Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@06:15:09 GMT

طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ + سس آلفردو

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۲۰۶۳

طرز تهیه پاستا مرغ و قارچ + سس آلفردو

دستور پخت پنه چیکن آلفردو با سس مخصوص، قارچ و مرغ به روشی ساده و آسان به صورت مرحله به مرحله و مواد لازم آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا پاستا یکی از غذاهای معروف ایتالیا است که انواع مختلفی دارد. پاستا پروانه‌ای، پنه، اسپاگتی، ماکارونی، فتوچینی، روتینی، بوکاتینی، ریگاتونی و صدها شکل دیگر از پاستا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاستا پنه با سس آلفردو یکی از پرطرفدارترین روش‌های پخت این غذاست.

مواد لازم پاستا آلفردو

زمان تقریبی پخت: ۱ ساعت

مواد لازم برای ۴ نفر:

پاستا

۳۰۰ گرم

قارچ کوچک

۲۰۰ گرم

سینه مرغ

۱ عدد

روغن مایع و کره

به مقدار لازم

شیر

نصف فنجان

آب مرغ

۱ لیوان

سیر

۱ حبه بزرگ ۱ حبه کوچک

خامه

۱ و نیم فنجان

پنیر پارمزان

۱ فنجان

نمک، فلفل، پاپریکا، زردچوبه

به مقدار لازم

جعفری تازه

یک چهارم پیمانه

طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچک به اندازه دو بند انگشت خرد کنید. سپس در یک ظرف بریزد و ادویه‌ها (نمک، فلفل، زردچوبه) و یک حبه سیر بزرگ خرد شده را روی آن بریزید و با دست زیر و رو کنید تا ادویه به همه جای مرغ برسد و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس در روغن کمی تفت دهید.(فقط در حدی که پخته و رنگ آن سفید شود)

نکته: برای خوشمزه و خوش رنگ تر شدن پاستا می‌توانید هنگام پخت مرغ کمی پودر پاپریکا روی آن بریزید و مخلوط کنید.

مرحله دوم

در این مرحله ابتدا قارچ‌ها را شسته و ورقه ای خرد کنید. سپس با مقدار کمی نمک و کره در ماهیتابه تفت دهید.

نکته: برای اینکه قارچ‌ها کمتر آب بیندازند و کوچک نشوند می‌توانید از اول شعله گاز را زیاد کنید ولی مراقب باشید که نسوزد.

مرحله سوم

در این مرحله باید مرغ پخته شده را به قارچ‌ها اضافه کنید و دو تا سه دقیقه روی شعله کم با مقداری آب مرغ مخلوط کنید. سپس زیر آن را خاموش کنید و به سراغ تهیه سس آلفردو بروید.

نکته: در صورتی که آب مرغ در دسترس ندارید می‌توانید از آب به همراه عصاره‌های طبیعی گوشت مرغ استفاده کنید. توجه داشته باشید که عصاره مرغ دارای نمک زیادی است و باید مراقب باشید که پاستای شما شور نشود. مثلاً می‌توانید نمک زمان پخت اول مرغ و قارچ را حذف یا خیلی کم کنید.

مرحله چهارم

طرز تهیه سس آلفردو

برای تهیه سس آلفردو ابتدا یک کره داخل قابلمه ذوب کنید. سپس یک حبه سیر کوچک را در آن ریز خرد کنید. و ۱ دقیقه تفت دهید تا طلایی شود.

نکته: در این مرحله و سایر مراحل که چیزی را سرخ می‌کنید مراقب باشید نسوزد زیرا سیاهی حاصل از سوختگی علاوه بر بد طعم کردن غذا، ظاهر آن را نیز خراب می‌کند.

یک و نیم فنجان خامه را در ۲تا۳ قاشق غذاخوری شیر مقداری رقیق کنید و به مخلوط سیر و کره اضافه نمایید.

۳تا۵دقیقه مرتب هم بزنید تا بافتی شبیه کرم پیدا کند. سپس جعفری خرد شده، پنیر پارمزان (یا پودر آن)، نمک و فلفل را اضافه کنید و روی حرارت ملایم به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که بافت سس طوری شود که به قاشق بچسبد.

نکته: استفاده از پنیر پیتزا به جای پنیر پارمزان پیشنهاد نمی‌شود زیرا بافت سس را خراب می‌کند.

مرحله پنجم

یک قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس مقداری نمک و روغن مایع داخل آب بریزید و پاستا را اضافه کنید. زمان پخت هر نوع پاستا روی بسته آن نوشته شده است ولی معمولاً زمان ۵ تا ۱۰ دقیقه است. پس از پختن پاستا را آبکش کنید.

مرحله ششم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی شعله قرار دهید و پاستا، مرغ و قارچ و سس آلفردو را در آن بریزید.

مواد پاستا را خوب مخلوط کنید تا سس به خوبی در همه جا پخش شود. در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید پاستا به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی حرارت بماند تا آماده شود.

نکته: در این مدت چند بار مواد را زیر و رو کنید تا کاملاً مخلوط شود و پاستا نسوزد.

مرحله هفتم

تزئین پاستا

پس از اینکه پاستا آماده شد، آن را داخل یک ظرف مناسب بریزید. برای تزئین پاستا می‌توانید از قطعات کوچک مرغ و جعفری خرد شده استفاده کنید.


 

کد خبر 432474

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چه غذایی پاستا آشپزی آشپزی آسان مواد غذايي آشپزخانه غذای سریع غذای پخته شده گردشگری غذا وعده غذایی بهترین غذا طرز تهیه پاستا ایتالیایی طرز تهیه ی پاستا آلفردو غذای ایتالیایی چی بخوریم پاستا پنه پاستا مرغ پاستا آلفردو انواع پاستا سس پاستا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سس آلفردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهران رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: در هر جمعی بگو و بخند خوبی دارم، هیچ وقت تلخ نبودم. فکر می‌کنم اگر مهران رجبی تو دل برو نبود همه جا نبود. چون دوستش دارند و همه جا او را دعوت می‌کنند، تصورم این است و اصلا هم نمی‌خواهم شکسته‌نفسی کنم.

وی تصریح کرد: بگو بخند دارم، مگر این‌که دعوایی شود و رگ تلخی‌ام بیرون بزند. این را تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها می‌دانند و اگر سوال کنند همه را می‌گویم، اگر کسی را در فیلمی استفاده کرده‌اند ولی فضا را خراب کرده است دیگر از او استفاده نمی‌کنند؛ کارها را خوب انجام دادیم و یک بار هم پیش نیامده که در عمر بازیگری‌ام طلبم را از تهیه‌کننده‌ای با غُر زدن بگیرم.

دستمزدهایم معقول است

بازیگر ویلای ساحلی(کیانوش عیاری ۱۴۰۱) درباره دستمزدهایش گفت: دستمزدهایی که می‌گیرم خوب، استاندارد و معقول است، اما پیش آمده که دستمزدم از پروژه‌ای را بعد از دو و نیم سال گرفته‌ام. فقط شاید اگر مقداری دیر شود به تهیه‌کننده بگویم کار تو توهین‌آمیز است. بچه‌های ۶ساله هم اگر دعوا کنند بدتر از این را می‌گویند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896977

دیگر خبرها

  • مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم
  • سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • نماهنگ «دختر سمپاد»
  • برداشت بی رویه گیاهان کوهی از طبیعت
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود