفت.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: باتوجه به افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی، بهای سکه در بازار داخل به رقم واقعی خود نزدیک‌تر شده و حباب آن کمی تخلیه شده است. براساس آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه سکه دارای هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت اوایل هفته که در کانال هشت میلیون تومان بود، کاهش یافته است. در مجموع جز روز‌های ابتدایی هفته که قیمت‌ها کمی هیجانی بالا رفت، در طول هفته بازار به آرامش رسید و حباب سکه و قیمت انواع قطعات سکه کاهشی شد.

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول