Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@13:22:18 GMT

کاهش کم‌سابقه مصرف برق در آمریکا به دلیل کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۲۱۷۶

کاهش کم‌سابقه مصرف برق در آمریکا به دلیل کرونا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که مصرف برق آمریکا به دلیل تعطیلی کسب و کارها در دوران قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا، ۴.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش "دورنمای انرژی کوتاه مدت" پیش‌بینی کرد که مجموع تقاضا برای برق در آمریکا به ۳۷۳۰ میلیارد کیلووات ساعت در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۳۸۹۶ میلیارد کیلووات ساعت در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا خواهد کرد اما در سال ۲۰۲۱ به ۳۷۸۵ میلیارد کیلووات ساعت بهبود خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار فدرال، بالاترین رکورد مصرف برق در آمریکا مربوط به سال ۲۰۱۸ است که به ۴۰۰۳ میلیارد کیلووات ساعت رسید. اگر مصرف برق همان طور که پیش‌بینی شده است، در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کند، برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ خواهد بود که برای دو سال متوالی دچار کاهش می شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که سهم گاز طبیعی از تولید نیرو از ۳۷ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۴۱ درصد در سال ۲۰۲۰ رشد می کند اما در سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش قیمت گاز، به ۳۶ درصد کاهش پیدا می کند. سهم زغال سنگ از ۲۴ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۸ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش خواهد یافت اما در سال ۲۰۲۱ به ۲۱ درصد افزایش پیدا می کند.

سهم انرژی هسته ای در تولید نیرو از ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۱ درصد در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رشد خواهد کرد و سهم تجدیدپذیرها از ۱۷ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۰ و ۲۲ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش می یابد. انرژی هسته‌ای و تجدیدپذیرها در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار سهم بیشتری نسبت به زغال سنگ خواهند داشت.

بر اساس گزارش رویترز، طبق پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، فروش برق به مصرف‌کنندگان تجاری ۷ درصد و مصرف‌کنندگان صنعتی ۵.۶ درصد در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال میلادی گذشته کاهش پیدا می‌کند که ناشی از تعطیلی ادارات و کارخانه‌ها به دلیل شیوع ویروس کروناست. اما فروش برق به بخش مسکونی ثابت خواهد ماند زیرا آب و هوای معتدل نیاز به استفاده از گرمایش و تهویه هوا را کمتر می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره اطلاعات انرژی آمریکا مصرف برق کرونا در جهان اداره اطلاعات انرژی آمریکا میلیارد کیلووات ساعت درصد در سال ۲۰۱۹ درصد در سال ۲۰۲۰ سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا پیش بینی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۸ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا پارسال بیش از ۸ میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۸۱۴ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

نوراله ادبی فیروزجائی افزود: حدود ۷۵ درصد انرژی تولید شده پارسال در واحد‌های بخار و بیش از ۲۵ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

ادبی فیروزجائی گفت: واحد‌های بخار نیروگاه نکا در گذر از ۴۴ سالگی بهره برداری خود با چالش‌های اساسی محدویت تولید، مانند عمر بالا و فرسودگی سیستم‌ها و تجهیزات بویژه در بخش سوخت و احتراق، افت بازدهی و کیفیت آب چاه‌های تغذیه کننده واحدها، سرعت گیری روند کاهش سطح آب دریا برای سیستم‌های خنک کاری و چگالش بخار و نیز عدم تخصیص مناسب سوخت گاز روبرو هستند، اما همکاران ما علیرغم مشکلات اشاره شده با همت و تلاش جهادی و بی وقفه توانستند تا حدود زیادی خلاء بوجود آمده را جبران و همه واحد‌ها را در مدار تولید نگهدارند.

او همچنین به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاه برای پایداری تولید و تأمین انرژی مورد نیاز شبکه در تابستان اشاره کرد و افزود: پس از سپری شدن ایام پیک مصرف و کاهش تقاضای انرژی، در راستای ارتقاء میزان آمادگی واحدها، از دهم مهر ماه سال گذشته تعمیرات نیمه اساسی واحد ۲ بخار آغاز و همزمان با آن لوله‌های سقف بویلر واحد نیز تعویض شد و با انجام بازدید و تعمیرات دوره‌ای شش ماهه سایر واحد‌ها هم اکنون تعمیرات نیمه اساسی واحد یک بخار و همچنین بازدید‌ها و تعمیرات میاندوره‌ای و پیشگیرانه در سایر واحد‌ها و لایروبی حوضچه آرامش واحد‌های بخار نیز در حال انجام است تا قبل از ورود به دوران اوج مصرف همه واحد‌ها به مرز آمادگی کامل برسند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف، از بالا بودن شدت مصرف انرژی به عنوان یکی از چالش‌های اساسی صنعت برق یاد کرد و گفت: به گواه آمار مصرف برق کشور ما فراتر از استاندارد جهانی است و این بدان معناست که بسیار بیشتر از نیاز جمعیت فعلی کشور برق تولید می‌شود، اما بدلیل عدم مدیریت مصرف بویژه در فصل تابستان همچنان با ناترازی تولید و مصرف مواجه هستیم.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت نامی هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • جای خالی مبحث ۱۹ در ساختمان‌سازی
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • رونمایی از پویش «با انرژی»
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • تولید بیش از ۸ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • بازنگری در مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت مصرف انرژی
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)