Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر در رسیدگی به مشکلات یک طرح معدنی فرآوری و تولید مواد معدنی با مساعدت بانکی فراهم شد. تاریخ انتشار: 10:49 - 18 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۷۰۷

خبرگزاری میزان - یدالله موحد در جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی ضمن رسیدگی سه ساعته به پرونده موانع موجود در مسیر سه واحد تولیدی در استان کرمان گفت: رفع موانع تولید به معنای اقدام در چارچوب ضوابط و قوانین برای حل مشکلات تولیدکنندگان و حفظ و توسعه اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مشکلات یک طرح کشاورزی گلخانه‌ای به مساحت سه هکتار با اشتغال زایی ۵۰ نفر مورد بررسی قرار گرفت؛ این طرح در دو فاز طراحی شده بود که فاز نخست آن به بهره برداری رسیده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه افزود: در این نشست همچنین درخواست یکی از کشاورزان نمونه شهرستان زرند در ارتباط با بانک کشاورزی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین مشکلات یک طرح معدنی فرآوری و تولید مواد معدنی نیز مورد ارزیابی قرار گرفت تا با مساعدت بانکی زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر فراهم شود.

موحد افزود: همواره به دنبال راهکار‌هایی هستیم که سرمایه گذاران علاوه بر تداوم کار، در مسیری حرکت کنند که بدهی‌های بانکی و حقوق بیت المال نیز ایفا شود.

وی با اشاره به این که جلوگیری از انحراف تسهیلات بانکی یکی از مصادیق حمایت از اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: این اقدام با نظارت مستمر و تخصصی امکان پذیر است که از سوی نهاد‌های مربوطه اعمال می‌شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: قوای مجریه و مقننه براساس درک شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور و با ایجاد کارگروه رفع موانع تولید و ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی، به دنبال آن هستند که مشکلات سرمایه گذاران رفع شده و از ظرفیت‌های بانکی برای توسعه اشتغال استفاده شود.

وی با اشاره به این مطلب که شرایط اقتصادی کشور موجب شده که برخی افراد فعال در حوزه تولیدی به مشتری بد حساب بانکی تبدیل شوند، گفت: سیستم بانکی ضمن حمایت هر چه بیشتر و ارائه مشوق‌های لازم به مشتریان خوش حساب، باید در چارچوب قوانین و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود زمینه تداوم فعالیت سرمایه گذارانی که با مشکل مواجه شده اند را نیز ایجاد کنند تا با گذر از این شرایط کنونی، در آینده شاهد وضعیت خوب تولید و اقتصاد در کشور باشیم.   بیشتر بخوانید: بازدید رییس کل دادگستری استان کرمان از روند احداث کارخانه فولاد راور
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان کرمان اقتصاد مقاومتی رییس کل دادگستری استان کرمان مشکلات یک طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، احسان سابقی نیا به تشریح اقدامات این شرکت در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو در حوزه فناوری و دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: این شرکت به عنوان اولین و تنها سرمایه‌گذار خطرپذیر در شرق کشور، از ابتدای تاسیس تاکنون در ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی بیان کرد: اولویت شرکت در سال ۱۴۰۲ به ارتقا وضعیت سرمایه‌گذاری‌های گذشته اختصاص یافت که بدین منظور برای شرکت‌هایی که فرآیند استقرارشان کامل شده بود، به بازارسازی برای تجاری شدن فعالیت آن‌ها پرداختیم و برای شرکت‌هایی هم که در مرحله قبل از بهره‌برداری قرار داشتند، با انجام اقدامات حمایتی شاهد شروع تولید در مجموعه‌های مذکور بودیم.

وی میزان افزایش تولید در شرکت‌های سرمایه‌پذیر را حداقل دو برابر عنوان کرد و افزود: با حمایت و کمک شرکت صنایع پیشرفته رضوی، عمده شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده وارد مرحله تولید شدند که همراه با افزایش میزان اشتغالزایی در آن‌ها بود.

سابقی نیا سرمایه‌گذاری خطرپذیر در فناوری‌های پیشرفته را ماموریت اصلی این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین در راستای اولویت‌های اساسی کشور و زنجیره ارزش آستان قدس رضوی، نسبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به فلسفه برگزاری رویداد دعوت تصریح کرد: در دو سال گذشته شرکت صنایع پیشرفته رضوی با هدف برقراری ارتباط میان فناوران و سرمایه‌گذاران، سلسله رویدادهایی را با حضور این دو گروه برگزار کرد که در سال ۱۴۰۲ شاهد دومین رویداد دعوت با محوریت حوزه سلامت و درمان بودیم.

وی ادامه داد: از بین ۷۰ طرح واصله به دبیرخانه رویداد دعوت و پس از بررسی‌ها و داوری‌های اولیه صورت گرفته، ۱۲ طرح به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرد و در نهایت سه طرح انتخاب شد. این اقدام در سال ۱۴۰۳ نیز مد نظر است و در حال بررسی‌های اولیه هستیم.

سابقی نیا افزود: در بستر رویداد دعوت دو، از یک شرکت دانش‌بنیان فعال که در حوزه توانبخشی توانسته بود با بهره‌گیری از علم و نیروی خلاق خود ربات کمک حرکتی برای معلولین با ضایعه نخاعی را طراحی و تولید کند تقدیر و از محصول آن رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به تشکیل انجمن‌ها و اتاق خدمت توسط این شرکت در سال گذشته اظهار کرد: با ایجاد اتاق‌های خدمت در حوزه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌هایی که با مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف قضایی، گمرک، بازرسی، جذب سرمایه‌گذار خارجی و... روبرو هستند، می‌توانند در این اتاق خدمت حضور یابند و مشکلات خود را مطرح و مشاوره لازم را دریافت کنند. علاوه ‌براین می‌توان ارتباط بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را برقرار کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین نشست‌های مختلفی به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی و با حضور مسئولان و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد تا این شرکت‌ها بتوانند سوالات خود را در حوزه‌های مختلف نظیر بازار، صادرات و... راحت و بی واسطه با مسئولان در میان بگذارند.

سابقی‌نیا از برقراری ارتباط میان شرکت صنایع پیشرفته رضوی با مجموعه دانشگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: چتر حمایتی این شرکت در حوزه دانشگاهی باز است و در تلاش هستیم از طریق برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها، گام‌های بزرگی را در حوزه زنجیره ارزش آستان قدس رضوی با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برداریم.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد