Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای جهش تولید در روستاهای کشور در اولین مرحله باید به سمت مدیریت دانش بنیان و استفاده از دانش و فناوری های روز حرکت کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم برای جهش تولید در بخش کشاورزی و منابع طبیعی لازم است در اولین مرحله الگوهای تولید و نظام های بهره برداری به سمت مدیریت دانش بنیان و استفاده از دانش و فناوری های روز حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی لازم است دولت از طریق سیاست های حمایتی، نظیر اعطای تسهیلات با نرخ های ترجیحی، تقویت نظام بیمه ای، تقویت بازار و کاهش حاشیه بازاریابی، مخاطرات طبیعی و اقتصادی موجود در این بخش را مدیریت کند.

توسعه معاملات کالاهای کشاورزی در بورس و یکپارچه سازی سامانه های هوشمند کسب مجوزها برای فعالیت های مختلف کشاورزی نیز می تواند مقدمات بهبود محیط کسب و کار در این بخش را فراهم کند.

با توجه استقبال مردم از بورس اوراق بهادر و بورس کالا، عرضه محصولات کشاورزی و تولیدات روستایی نیز زمینه مناسبی برای عرضه در بورس یافته است.

فروش بذور کشاورزی 40 درصد بالاتر از نرخ مصوبگفتگو| حذف ارز 4200تومانی نهاده کشاورزی در بلندمدت به‌نفع تولید است/ باید اجازه افزایش قیمت محصول کشاورزان را دادوزارت جهاد کشاورزی خواستار تخفیف 50 درصدی قیمت فروش اراضی کشاورزی طرح‌های اقتصادی شد


بنابراین گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره جهش تولید، الزامات آن در حوزه های کشاورزی، مسکن، حمل ونقل و توسعه روستاییطی گزارش آورده است: برای نیل به جهش تولید در حوزه مسکن روستایی نیز باید تفکیکی بین مسائل درون بخشی و تخصصی این حوزه با مشکلات جاری کشور در مقیاس کلان که بیشتر ناشی از تحولات محیط بیرونی است قائل شد.

بررسی ها نشان می دهد تحرک بخشی به تولید مسکن با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و برقراری سازوکارهای بین دستگاهی، به رغم این که بخش قابل توجهی از چالش های حوزه مسکن متأثر از محیط بیرونی است، اما می تواند به جهش تولید در این حوزه منجر شود.

ساده سازی فرایند و تقلیل زمان و هزینه صدور مجوزهای ساخت و عرضه مسکن از طریق «ایجاد پنجره واحد تولید و عرضه مسکن» و کارامد کردن سیاست های اعتباری مسکن از طریق «هدفمندسازی اعطای تسهیلات» می تواند به این امر کمک کند.

تأکید بیش از حد بر حمل ونقل جاده ای منجر به استهلاک سرمایه های کشور (زیرساختی، انرژی و ...) شده است. به رغم تأکیدات اسناد بالادستی و قانونی بر حمل ونقل ریلی، در مقام اجرا توجه عملی به این بخش نمی شود. عدم اجرای قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص یک درصد از عواید حاصل از صادرات نفت و گاز به حمل و نقل ریلی و موازنه قیمت های حامل های انرژی به نفع حمل و نقل جاده ای و به ضرر حمل و نقل ریلی از مهم ترین موانع توسعه حمل و نقل ریلی در کشور است.

ازجمله الزامات پیشنهادی برای تحقق جهش تولید در نواحی روستایی و عشایری می توان به مواردی مانند: (1) ساماندهی طرح‏های اشتغال‏زایی و کارآفرینی روستایی و عشایری، (2) ارتقا و نوسازی نظام بازار محصولات روستاییان و عشایر، (3) تجهیز و تحرک‏بخشی سرمایه انسانی و اجتماعی، (4) ارتقا و ایجاد یکپارچگی در نظام سیاستگذاری و مدیریت توسعه روستایی و عشایری اشاره کرد.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کشاورزی معاونت توسعه روستایی بیشتر بخوانید... فروش بذور کشاورزی ۴۰ درصد بالاتر از نرخ مصوب وزارت جهاد کشاورزی خواستار تخفیف ۵۰ درصدی قیمت فروش اراضی کشاورزی طرح‌های اقتصادی شد گفتگو| حذف ارز ۴۲۰۰تومانی نهاده کشاورزی در بلندمدت به‌نفع تولید است/ باید اجازه افزایش قیمت محصول کشاورزان را داد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی معاونت توسعه روستایی کشاورزی جهش تولید حمل و نقل نقل ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیماَ، مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی(کاشتینه) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، یکی از این شرکت‌ها که سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد.

فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری  است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که سه شنبه بهره برداری شد، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در حمایت از شرکت های نوپا حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است
  • ۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد
  • افزایش تولید مسکن روستایی گیلان در اولویت قرار دارد
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند