Web Analytics Made Easy - Statcounter

با رای هیات داوران به ریاست پیتر وبر؛ هیات داوران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم صوفیه به ریاست پیتر وبر، جایزه نشان ویژه بهترین فیلمنامه را به فیلم «یلدا» نوشته و ساخته مسعود بخشی از ایران اعطاء کرد. 

به گزارش ایسنا، داوران جشنواره بین المللی فیلم صوفیه بلغارستان، امسال علاوه بر وبر، نیکولاس سلیس (تهیه‌کننده مکزیکی روما ساخته آلفونزو کوارون برنده شیر طلای ونیز ٢٠١٨ و  سه جایزه اسکار و نیز هلی ساخته آماته اسکالانته برنده نخل طلای کارگردانی کن ٢٠١٣)، ایرمنا چیچیکووا (بازیگر بلغاری الاصل ویکتوریا ٢٠١٤و برنده جایزه آکادمی فیلم بلغارستان) و جیم استارک (تهیه کننده مستقل آمریکایی آثار جیم جارموش از جمله قهوه و سیگار ٢٠٠٣ و قطار اسرارآمیز ١٩٨٩) تشکیل می دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امسال جشنواره صوفیه به شکل آنلاین و نیز در سینماهای روباز سراسر بلغارستان از ٢٥ ژوئن تا ١٩ ژوئیه(٥الی ٢٩ تیر) برپاست و در پاییز امسال نیز شماری از آثار منتخبش را نمایش خواهد داد.

«یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی، منتخب هفتادمین جشنواره جهانی برلین و برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا در سال ۲۰۲۰ هم اکنون در سینماهای هنروتجربه تهران و شهرستان‌ها در حال اکران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیلم یلدا جشنواره فیلم صوفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند

به گزارش  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حبیب احمدزاده، حسین تراب‌نژاد، فرهاد توحیدی، فریدون جیرانی و داریوش یاری از سینماگران باسابقه در زمینه نگارش فیلمنامه، آثار رسیده  به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را داوری خواهند کرد.

در مرحله نخست پس از گزینش فیلمنامه‌ها از میان ۱۲۰ اثر رسیده، ۴۰ فیلمنامه انتخاب شد و داوران درنهایت به بررسی این آثار می‌پردازند.

آشنایی با پیشینه داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی:

حبیب احمدزاده متولد آبادان است و در زمینه رمان‌نویسی، مستندسازی، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تحقیق فعالیت می‌کند. «شطرنج با ماشین قیامت» از کتاب‌های پرمخاطب اوست. او سابقه همکاری با سینماگرانی، چون ابراهیم حاتمی‌کیا، خسرو سینایی و کیومرث پوراحمد را در کارنامه دارد.

حسین تراب‌نژاد، فیلمنامه‌نویس سابقه حضور در پروژه‌هایی همچون «آبادان یازده ۶۰»، «خانه امن»، «ماجرای نیمروز ۲: رد خون»، «دارکوب»، «گیله‌وا»، «فوق سری»، «دختر گمشده»، «خسوف»، «بیدارباش» و «شوق پرواز» را دارد.

فرهاد توحیدی از سینماگران فعال در حوزه فیلمنامه‌نویسی است که سال‌های فعالیت سینمایی خود را با نگارش آثار متعدد پشت سر گذاشته است؛ از «مرد عوضی» و «گاهی به آسمان نگاه کن» تا «پاداش سکوت» و «پرونده هاوانا» و همچنین فیلمنامه‌های دیگری ازجمله «امکان مینا» و «بدون قرار قبلی». توحیدی مدرس فیلمنامه نیز هست.

فریدون جیرانی کارگردان و فیلمنامه‌نویس حدود ۲۴ فیلمنامه نوشته و ۱۵ فیلم کارگردانی کرده است. ازجمله فیلمنامه‌هایی که با قلم جیرانی نوشته شده‌اند می‌توان به «آفتاب‌نشین‌ها»، «قرمز»، «آب و آتش»، «شام آخر»، «سالاد فصل»، «ستاره‌ها ۱، ۲ و ۳»، «پارک‌وی»، «آشفته‌گی» و آثاری دیگر اشاره کرد.

داریوش یاری، فیلمنامه‌نویس و کارگردان، فیلم‌های «پناه آخر»، «لیلاج»، «حرف مردم»، «حبیب»، «مسافر باران» و سریال‌های «در کنار پروانه‌ها»، «هاتف»، «خانه‌ای روی تپه»، «مدرسه ما» و ... را در کارنامه دارد.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

بخش اصلی شامل فیلم‌های داستانی (بلند و کوتاه)، مستند، انیمیشن و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین