Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@14:00:11 GMT

نظر سرمربی تیم ملی بلژیک درباره بهترین‌های جزیره

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۲۰۶۴

نظر سرمربی تیم ملی بلژیک درباره بهترین‌های جزیره

سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک از شاگرد خود به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس یاد کرد.

به گزارش مشرق، فصل جاری لیگ برتر انگلیس با قهرمانی لیورپول رو به اتمام است ولی هنوز درباره انتخاب برترین بازیکن فصل تصمیم گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید:

تمجید آقای معمولی از گواردیولا

کوین دی بروین، هافبک بلژیکی منچسترسیتی یکی از خوب های این فصل بوده است و روبرتو مارتینس، سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک نیز از او به عنوان بهترین بازیکن فصل یاد کرد و گفت: من بازی های مربوط به دی بروین را تماشا می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بازی سیتی مقابل لیورپول را تماشا کردم. بله! قرمزها بهترین تیم در فصل لیگ برتر بودند، آنها قهرمان شایسته ای هستند ولی در عین حال کوین دی بروین  بهترین بازیکن لیگ بود.

او در ادامه گفت: کوین قادر است در موقعیت های مختلف بازی کند. او با موقعیت های مختلف در این زمینه سازگار است. وقتی مسابقه بین سیتی و لیورپول را تماشا کردم برای من کاملاً واضح بود که از یک طرف بهترین تیم فصل را می بینیم و از طرف دیگر بهترین بازیکن.

این فوتبالیست ۲۹ ساله در این فصل ۱۱ گل به ثمر رسانده و در ۳۱ بازی لیگ برتر ۱۹ پاس گل داده است. لیورپول نیز چند هفته پیش از موعد قهرمان انگلیس شد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم روبرتو مارتینس سرمربی تیم ملی بلژیک فوتبال لیورپول منچسترسیتی کوین دی بروینه لیگ جزیره بهترین بازیکن لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روبن آموریم کیست و چرا بازارش این‌قدر داغ شده؟

روبن آموریم، سرمربی جوان و موفق اسپورتینگ لیسبون احتمالا پرطرفدارترین سرمربی این روزهای فوتبال اروپا به حساب می‌آید؛ کسی که از نظر سطح فنی دانش بالایی دارد و همکاران سابقش هم می‌گویند در زمینه روابط انسانی، کاملا باهوش و یک رهبر است...

طرفداری | نام روبن آموریم این روزها زیاد شنیده می‌شود چرا که این سرمربی موفق اسپورتینگ، خواهان زیادی دارد. همان‌طور که در خبرها خواندید، وست هم و لیورپول دو تیمی بودند که با آموریم وارد مذاکره شدند. 

پس از ناکامی لیورپول در استخدام ژابی آلونسو به‌دنبال تصمیم او برای ماندن در بایرلورکوزن، لیورپول سراغ این سرمربی پرتغالی رفت. وست هم نیز به‌دنبال ناکامی دیوید مویس در راهیابی به فینال لیگ اروپا و فرم نه‌چندان جالب تیمش در لیگ برتر، تلاشی جاه‌طلبانه برای استخدام روبن آموریم انجام داد. البته که تلاش هردو تیم تا زمان نگارش این مطلب ناموفق بوده و هنوز مقصد بعدی او مشخص نیست. 

بیشتر بخوانید:

خبر بزرگ در آنفیلد؛ روبن آموریم گزینه اصلی لیورپول نیست روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید

اما این سرمربی 39 ساله چه نقاط قوتی دارد؟ سیستم بازی‌اش چیست؟ آیا به جوانان اهمیت می‌دهد؟ فوتبال او جذاب و چشم‌نواز است؟ روشن توماس و مارک کری از وب‌سایت اتلتیک، به این سوال‌ها پاسخ داده‌اند. 

روبن آموریم کیست؟

روبن آموریم اهل لیسبون است. او در دوران بازیگری، در پست هافبک بازی می‌کرد و با وجود 14 بازی برای تیم ملی پرتغال، هافبکی درخشان و غیرقابل جایگزین نبود. او تجربه بازی برای تیم‌های بلننسس، بنفیکا، براگا و الوکره قطر را در کارنامه دارد. در 32 سالگی بازنشسته شد و از فصل 19-2018 سرمربیگری را با کار در تیم دسته سومی کاساپیا پرتغال [هم‌اکنون در لیگ برتر] شروع کرد. 

شروع روبن آموریم در سرمربیگری خیلی دلچسب نبود. با ابلاغ دستورالعمل ممنوعیت کار سرمربیان بدون مدرک از سوی فدراسیون فوتبال پرتغال، آموریم با محرومیت تعلیقی یک‌ساله مواجه شد و نهاد مربوطه برای کاساپیا جریمه نقدی در نظر گرفت. این پیامدها، استعفای سرمربی جوان کاساپیا را در پی داشت اما تیمی که تحت هدایت او بود، در پایان فصل به دسته بالاتر صعود کرد. 

در سپتامبر 2019، آموریم با رد پیشنهاد باشگاه محبوبش یعنی بنفیکا، برای پذیرش هدایت تیم ب تصمیم گرفت سرمربی تیم ب براگا شود. با گذشت سه ماه و پس از بردن 7 بازی از 8 بازی، ارتقای شغلی گرفت و پس از اخراج ریکاردو ساپینتو، سرمربی براگا شد. به گفته پائولو منزس، مدیر بخش استخدام براگا، شخصیت و شیوه کاری روبن آموریم باعث شد آن‌ها استعداد بالقوه یک سرمربی بزرگ را در او شناسایی کنند.

روند تیم ب در تیم اصلی تکرار شد؛ 8 برد از 9 بازی و 3 برد برابر سه غول؛ پورتو، اسپورتینگ و بنفیکا. براگای آموریم فاتح لیگ کاپ پرتغال شد که نخستین جام آن‌ها از سال 2016 بود. عملکرد چشمگیر آموریم در براگا، اسپورتینگ را برآن داشت تا در مارس 2020 او را جانشینِ سیلاس کند. البته که آموریم مربی ارزانی نبود؛ اسپورتینگ برای استخدام او بند فسخ 10 میلیون یورویی قرارداد این سرمربی جوان را پرداخت کرد.

آموریم از زمان حضور در اسپورتینگ، دو بار فاتح لیگ کاپ پرتغال شده و انتظار می‌رود در فصل 24-2023 دومین قهرمانی‌اش در لیگ پرتغال را کسب کند؛ شیرهای لیسبون، 10 امتیاز بیش از بنفیکای دوم جدولی دارند و جای تعجبی نیست عملکرد خوب با تیمی که نسبت به بنفیکا و پورتو بضاعت کمتری دارد، باعث شده آموریم این‌قدر پرطرفدار شود. بند فسخ قرارداد او با اسپورتینگ چیزی حدود 10 میلیون یورو است؛ رقمی نه‌چندان بالا برای باشگاه‌های بزرگ جهت جذب یک سرمربی آینده‌دار. اما تنها تردید این است که آموریم، خارج از پرتغال آزمونش را پس نداده. 

سبک بازی تیم روبن آموریم

روبن آموریم از سیستم ثابت 3-4-3 مبتنی بر مالکیت توپ و چرخش آن به‌صورت محتاطانه و حساب‌شده در یک‌سوم‌های مختلف زمین استفاده می‌کند. البته از زمان ورود ویکتور گیوکرش، مهاجم گلزن سوئدی، اسپورتینگ در زمینه انتقال‌های تهاجمی نیز تیمی قوی شده است. وینگ‌بک‌های تیم آموریم هم بالا بازی می‌کنند تا عرض بازی به بیشترین میزان ممکن برسد. 

منزس درباره رویکرد کاری آموریم این‌گونه توضیح می‌دهد:

روبن سرمربی‌ای است که همه را گرد هم جمع می‌کند، از بازیکنان و کادرفنی گرفته تا مسئولان. ایده‌اش را به همه انتقال می‌دهد و این برای ساختن یک ذهنیت برنده، کلیدی است. او شخصیتی خیلی قوی برای شکل دادن به یک گروه دارد و البته که در روابط انسانی و ارتباطات، باهوش است. این‌ها نقاط قوت او به‌عنوان یک سرمربی است.

وست هم، تیمی که برای جذب روبن آموریم علاقه نشان داد، هم‌اکنون سبک کاملا متفاوتی از این سرمربی پرتغالی اجرا می‌کند؛ سیستم 1-3-2-4 و فوتبال انتقالی مبتنی بر مالکیت کمتر نسبت به حریف و تکیه به ضدحملات. وست هم در 21 مسابقه خود در سال 2024، فقط 4 بازی را برده است که در همین 4 برد برابر وولورهمپتون، فرایبورگ، اورتون و برنتفورد، تیم مویس مالکیت کمتری نسبت به حریف داشته است. 

جدول صدک‌های زیر نشان می‌دهد وست‌هم در زمینه مالکیت میان هفت لیگ بزرگ اروپا، 6 از 99 است اما اسپورتینگ آموریم در این زمینه جزو 20% برتر اروپا است و صدک 83 از 99 را ثبت کرده. 

مقایسه وست‌هم و اسپورتینگ در فصل 24-2023
پارامترهای جلوگیری از موقعیت، شدت بازی، بالا بازی کردن، بازی‌سازی از عقب، پرس‌گریزی، مالکیت، پیشروی مرکزی، گردش توپ، تمایل زمین، حمله صبورانه، کیفیت شوت و موقعیت‌سازی مورد بررسی به شکل صدکی قرار گرفته است

شدت 92 از 99 نشان می‌دهد آموریم از بازیکنانش می‌خواهد تا از جلوی زمین پرس کنند. از طرفی صدک 80 از 99 در زمینه بالا بازی کردن نشان می‌دهد خواسته آموریم از مدافعانش این است که تا خط نیمه زمین جلو بیایند و حریف تحت فشار قرار گیرد. هر دو ویژگی، کاملا مخالف سبک بازی دیوید مویس است و این نشان می‌دهد وست هم به‌دنبال تغییر رادیکال رویکرد بازی تیمش است. 

این سرمربی 39 ساله کسی است که به جوانان فرصت می‌دهد. نونو مندش، جوئلسون فرناندش، متئوس نونش، ادواردو کوارشما و تیاگو توماش بازیکنانی بودند که زیر نظر آموریم فرصت بازی برای اسپورتینگ را یافتند. در تابستان 2022، نونو مندش با انتقالی 34 میلیون پوندی راهی پاری سن ژرمن شد و در آگوست همان سال، وولورهمپتون با خرید 42.2 میلیون پوندی متئوس نونش، رکورد نقل‌وانتقالات تاریخش را شکست. سال گذشته هم نونش با 53 میلیون پوند به منچسترسیتی رفت.

چرا روبن آموریم این‌قدر پرطرفدار شده؟

اسپورتینگ پیش از ورود آموریم وارد یک لوپ باطل افت شده بود. او باشگاه را به‌طور کلی متحول کرد و در فصل 21-2020 با فتح لیگ برتر پرتغال، ضمن باطل کردن سلطه پورتو و بنفیکا، دستاوردی را رقم زد که تیمش آخرین بار 19 سال پیش به آن رسیده بود. علاوه‌براین او خریدهایی هوشمندانه مثل گیوکرش، ترینکائو و عثمان دیومانده داشته است. گیوکرش پس از انتقال 20 میلیون یورویی از کاونتری به اسپورتینگ، بهترین فرم عمرش را سپری می‌کند و تا زمان نگارش این مطلب، 38 گل در 45 بازی زده است که باعث شده نه تنها وست هم، بلکه تیم‌هایی چون آرسنال و چلسی هم در لیگ برتر خواهان جذب او باشند. 

برای باشگاه‌هایی که روی استفاده از محصولات آکادمی تاکید دارند، آموریم سرمربی جذاب و کارامدی خواهد بود. البته که ماندن در اسپورتینگ، گزینه‌ای است که نمی‌توان انکارش کرد اما مالکان زیادی امیدوارند این سرمربی جوان را متقاعد کنند. 

تا 2050 با روبن آموریم!

ترجمه یادداشت روشن توماس و مارک کری از وب‌سایت اتلتیک، با کمی دخل و تصرف

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • روبن آموریم کیست و چرا بازارش این‌قدر داغ شده؟
  • خلاصه‌بازی آرسنال و چلسی + فیلم
  • بهترین رکورد سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس
  • یک ایرانی نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
  • لژیونر ایرانی؛ نامزد بهترین بازیکن سال در لیگ اروپایی
  • محبی؛ نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • باشگاه پرسپولیس به رای اسماعیلی فر اعتراض می کند
  • خلاصه‌بازی لیورپول و فولام + فیلم