Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- صاحبان مشاغل بیشتر آسیب دیده از کرونا تا ۲۵ تیرماه جاری فرصت دارند که برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت ثبت‌نام کنند.

 با تصویب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در بیستمین نشست این کارگروه، کارفرمایان و خویش‌فرمایان برای برخورداری از این تسهیلات تا ۲۵ تیرماه باید به سامانه کارا به نشانی kara.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mcls.gov.ir مراجعه و در این سامانه ثبت نام کنند.

این گروه از کسب‌وکارها شامل «مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها»؛ «مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین‌راهی و موزه‌ها»؛ «حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی»؛ «حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری»؛ «دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی»؛ «تولید و توزیع پوشاک»؛ «تولید و توزیع کیف و کفش»؛ «مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه»؛ «مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی»؛ «مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای»؛ «مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی»؛ «مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند»؛ «آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه»؛ «واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی‌جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی» هستند.

پیش از این، مهلت پایان ثبت‌نام تا ۲۰ تیرماه اعلام شده بود، اما با افزایش استقبال عمومی از این تسهیلات حمایتی در چند روز اخیر و درخواست متقاضیان، کارگروه یاد شده این زمان را تا ۲۵ تیرماه تمدید کرد.

همچنین در نشست کارگروه تاکید شد که ضمانت لازم برای وام‌های تا سقف ۱۶ میلیون تومان صرفا شامل چک یا سفته به تشخیص بانک است و برای تسهیلات بیش از ۱۶ میلیون تومان که نیازمند ضامن است، متقاضیان می‌توانند کارمند دولتی یا غیردولتی را به بانک معرفی کنند.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تا ۲۵ تیرماه مراکز تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد

ایسنا/خراسان شمالی رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی گفت: جهش تولید اتفاق نمی افتد مگر اینکه تامین مالی صورت گیرد.

بهزاد فر در جمع مسئولان کشاورزی استان در هشتم فروردین ماه در ارتباط با موضوع شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: یکی از شیوه های تامین مالی برای انجام کار، تنوع بخشی به این شیوه هاست.

وی افزود: بخش کشاورزی در توسعه استان و در سند برنامه آمایش سرزمینی استان از اهمیت بالایی برخوردار است و جز اولویت های ما قرار دارد.

بهزاد فر ادامه داد: سازمان ملی بهره برداری نیز در تدوین برنامه ها بهره وری بر این حوزه تاکید داشته و تکلیف قرار داده است.

وی تاکید کرد: صندوق توسعه کشاورزی با بخش دوم شعار سال یعنی مشارکت مردم انطباق کامل دارد و انطباق درستی است و اگر بخواهیم زمینه مناسبی را برای مشارکت مردم در حوزه کشاورزی تعریف کنیم شاید بهترین سازوکار صندوق های توسعه کشاورزی هستند.

وی تصریح کرد: این صندوق ها یکی از شیوه های تامین مالی صندوق کشاورزی هستند و می توان به عنوان یکی از الگوهای موفق از آن یاد برد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی های ما در حوزه تسهیلات آن است که همچنان برای دریافت تسهیلات متقاضی وجود دارد و تسهیلات نیز پرداخت می شود اما به هدف نمی خورد اما در صندوق های کشاورزی تسهیلات پرداخت شده و موجب توسعه بخش کشاورزی و اشتغال شده است.

وی گفت: ما در برنامه ششم توسعه در طرح توسعه پایدار روستایی وضعیت خوبی نداریم و بهتر است سرمایه‌ها به سوی این صندوق‌ها سوق پیدا کند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است/ تنها با ارائه تسهیلات صنعت پویا نمی‌شود
  • فرصت یک ماهه دادستان زنجان برای تکمیل مجموعه خدماتی زنجان-قزوین
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان